וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון במצרים: רכבת מחצה אוטובוס, 49 ילדים נהרגו

רויטרס

18.11.2012 / 16:30

שר התחבורה הזדרז להגיש לנשיא מורסי את התפטרותו אחרי האסון, שאירע אתמול כ-300 ק"מ מדרום לקהיר. חרף המתיחות באשר למבצע "עמוד ענן", נתניהו הביע תנחומיו בפני מורסי

49 ילדים נהרגו אמש (שבת) בתאונת דרכים במצרים, כשהאוטובוס שבו נסעו נפגע מרכבת נוסעת. בנוסף, נהרגו נהג האוטובוס והאישה המלווה ששמרה על הכיתה. מרבית הילדים שנהרגו היו בגילים ארבע-שש.

האוטובוס אסף ילדים מכמה כפרים במצרים התיכונה בדרכם לבתי הספר האזוריים. התאונה התרחשה במחוז אסיוט, כ-300 קילומטרים מדרום לקהיר, ועדי ראייה סיפרו כי המחסומים בכביש לא הופעלו כראוי, ולא חסמו את התנועה בציר בזמן שהרכבת חצתה אותו. שר התחבורה של מצרים, מוחמד רשיד, הגיש את התפטרותו לנשיא, מוחמד מורסי. מפעיל המחסום התפטר, וגם ראש מנהל הרכבות פרש מתפקידו. הנשיא מורסי אמר כי תיפתח תחקירה, ובסיומה ימוצה הדין עם כל האחראים לאסון.

תאונה בין רכבת לאוטובוס תלמידים במחוז אסיוט במצרים, שגבתה את חייהם של עשרות ילדים. 17 בנובמבר 2012. רויטרס
האוטובוס נחצה לשניים/רויטרס

בשל עוצמת ההתנגשות, האוטובוס נחצה לשניים ונגרר מאות מטרים עד שנהג הרכבת הצליח לבלום לבסוף. כתמי דם הותזו לכל עבר וילקוטים פוזרו לאורך המסילה. רופאים בבתי החולים באזור סיפרו כי הגופות אותרו במצב חמור מאוד, וכי יש קושי רב לזהותן.

שעות לאחר האירוע, שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא מורסי את תנחומיו על התאונה הקטלנית. זאת על רקע לחץ בינלאומי כבד על מצרים לאלץ את חמאס להפסיק את ירי הטילים לעבר ישראל והציפייה לתיווך מצרי שיביא להפסקת אש.

ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, היה אמור לבקר באזור התאונה, אך תושבי הכפר שממנו יצא האוטובוס אמרו בזעם כי לא יתירו לפקידי הממשל לבקר במקום. "הם רק רוצים לבוא לכאן כדי להצטלם", אמרו תושבים בכפר מנפלוט.

תאונה בין רכבת לאוטובוס תלמידים במחוז אסיוט במצרים, שגבתה את חייהם של עשרות ילדים. 17 בנובמבר 2012. Mamdouh Thabet, Ahmed Gomaa, AP
מחפשים ניצולים ליד הקטר/AP, Mamdouh Thabet, Ahmed Gomaa

גם בקהיר נשמעו קולות נגד הממשלה. מונה אחמד, בת 60, אמרה: "זו בושה וחרפה לממשלה. כל השרים - ולא רק שר אחד - צריכים להתפטר. ככה צריך להיות במדינה מתוקנת".

הבוקר נמסר כי כל אחת ממשפחות ההרוגים תקבל פיצויים בגובה של 40 אלף לירות מצריות - כ-6,550 דולרים. משרד המושל במחוז אסיוט פרסם הבהרה על גובה הפיצויים, בשל פרסומים סותרים בנושא. לפי דיווחים בתקשורת המצרית, לאורך הלילה פורסמו בפייסבוק ובטוויטר טענות לפיהן גובה הפיצויים להורים יעמוד על 5,000 לירות (כ-800 דולרים) בלבד.

תאונה בין רכבת לאוטובוס תלמידים במחוז אסיוט במצרים, שגבתה את חייהם של עשרות ילדים. 17 בנובמבר 2012. Mamdouh Thabet, Ahmed Gomaa, AP
ילקוטים וכלי כתיבה מפוזרים באזור התאונה/AP, Mamdouh Thabet, Ahmed Gomaa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully