וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הלחימה: הפריימריז בליכוד עלולים להידחות

פנחס וולף

17.11.2012 / 22:36

אם מבצע "עמוד ענן" ומטחי הרקטות הכבדים יימשכו לפחות עד אמצע השבוע הבא, הבחירות המוקדמות במפלגת השלטון לא יתקיימו במועדן המתוכנן. יוזמה גם לדחיית הפריימריז בעבודה

רקטות דוחות פריימריז? אם מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה יימשך לפחות עד אמצע השבוע הבא, הבחירות המוקדמות לקביעת רשימת הליכוד לכנסת צפויות להידחות. כך נודע לוואלה! חדשות. נכון לעכשיו, הן אמורות להתקיים ביום ראשון הבא (25 בנובמבר), ואם הן יידחו - תידרש היערכות לוגיסטית במשך מספר ימים מצד מפלגת השלטון וחברת המחשבים המפעילה את מוקדי ההצבעה.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

באזורים בארץ המטווחים ברקטות מרצועת עזה נמצאים כמחצית מבעלי זכות הבחירה בליכוד. באזור השפלה יש כ-22,000 חברי ליכוד, בדרום הארץ - כ-10,000, בגוש דן - כ-12,000, ובתל-אביב - כ-10,000 חברים.

השר להגנת הסביבה גלעדן ארדן וחבר הכנסת כרמל שאמה הכהן קראו היום (שבת) לראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע כבר בזמן הקרוב על דחיית הפריימריז. באירוע שבתרבות בנס ציונה אמר ארדן: "אם מבצע עמוד ענן יימשך, לא ניתן יהיה לקיים את ההליכים הדמוקרטיים במפלגות הגדולות לבחירת מועמדיהן. לכן יהיה צורך לדחות את הבחירות כדי לא לסכן את ציבור המצביעים ביציאתם לקלפיות?. הוא הוסיף, כי "צו השעה הוא שמירה על לכידות ואחדות העם סביב המערכה להשבת הביטחון. אחר כך יוכל כל אחד לבחור מי ראוי שינהיג".

חבר הכנסת שאמה הכהן אמר, כי "לא רצוי ולא ראוי שמפלגת השלטון תקיים בחירות פנימיות במקביל למבצע צבאי רחב היקף, כשעשרות אלפים מגויסים בצווי 8 וכשרבע מהעם תחת מטחי טילים". לדבריו, "יש להרחיק כל מחלוקת פנימית מסדר היום הציבורי והתנועתי כל עוד הלחימה נמשכת".

גם הגשת הרשימות לכנסת תידחה?

גם במפלגת העבודה, שאמורה לקיים בחירות מוקדמות ארבעה ימים אחרי הליכוד (ב-29 בנובמבר), קיימת כבר יוזמה לדחייתן. נציג היישובים והקיבוצים במפלגה, דוד דרומלביץ', פנה ליו"ר שלי יחימוביץ' בדרישה זו, ומנסה להחתים על מכתבו 80 מתמודדים בפריימריז.

"אני פונה אלייך בשמי ובשמם של חבריי בקיבוצי הדרום", כתב דרומלביץ ליו"ר המפלגה. "בשיחות ומפגשים שערכתי בימים האחרונים עם עשרות אנשים, ופניות של רבים אחרים אליי בעניין הבחירות המקדימות והבחירות הכלליות, עלו מספר נקודות אשר אני מבקש להביא בפנייך, במידה והלחימה תימשך אל תוך הימים הקרובים: 1. על המפלגה להיערך לאפשרות דחיית הפריימריז, על כל המשתמע מכך. תחת איומי הרקטות מצוי חלק ניכר ממתפקדי המפלגה. הם אינם יכולים לעסוק בבחירות וזכותם (וחובתם) להיות מיוצגים בכנסת; 2. על המפלגה להיערך לאופציה של קלפיות ניידות שיעברו בין יישובי הדרום אם הלחימה תמשיך; 3. על המפלגה לדרוש את כינוסה של הכנסת ולהביא לדחיית מועד הבחירות הכלליות לכנסת, מהסיבות המנויות לעיל".

הן בליכוד והן במפלגת העבודה כבר מתגבשת יוזמה לבצע הליך חקיקה מהיר לדחיית התאריך האחרון להגשת רשימות המפלגות לכנסת מ-5 ל-20-15 בדצמבר.

לקריאה נוספת:
מערכת בחירות בצל לחימה: שיירת פוליטיקאים בדרום
בגלל ההסלמה: המפלגות הקפיאו את קמפיין הבחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully