וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט הופר: חמש רקטות התפוצצו במועצת אשכול

אחת הרקטות התפוצצה בתוך ישוב והשאר נפלו בשטח פתוח. נזק נגרם לחממה. ההערכה היא שהירי בוצע מסיני, אך ייתכן שנורו מדהנייה שברצועת עזה, סמוך לגבול עם מצרים

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

ארבע רקטות התפוצצו בצהריים (רביעי) במועצה האזורית אשכול, בתום יממה של שקט בדרום. אחת מהן נפלה בתוך אחד היישובים, ושלוש נוספות התפוצצו בשטח פתוח. נזק נגרם לחממה. טרם הנפילה נשמעה אזעקת "צבע אדום" באזור. כעבור כשעה נורתה רקטה נוספת, שהתפוצצה גם כן בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.

תחילה עלתה ההערכה כי הירי הראשון בוצע מסיני. ההערכה התבססה על זווית הנפילה בשטחי המועצה. לאחר מכן מסר גורם צבאי בפיקוד דרום כי ההערכה היא שהרקטות שוגרו משטח דהנייה שברצועה, קרוב מאוד לגבול ישראל ומצרים, במטרה להטעות את כוחות צה"ל בזיהוי ובגילוי מקור השיגור. עם זאת, מאוחר יותר סיפרו חיילים בשטח כי ראו את שובלי העשן של הרקטות יוצאים מהשטח המצרי.

אתמול בבוקר נורתה רקטה לעבר העיר אשדוד ונחתה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. לירי קדמה תקיפה של שני אתרי שיגור רקטות ואתר לאחסון אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה על ידי חיל האוויר.

כמה שעות לאחר מכן התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

הבוקר הוחזרה מערכת כיפת ברזל לאזור נתיבות, זאת לאחר שהוצאה משם לפני כמה שבועות לפעילות בגזרות אחרות. בימים האחרונים ניהל ראש העיר יחיאל זוהר מגעים עם ראש הממשלה ועם גורמי ביטחון וביקש מהם להחזיר את המערכת לאזור העיר, כדי להשיב את הביטחון לתושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully