וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת ידעי כבר מורגלת: "כשיש חיסול ישנים בממ"ד"

16.11.2012 / 1:07

נאהב בת ה-15 מאשקלון לא מתרגשת מהאזעקה, "זה עצוב, אבל רגילים כבר". אביה, רן, לא מצטרף לשמחה לאיד בנוגע לרקטות שכוונו לתל אביב. "היום זה פה ומחר זה שם"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בבית משפחת ידעי באשקלון הולכים לישון גם הלילה במרחב המוגן. חמשת בני המשפחה – האב רן, האם גלית, ושלושת ילדיהם נהור (5), ניתאי (13) ונאהב (15) - כבר מתורגלים בשגרת הפיצוצים שמאפיינת בימים האחרונים את יישובי הדרום. בהישמע אזעקה הם נכנסים למרחב המוגן בביתם, מחכים מספר דקות ולאחר מכן ממשיכים כרגיל. "אנחנו פה יחסית מתורגלים. יותר מעשור אנחנו כבר יודעים להגיד מתי כן לישון בממ"ד ומתי לא. כשיש חיסול אז יש פקודה אוטומטית לישון בממ"ד", אומר האב רן ידעי לוואלה! חדשות.

משעות הבוקר של אמש נשמעו באשקלון כ-15 אזעקות, כאשר מרבית הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. בערב כבר אין נפש חיה ברחובות והעיר נראית כמו עיר רפאים. הערב הגיעו הטילים גם צפונה משם. "כשבגוש דן חטפו, היו פה כמה אנשים שאמרו: 'עכשיו שיכניסו להם. שהמרכז יחטפו קצת, לא נורא'. אני ממש לא מסכים עם זה כי היום זה פה ומחר זה שם. בעזה הם מגובשים למרות שיש שם פלגים מכל מיני מקומות ופה אנחנו לא מצליחים להתאחד", אומר רן.

מבצע "עמוד ענן" - עדכונים שוטפים
היום השלישי של מבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים
בכירים בירושלים: "אין הפסקת אש עד שחמאס יתחנן"
צה"ל תקף כ-80 מטרות בכל רחבי רצועת עזה

"מזל שיש בחירות, המועמדים מגיעים"

רן מתגורר באשקלון כבר 42 שנים, ובני המשפחה גרים בבית 12 שנים מתוכן. "כתושבי העיר יצא לנו לראות את אזור הדרום מופגז למעלה מעשור מאז ההתנתקות. היינו חלק מהדרום שרץ לממ"דים והיום אנחנו מקווים שממשלת ישראל לא תעצור את צה"ל ולא תפחד ותיתן לחיל האוויר לגמור את בנק המטרות כמו שצריך. אין אפשרות שבת"א יפלו טילים. אם פעם חשבו שאפשר רק בעוטף עזה אז המציאות טפחה על פנינו". רן מספר על ההתמודדות של בני משפחתו עם האיום המתמיד: "לצערי הילדים כבר רגילים. לבי עם ילדי עוטף עזה שגדלים עם פוסט טראומה. זה משהו שאנחנו כחברה ומדינה נצטרך לטפל בו בעוד עשור. למזלנו, יש לנו את כיפת ברזל, אנחנו מאוד שמחים על הדבר הזה, ומצד שני אנחנו לא אדישים, אנחנו נשמרים. מבינים את המגבלות. חשוב שהמבצע הזה לא ייגמר כמבצע של יום, חשוב לגמור את כל הרקטות".

לדבריו, קיימת מעיין אדישות בקרב התושבים למצב המתוח. "אין ספק שיש אפשרות לזהות מידי פעם סוג של אדישות ברחוב כשיש אזעקה. אם פעם אנשים היו רצים ובורחים, היום יש את 'כיפת ברזל' ואנשים מחכים לראות איפה היה היירוט. פעם היו נכנסים פנימה והיום יוצאים החוצה לראות את היירוט כאילו שזה מופע זיקוקים. תראי את מקרה קריית מלאכי – זה משהו מיותר לחלוטין, זה לא היה צריך להיות. צריכים להיזהר".

משפחת ידעי מתמודדת עם איום הטילים באשקלון. שלומי גבאי
"אנחנו פה יחסית מתורגלים. כשיש חיסול אז יש פקודה אוטומטית לישון בממ"ד". משפחת ידעי/שלומי גבאי

רן מתח גם ביקורת על הפוליטיקאים שמגיעים להצהיר הצהרות, אולם נעלמים ממש כמו שהופיעו. "אני שומע את הבירבורים של המועמדים שמגיעים ליישובי עוטף עזה. עכשיו אתה בא? מזל שיש בחירות", הוא אומר בציניות.

לרן כאמור שלושה ילדים, ונראה כי הם אינם מפחדים, גם למשמע היירוטים והאזעקות. "אתמול אני ואבא שלי הלכנו להביא אוכל לחיילים שנמצאים בכיפת ברזל באשדוד", סיפר ניתאי בן ה-13. "ראינו אותם, אמרנו להם תודה והצטלמנו איתם". הוא אמר כי הוא ואחיו מתעוררים באמצע הלילה בשל האזעקות: "לפעמים יש פחד שהטיל יפגע בבית או ליד ואז הרסיסים יפגעו בבית, אבל ברוב המקרים אנחנו יודעים שאם יבוא הטיל הם יירטו ואז לא יפגע בבית".

נאהב בת ה-15 מספרת כי כבר קרה בעבר שטיל פגע לא רחוק מהמקום בו היא יושבת כעת. "בהתחלה דיברנו על זה הרבה ועכשיו כבר לא כי רגילים למצב. זה עצוב, אבל רגילים כבר. שומעים אזעקה אז רצים למקלט, זה בקטנה כבר. עברנו את עופרת יצוקה ב-2008 אז עכשיו זה לא נורא".

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully