וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לשגרה: הלימודים יתחדשו מחר בבאר שבע ובאשקלון

חלק מתלמידי הדרום ישובו כבר מחר לבתי הספר ולגנים, ובמקומות אחרים יתחדשו הלימודים רק ביום ראשון הקרוב. צוותים פסיכולוגיים ויועצים חינוכיים ילוו את התלמידים עם חזרתם

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, טל אנגלנדר, דניאל בוק, רויטרס, דרור פיקלני, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום מבצע "עמוד ענן" - מחיסול ג'עברי ועד להפסקת האש)

לאחר יותר משבוע במקלטים והרחק מספסלי הלימודים, רבים מן התלמידים בדרום ישובו לבתי הספר. בתום התייעצות ראשי הערים עם פיקוד העורף, הוחלט כי מחר (שישי) יתקיימו הלימודים באופן סדיר במוסדות החינוך בערים אשקלון, באר שבע, אשדוד, נתיבות, קריית גת וקריית מלאכי, וגם במועצות האזוריות מרחבים, באר טוביה ובני שמעון.

עם זאת, לא בכל הדרום חוזרים עדיין לשגרה, ובכמה ערים ומועצות תידחה החזרה ללימודים לתחילת השבוע הבא. ביום ראשון צפויים להתחדש הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ואשכול, כמו גם בערים אופקים ושדרות. גם הלימודים במכללת "ספיר" בשדרות יתחדשו ביום ראשון.

רקטה נפלה בבית ספר באשקלון, נובמבר 2012. יהושע בריינר
בית ספר שנפגע מרקטה באשקלון/יהושע בריינר

במסגרת היערכות משרד החינוך לקראת חידוש הלימודים, צפויים לפעול צוותים פסיכולוגיים ויועצים חינוכיים בבתי הספר, וצוותי החינוך הונחו לקיים מעקב אחר התלמידים ולתת את המענה הנדרש על פי הצורך. בנוסף, המשרד הנחה את מחוזותיו השונים לקיים הסברה בקרב תלמידים שלא להתקרב לחפצים חשודים או לנפלי רקטות, ולנקוט התנהגות זהירה ובטוחה.

משאבים יוקצו להשלמת פערים לקראת הבגרויות

שר החינוך, גדעון סער, הנחה להקצות את המשאבים הנדרשים להשלמת הפערים לקראת קיומן של בחינות הבגרות במועד החורף. בהתאם לכך, יקצה משרד החינוך לבתי הספר אלפי שעות לימוד במסגרת התכניות המותאמות שיגובשו על פי צרכי כל בתי הספר. השיעורים יושלמו בשעות אחר הצהריים ובמהלך חופשת חנוכה, בתיאום עם מנהלי בתי הספר. בנוסף תינתן התאמה של הארכת זמן לתלמידים הנבחנים.

במהלך מבצע "עמוד ענן", כ-250 אלף תלמידים המתגוררים באזורים שהיו תחת אש מכיוון רצועת עזה נאלצו להישאר בבתיהם. בכל הטווח של עד 40 קילומטרים מהרצועה לא התקיימו לימודים כלל לאורך כל המבצע, ובאזורים יותר רחוקים אליהם הגיעו גם כן רקטות, כמו ראשון לציון, בוטלו הלימודים לסירוגין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully