וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים בליכוד: הפסקת האש - הססנות של נתניהו

פנחס וולף

22.11.2012 / 18:15

שרים ממפלגת השלטון נמנעים אמנם מביקורת פומבית על ראש הממשלה, אך חלקם סבורים שהוא שגה כשהסכים להפסקת אש. שרים לוואלה!: "אנשים מתקשרים ואומרים: הפעם לא נצביע ליכוד"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, טל אנגלנדר, דניאל בוק, רויטרס, דרור פיקלני, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום מבצע "עמוד ענן" - מחיסול ג'עברי ועד להפסקת האש)

הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס מעורר גם ביקורת בתוך ביתו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. שרים מטעם הליכוד, שהעדיפו לא להזדהות בשמם, אמרו היום (חמישי) בשיחה עם וואלה! חדשות: "ההסכם עם חמאס לא נראה טוב. זה לא עניין של פחדנות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא של הססנות, אחרי שהוא נכווה מדברים שעשה בעבר".

כל הדיווחים, הניתוחים והפרשנויות - בוואלה! בחירות 2013

בשעות שחלפו מאז ההכרזה על הפסקת אש, שרים וחברי כנסת מטעם הליכוד נמנעים מביקורת גלויה ומפורשת על נתניהו - מחשש שזו תפעל נגדם כבומרנג בבחירות המוקדמות שייערכו במפלגה ביום ראשון. עם זאת, חלקם מסתייגים מההסכם עם חמאס ומודאגים מההשלכות שלו. אליהם מצטרפים גם פעילי שטח רבים במפלגת השלטון, שהביעו זעם על הפסקת הלחימה בשלב זה וסברו כי דרוש גם מהלך קרקעי ברצועת עזה.

הצהרת ראש הממשלה, נובמבר 2012. עומר מירון
ההכרזה על סיום המבצע בעזה. נתניהו, אמש/עומר מירון

היום, לאחר ששוב נשמעו אזעקות בחבל אשכול, אמרו שרים מטעם הליכוד: "התגובה הציבורית מאוד מאוד קשה. אנחנו לא זוכרים עוצמה כזאת של תגובה זועמת. אנשים מתקשרים ואומרים: הפעם לא נצביע ליכוד. יש זעם גדול, במיוחד מאנשים שהיו מגויסים בצו 8". אחד השרים אף סיפר כי חייל מילואים אמר לו: "לפני שבוע כל הגדוד שלי היו ליכודניקים. כרגע, אם יש מישהו שיצביע ליכוד – אתה משלה את עצמך". מצד שני, מסבירים שרים, "צריך להודות שגם המבקרים שאומרים: היה צריך לכסח ולהיכנס, לא בטוח שהיו מדברים כך אם היו נכנסים, וזה היה מסתבך. ואין שאלה – זה היה מסתבך".

"ברור שזו מכה מאוד קשה פוליטית, לא כי עכשיו מופז ולפיד יתחזקו, אלא משום שזה מוציא הרבה רוח מהמפרשים לפעילי ליכוד מראשון לציון ודרומה", טוענים שרים. "פעילים מאוכזבים ואומרים: 'אני יושב בבית', או פוחדים להראות את הפרצוף ברחוב. יש הבעיה הזו כשאנחנו חוזרים למשפט המפורסם של שרון: 'מה שרואים מכאן לא רואים משם', וזה משפט מאוד בעייתי בעיני הרבה אנשים. לא סתם אין הרבה שרים שמתראיינים עכשיו. אנחנו מסתובבים בשטח ומבינים את התחושות של השטח".

יהיה קושי מול הבית היהודי"

למרות הביקורת, גם אותם שרים נזהרים בכבודו של נתניהו. בעיניהם הוא טעה בהפסקת האש, אבל לדבריהם, "הוא לא הדרדר למצב של אולמרט בקדנציה שלו - וגם לא הגיע לשפל שלו. יש לו יתרון על פניו, אבל אין ספק שבקהל הבוחרים שלו הוא נפגע. עוד חודשיים זה המון זמן. האופוזיציה היחידה מימין שיכולה להרוויח זה הבית היהודי, ויהיה קושי גדול מולם. ולא מן הנמנע שיצביעו באופן לא רציונלי. ברגע שייגמרו הפריימריז ויהיו תוצאות, יצטרכו לחשוב מאוד ברצינות איך לצאת מהמצב הזה".

לאחר שראש הממשלה נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הביטחון אהוד ברק פרגנו זה לזה אמש מול המצלמות, הועלו ספקולציות לפיהן יימשך שיתוף הפעולה בין חברי השלישייה גם אחרי הבחירות. עם זאת, שרים בליכוד אינם מודאגים מכך. לדברי אחד מהם, "אם יש כבר תוצאות חיוביות מכל הפסקת האש הזאת - זה שאם היה מבצע צבאי ברק ודאי היה עובר את אחוז החסימה. עכשיו ברק ייעלם הרבה מהתודעה, כי הוא ינסה להציג את זה כאילו הוא המבוגר האחראי - וכך הוא ייקח על עצמו את הריקושטים על הפסקת האש. לא בטוח שהוא לא ישוב לאנונימיות אחרי הבחירות".

לקריאה נוספת:
פרשנות: הקרב הפוליטי שנפתח מיד עם הפסקת האש
אחרי המבצע בעזה: פריימריז בליכוד ביום ראשון
דעה: המבצע יכריע את הבחירות - וטוב שכך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully