וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה הפוליטית מתחדשת: פריימריז בליכוד ביום ראשון

פנחס וולף

21.11.2012 / 23:35

על רקע ההסכמה עם חמאס על הפסקת אש, מפלגת השלטון צפויה לקיים כמתוכנן את הבחירות המוקדמות לקביעת רשימתה לכנסת. ח"כ שאמה-הכהן, שדרש לדחות הפריימריז: התייתר הצורך בכך

צה"ל חדל לירות, האש הפוליטית מתחדשת: ביום ראשון הקרוב, 25 בנובמבר, צפויה מפלגת הליכוד לקיים את הבחירות המוקדמות לקביעת הרשימה לכנסת ה-19. ההחלטה הסופית תתקבל מחר (חמישי) על ידי ועדת הבחירות של המפלגה, שתתכנס אחר הצהריים לישיבה שתוכננה עוד לפני מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה. ההחלטה לקיים את הפרייימריז במועדם מותנית בכך שישרור שקט ביטחוני בדרום הארץ ובגוש דן. גם מפלגת העבודה צפויה לקיים פריימריז כמתוכנן - ביום חמישי הבא, 29 בנובמבר.

כל העדכונים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אם הפריימריז במפלגת השלטון אכן יתקיימו כמתוכנן, מדובר בהקלה גדולה למנהלת הליכוד ולרוב המתמודדים. כולם כבר חתמו על החוזים: הליכוד - על חוזים הנוגעים להפעלת מוקדי ההצבעה ולהרכב ועדות הקלפי, והמתמודדים - על רכישת מודעות בעיתוני סוף השבוע ועל גיוס כוח אדם ליום הפריימריז. נוסף על כך, רוב המועמדים כבר עשו שימוש כמעט בכל התרומות שהיו רשאים לקבל על פי חוק. דחיית ההליך הפנימי בליכוד עלולה הייתה ליצור בעיות לא פשוטות לכולם.

הצהרת ראש הממשלה, נובמבר 2012. עומר מירון
ההסכם על הפסקת האש מאפשר לקיים את הפריימריז כסדרם. נתניהו, ליברמן וברק מודיעים על הפסקת האש, הערב/עומר מירון

בסוף השבוע שעבר החלו להישמע קריאות בליכוד ובמפלגת העבודה לדחיית הפריימריז בשתי המפלגות ולחקיקת בזק שתאפשר לדחות את המועד האחרון להגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית, שנקבע ל-6 בדצמבר. הראשונים שדיברו על כך בליכוד היו השר גלעד ארדן וח"כ כרמל שאמה-הכהן, שאמר לוואלה! חדשות הערב כי לאור הפסקת האש, גם הוא סבור שעל ההליך הפנים-מפלגתי להתקיים כרגיל. לדבריו, "בהנחה שחיילי המילואים יהיו בבית עד יום ראשון, ברגע שהגענו למצב של רגיעה וחוזרים למצב נורמלי בחיי אזרחי ישראל, מתייתר הצורך לדחות את ההליך".

פרט לטיעונים הענייניים לדחיית הפריימריז, גורמים שונים בליכוד הביעו חשש שהם יתקשו להתארגן כראוי לפריימריז, בשל העובדה שבשבוע הקריטי מבחינת ההתמודדות, לא היה באפשרותם לקיים אסיפות בחירות. "מי שבנה על השבוע הזה, שהייתה בו הסלמה, נמצא בבעיה. מי שידע לעבוד, לא מודאג מהפריימריז במועדם", תקפו הערב גורמים שונים את אלה שחששו מקיום הפריימריז כמתוכנן. "עכשיו צריך לסיים את הבחירות - ומהר", הוסיפו הגורמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מי מתמודד והיכן?

כ-122 אלף חברי מפלגת השלטון יוכלו לבחור את נציגיהם לכנסת הבאה. 60 נציגים מתמודדים על מקום ברשימה הארצית של הליכוד, ואילו 52 מתמודדים במחוזות השונים. 11 מכלל המועמדים ביקשו "קיצור פז"ם", כלומר הם התפקדו למפלגת השלטון לפני זמן לא רב ומבקשים שיוותרו להם על תקופת ה"הכשרה" שנקבעה ל-16 חודשים.

פרט לחברי הכנסת המכהנים, מתמודדים על מקום ברשימה הארצית של הליכוד צחי הנגבי, המדען הראשי לשעבר גבי אביטל, השר להגנת העורף ולשעבר חבר קדימה אבי דיכטר, חברי קדימה לשעבר יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ואריה ביבי, חבר הכנסת לשעבר מטעם המפד"ל אלי גבאי, שלמה מעוז, אברהם נגוסה שמתחרה על מגזר יוצאי אתיופיה מול גדי יברקן, ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד משה פייגלין, זלמן שובל, קטי שטרית וקרן ברק.

במחוז דן מתמודדים בין היתר אורי פרג', הנחשב לבעל הסיכויים הגבוהים ביותר במחוז, עו"ד יוסי פוקס ויואב קיש, שנמצא עדיין בשירות מילואים. במחוז הגליל והעמקים מתמודד שוקי אוחנה, שנהנה מתמיכת ח"כ חיים כץ מול ראש מועצת יבניאל רוני כהן ואיש העסקים רוני שטרן. במחוז הנגב מתמודד איציק דנינו, הנתמך על ידי חבר הכנסת חיים כץ מול חמישה מתמודדים אחרים. במחוז ירושלים דוד אמסלם נחשב בעל הסיכויים המרביים.

במחוז מישור החוף מתמודדים, בין היתר, ראש מועצת כפר יונה אפרים דרעי ויו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר לשעבר, ד"ר אבי שמחון. מאיר מלכה, ממלא מקומו של חבר הכנסת חיים כץ בוועד עובדי התעשייה האווירית, מתמודד מול סגן ראש העיר ראשון לציון דוד ביטן. במחוז תל אביב, שנדחק למקום ה-32 ברשימת הליכוד, הוסרו מההתמודדות מזכיר הממשלה צביקה האוזר ודוד שרן, לשעבר ראש המטה של שר האוצר יובל שטייניץ. הם פינו את מקומם לתשעה מתמודדים אחרים.

לקריאה נוספת:
יחימוביץ': לתת סיכוי לשקט, לפיד: המטרות לא הושגו
דעה: המבצע יכריע את הבחירות - וטוב שכך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully