וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הם מפחדים: איך תשמרו על הכלב שלכם בזמן אזעקה?

16.11.2012 / 13:35

לצד הירידה למקלטים והסטרס שחווים רבים, חשוב לזכור את החברים על ארבע שעוברים גם הם ימים לא קלים. מה עושים כשיש אזעקה? ואיך מתמודדים עם כלב חרדתי?

?כלבים וחתולים עלולים לסבול מחרדה הקשורה בפיצוצים וגם כחלק מהשתקפות הלחץ של הבעלים הרצים למרחב מוגן”, מסביר דר' איל נחמיאס הווטרינר של וואלה! בעלי חיים. שינוי שגרת היום של בעלי חיים ושל בעליהם, בתוספת הלחץ והחרדה שחווים שני הצדדים יכול להוביל לבעיות התנהגות מקומיות, סטרס קיצוני, ובמקרה הגרוע לבריחה מהבית. הנה כמה דברים שתוכלו לעשות על מנת לעזור גם לחברים שלכם על ארבע לעבור את התקופה הזו בשלום:

פחדי כלבים מרעשי זיקוקים. ShutterStock
הוא לא מבין שמדובר בפצצות ולא בשמחות. כלב מפוחד/ShutterStock

מה אתם יכולים לעשות?

לקחת את חיית המחמד אתכם לאיזור המוגן: חיות המחמד חיות איתנו במהלך כל השנה, לכן אין כל הצדקה שלא לדאוג להן גם בשעת חירום ולהכניסן לממ"ד או לאיזור המוגן. אם הדבר אינו מתאפשר דאגו לסגור את כל הדלתות והחלונות בבית, שלא יברחו ויפגעו חס וחלילה.

עולים לצפון, קחו את הכלב אתכם: אם החלטתם לנסוע הרחק מאיזור הירי אל קרובי משפחה או חברים בצפון, אל תשאירו את הכלב לבדו בבית, מפני שמפלס החרדה שלו עלול לעלות. במהלך הימים האחרונים מספר עמותות מציעות לתושבי הדרום עזרה במציאת פתרונות עבור חיות המחמד שאין היכן לשכנן, וכמה פנסיונים באיזור המרכז אף הציעו את שירותיהם ללא תשלום. ליוזמה הזו אחראי המאלף איל קליין שריכז את הרשימה בעמוד הפייסבוק שלו.

להעביר את הזמן: "במהלך השהות באיזור הממוגן חשוב לדבר עם הכלב בטון מרגיע, ולהעסיק אותו עם משחקים", מסביר דר' נחמיאס. "חשוב לא ללטף את הכלב כי זה מעצים את הפחד שלו", מוסיף המאלף איל קליין. "משחק לעומת זאת, ואפילו הצקות ( נעימות כמובן) יוכלו להפיג את המתח, גם שלנו וגם של הכלב". בכל מקרה אם אתם צופים שהות ארוכה באיזור המוגן הקפידו להכניס ארגז חול לחתול, מזון ומים שיספיקו לחיית המחמד.

טיולים בחוץ: חשוב לנסות ולשמור על שגרת טיולים עם בעלי החיים, אך כמובן לקצר אותה ולהשאר קרובים לאיזור המוגן. גם אם אתם רגילים ללכת עם הכלב משוחרר, בתקופה שכזו חשוב מאוד להקפיד ללכת איתו קשור ברצועה, שכן כל רעש קטן יכול לגרום לו לברוח. אם נתקלתם ברחוב בכלב נטוש או חתול, אל תשאירו אותו לבדו ופנו לווטרינר הקרוב על מנת לנסות לאתר את בעליו דרך השבב.

מקרי חרדה: "למקרים קשים ניתן לתת כדורי הרגעה כמו "אלפראזולם" - שעוזר במקרי חרדה מפני פיצוצים", מסביר דר' נחמיאס. "אם הכלב או החתול היסטריים מאוד, עדיף להעבירם לקרובי משפחה או פנסיונים שנמצאים מחוץ לטווח הטילים".

ילד מנשק כלב. Julija Sapic, ShutterStock
שמרו על החברים שלכם/ShutterStock, Julija Sapic

מה לא לעשות?

ארגון הווטרינרים בישראל פרסם הנחיות להתנהגות בעקבות ההסלמה בדרום, ומדגיש כי בכל מקרה אין לתת לחיית המחמד כדורים ללא אישור הווטרינר. אם חיית המחמד מסרבת להכנס לחדר המוגן, או עושה צרכים בבית, אין להעניש אותה ולכעוס עליה. כמו בני האדם - גם חיות המחמד שלנו פוחדות.


בואו לדבר על זה בפורום בעלי חיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully