וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: היה ברור שנהיה קצת פחות רלבנטיים אחרי המבצע

רמי שני

24.11.2012 / 14:40

יו"ר מפלגת "יש עתיד" התייחס לסקרים המעידים על ירידה בכוחו אחרי המבצע בעזה ואמר: "הייתה ירידה, ואנחנו אחרי הירידה". על לבני: "צריך לחכות ולראות מה היא מחליטה"

צילום: שלומי גבאי עריכה: טל רזניק

"היה ברור שאחרי המבצע בעזה אנחנו נהיה קצת פחות רלבנטיים, וזה בסדר. האמת היא שאנחנו כבר אחרי רכבת ההרים. הייתה ירידה. אנחנו אחרי הירידה". כך אמר היום (שבת) יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד, על רקע חלק מהסקרים המעידים על ירידה בכוחה של מפלגתו בהשוואה לסקרים קודמים.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

באירוע "שבתרבות" בבאר שבע התייחס לפיד למבצע "עמוד ענן" ומתח ביקורת על הממשלה. לדבריו, "אם סיימנו בנקודה שבה סיימנו – את כל ההישגים שהיו לנו אחרי שמונה ימים, היו לנו כבר אחרי 48 שעות. אז למה היו עוד שישה ימים? בואו לא נעמיד פנים שמטרות המבצע הושגו במלואן. ההרתעה ישראלית לא חזרה, החמאס לא הובס, ואפילו לא פגענו בכל ארסנל הנשק שלו. את מה שכן השגנו – החיסול של ג'עברי, ההבנה שאנחנו משנים את כללי המשחק – היה לנו אחרי 48 שעות, והיינו צריכים לעצור שם".

"מפלגות חדשות לא עושות פריימריז"

בתשובה לשאלה האם הוא היה צריך לחבור לציפי לבני, שלפי ההערכות צפויה להודיע על הקמת מפלגה חדשה, אמר יו"ר מפלגת "יש עתיד": "באמת צריך לחכות ולראות מה היא מחליטה... ציפי היא אדם ראוי וגם נפתלי, והיא צריכה להחליט את ההחלטות שלה. אני לא רוצה ללחוץ על אף אחד".

לפיד גם נשאל על ידי נציג מהקהל: "אתה פוליטקאי צעיר. איך אתה מרשה לעצמך להתיימר ולהגיד שאתה רוצה להיות ראש ממשלה?". על כך אמר לפיד: "זה דבר מעניין, כי אף פעם לא אמרתי את זה. ודאי שיום אחד אולי אני ארצה, אבל למה אנשים מסתכלים עליי ורואים את זה? צריך לשאול אותם ולא אותי. צריך להבדיל בין ניהול למנהיגות. אלה שני דברים שונים לגמרי. לניהול צריך למצוא את המנהלים הכי טובים ולעבוד איתם נכון. מנהיגות היא היכולת להפיח באנשים תקווה ולגרום לאנשים לעבוד ביחד כדי שזה יתממש. מה שצריך לעשות זה להגיד לאנשים איפה אנחנו רוצים להיות עוד חמש שנים. מנהיגות זה להגיד שחינוך צריך להיות יעד לאומי. מנהגיות זה משהו אחר. אני לא אמרתי שאני רץ לראשות הממשלה מראש. זה מעסיק אנשים וזה יכול להיות יום אחד מחקר מעניין".

בתשובה לשאלה מדוע לא מתקיימות בחירות מוקדמות במפלגת "יש עתיד", אמר לפיד: "מפלגות חדשות לא עושות פריימריז. במפלגות חדשות יש מספר מתפקדים הרבה יותר קטן. אם עושים פריימריז, הן הופכות להיות קורבן של קבלני קולות שמכריעים בחירות. כדי למנוע את זה אתה צריך ליצור תקופה של איזון עד שיש מספיק מתפקדים. אנחנו החלטנו על תקופה של שבע שנים. היות שאנחנו פה לעוד הרבה זמן, יהיו לנו הרבה הזדמנויות להדיח אותי ואת כולם. אבל קבלני קולות זה מכוער, ביום ראשון יש פריימריז בליכוד וביום רביעי או חמישי בעבודה ואתם תיזכרו במה שאני מדבר עליו".

לקריאה נוספת:
סקר: לבני מרסקת את לפיד - מקבל ארבעה מנדטים בלבד
יחימוביץ': על לבני להצטרף למפלגת העבודה
פרשנות: צה"ל נצר את האש, הלחימה הפוליטית התחדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully