וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניקים זועמים: "נשארנו שבת וסדירים יצאו"

22.11.2012 / 22:10

הלוחמים גויסו בצו 8 בשל מבצע "עמוד ענן", אך חרף הפסקת האש, נדרשו להישאר שבת. כשראו שחיילי "כפיר" מתכוננים לצאת הביתה, חסמו את האוטובוס. "לא מתאים להיות פראיירים"

צילום: אבי כהן, דרור פיקלני, עריכה: יותם בן דוד

(צפו בחיילי מילואים שבים מהמבצע)

אטימות בצה"ל: לוחמי גדוד חי"ר במילואים, שגויסו במסגרת ההיערכות של צה"ל למהלך הקרקעי במבצע "עמוד ענן", זעמו הערב (חמישי) כשראו שלוחמים סדירים מתכוננים לחזור הביתה לשבת, בעוד הם נשארים בבסיס לסוף השבוע, אף שהמבצע הסתיים. במחאה, הם חסמו את האוטובוס של הלוחמים.

הלוחמים התגייסו ביום שישי שעבר בשעה 5:00 לפנות בוקר, ולא היו בבית מאז. היום בבוקר, כששמעו בכלי התקשורת כי גם לאחר הפסקת האש הם יישארו בבסיס למלא משימות פעילות ביטחון שוטף על גדר המערכת – הם נשכו שפתיים, אך כשראו הערב את החיילים מחטיפת כפיר פושטים את מדי ה-ב' ולובשים מדי א' לקראת היציאה הביתה – הם רתחו מזעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בושה וחרפה שמשאירים בבסיס חיילי מילואים בעלי משפחות ועבודה". חיילי המילואים מוחים במחסום סופה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מחיילי המילואים סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות: "המילואימניקים רתחו מזעם. חסמנו את האוטובוס במחאה ולא נתנו להם לצאת ממעבר סופה. בתגובה, החליט נהג האוטובוס להזמין ניידת משטרה. אין לנו בעיה להישאר במילואים, אבל לא מתאים לאף אחד להיות פראייר".

"קיבלנו צו 8 ואחוזי הגיוס עברו את ה-100%. במשך שבוע ימים סיירנו לאורך גדר המערכת. חטפנו רקטות ופצצות מרגמה כדי להחליף את חיילי חטיבת כפיר", הוסיף החייל. "בושה וחרפה שמשאירים בבסיס חיילי מילואים בעלי משפחות ועבודה ומשחררים חיילי סדיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוות מג"ב הגיע למקום והורה לחיילי המילואים לשחרר את האוטובוס. חיילי המילואים, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

חיילי המילואים הלינו בעיקר על כך המפקדים גילו אטימות כלפי החיילים בעלי המשפחות, שלא ראו את ביתם מאז יום שישי שעבר. מפקד הגדוד של חיילי המילואים הגיע למקום האירוע בניסיון להרגיע את הרוחות ולמנוע את חסימת האוטובוס. צוות של משמר הגבול הגיע גם כן למקום האירוע, והורה לחיילי המילואים לשחרר את האוטובוס, וזה יצא לאחר מכן לדרכו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי חלק ניכר ממערך המילואים שגויס לטובת מבצע "עמוד ענן" שוחרר. "עם זאת, לאור הערכת מצב מספר יחידות מילואים עדיין מבצעות תעסוקה מבצעית על מנת לשמר את ביטחון הגזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully