וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה על מועד הפריימריז בליכוד - ביום חמישי

פנחס וולף

20.11.2012 / 14:05

ועדת הבחירות של מפלגת השלטון תתכנס כדי להחליט באופן סופי אם הרשימה לכנסת תיקבע ביום ראשון כמתוכנן, או אם הבחירות המוקדמות יידחו נוכח מבצע "עמוד ענן" ומטחי הרקטות

יידחו או לא יידחו? ועדת הבחירות של הליכוד תתכנס ביום חמישי בבוקר כדי להחליט באופן סופי האם הבחירות המוקדמות לקביעת רשימת המפלגה לכנסת יתקיימו ביום ראשון (25 בנובמבר) כמתוכנן, או יידחו במספר ימים. ההחלטה תלויה בשאלה אם יימשכו מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה ומטחי הרקטות הכבדים לעבר ישראל.

כל העדכונים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

המשנה לראש הממשלה והשר סילבן שלום העריך היום (שלישי) במשדר מיוחד של וואלה! חדשות, כי אם יידחו הפריימריז במפלגתו - תהיה זו דחייה של כשבוע, עד לאחר הבחירות המקדימות במפלגת העבודה, שצפויות להתקיים ב-29 בנובמבר.

גם השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, חבר מפלגתו של שלום, התייחס במשדר של וואלה! לאפשרות של דחיית הפריימריז והבחירות לכנסת. "בכל הכבוד לקלפיות", אמר ארדן, "אם צריך לדחות את הפריימריז והבחירות, אפשר להגיע להסכמה על כך. המשימה העיקרית היא החזרת השקט ולא בחירות. זה לא כזה אסון גדול אם הבחירות יידחו בכמה זמן".

חבר הכנסת אופיר אקוניס אמר במשדר, כי "אם המצב יימשך כך, ועשרות אלפים עדיין ימצאו בטווח האש, וודאי שלא יוכלו להיות פריימריז. צריכים להיות לפחות יומיים שקט לפני הפריימריז. אם הולכים להפסקת אש, אז הפריימריז יתקיימו ביום ראשון".

מתי יהיו הפריימריז בעבודה?

באזורים בארץ המטווחים ברקטות מרצועת עזה נמצאים כמחצית מבעלי זכות הבחירה בליכוד. באזור השפלה יש כ-22,000 חברי ליכוד, בדרום הארץ - כ-10,000, בגוש דן - כ-12,000, ובתל-אביב - כ-10,000 חברים. כך שאם יימשך ירי הרקטות לעבר ישראל גם בימים הקרובים, לא יהיה מנוס מדחיית הפריימריז במפלגת השלטון.

אם אכן יידחו הפריימריז, קיימות שתי אפשרויות. אפשרות אחת היא שהם יידחו בכשלושה-ארבעה ימים - מה שיחייב את מפלגת העבודה לדחות את הבחירות המוקדמות לרשימתה, שמתוכננות להתקיים ביום חמישי הבא (29 בנובמבר). זאת מפני ששתי המפלגות עובדות עם אותה חברת מחשבים, שזקוקה למספר ימי התראגנות כדי להפעיל את עמדות ההצבעה ברחבי הארץ.

האפשרות השנייה, שתואמת את הערכת השר שלום, היא שהפריימריז בליכוד יידחו בכשבוע, כך שמפלגת העבודה תוכל לבחור את נציגיה לכנסת במועד המתוכנן. עם זאת, גם במפלגת העבודה קיימת יוזמה לדחיית הפריימריז. כפי שפורסם בוואלה! חדשות, נציג היישובים והקיבוצים במפלגה, דוד דרומלביץ', פנה ליו"ר שלי יחימוביץ' בדרישה זו ומנסה להחתים על מכתבו 80 מתמודדים בפריימריז. נוסף על כך, שני מתמודדים לרשימת העובדה לכנסת – ראש מטה יחימוביץ', עופר קורנפלד, ויו"ר אגודת הסטודנטים לשעבר, איציק שמולי – כמו גם רבים מאנשי המטה בעבודה, גויסו למילואים בצו 8, מה שמקשה על ההתארגנות הפנימית במפלגה.

דחייה אפשרית של מועד הפריימריז בליכוד ובעבודה עלולה להוביל להליך חקיקה מהיר לדחיית המועד האחרון להגשת רשימות המפלגות לוועדת הבחירות המרכזית. לפי שעה, מועד זה הוא 6 בדצמבר. דחייה של יותר משבוע בלוח הזמנים של ועדת הבחירות לכנסת עלולה אף לגרור דחייה של מועד הבחירות לכנסת - אפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מעוניין בה, כנראה.

לקריאה נוספת:
סקר: גוש הימין-חרדים מתחזק ל-69 מנדטים
יחימוביץ' לוואלה!: הציבור נותן בנו אמון גם בזמן המבצע
ההיסטוריה מוכיחה: יציאה לקרב לא מבטיחה ניצחון בקלפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully