וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחה כפולה: שני גורי גורילות נולדו בספארי

13.11.2012 / 23:11

משהו קורה בחודשים האחרונים במשפחת הקופים בספארי ברמת גן, ואל שלושת גורי המקוק שנולדו בחודש שעבר, הצטרפו כעת שני גורי גורילות מתוקים והחגיגה בעיצומה

שמחה גדולה בספארי: בשבועיים האחרונים נולדו שני גורי גורילות השפלה המערבית לשתי אימהות שונות. לפני כשבועיים ילדה אניה, נקבה בת 25, גורה בריאה העונה לשם אמיליה (מחווה לזואולוגית ד"ר אמליה טרקל שתעזוב בעוד כחודש את הספארי לאחר 30 שנות עבודה). אניה חגגה באותו שבוע שמחה כפולה, כיוון שימים אחדים לאחר הלידה של הגורה, ביתה אלי ששוהה בגן חיות בעיר וולנסיה שבספרד ילדה גם היא, והפכה אותה לסבתא לראשונה בחייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אניה ואמיליה מתפננות בחצר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצירוף מקרים מרגש, גם הגורילה ליה המליטה השבוע גור שמינו עדיין אינו ידוע, וזוהי ההמלטה הרביעית של הקופה בת ה-34. אביהם של שני הגורילות הקטנים הוא לוקאס, זכר כסוף גב שהגיע אל הספארי לפני 15 שנים מהולנד, והעמיד עשרה צאצאים, שחלקם פזורים כיום בגני חיות ברחבי העולם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליה וגורה שעדיין לא נקבע מינו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוך אמא, הפוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלק מגרעין רבייה בינ"ל

עם לידתם של שני הצאצאים החדשים, הפך הספארי לאחד מגני החיות המובילים בעולם בהמלטות של גורילות, והוא לוקח מזה שנים רבות חלק בתכנית הרבייה האירופאית ונחשב לאחד מגני החיות המובילים בתחום. גורילות השפלה המערבית נמצאות בסכנת הכחדה בטבע, ועל פי ארגון השימור הבינ"ל (WWF) ב-25 השנים האחרונות צנחה אוכלוסייתם בכ-60%, זאת עקב הרס בתי הגידול שלהן באפריקה. סיבה נוספת לירידה החדה הוא נגיף האבולה, שעל פי הערכות הארגון גרם למותם של כשליש מהקופים באפריקה, מרביתם גורילות השפלה המערבית.

גורי הגורילות יבלו על בטנה של אמם במשך שבועיים ואז יעברו לסירוגין לשהיות על הבטן ועל הגב. הגורים הקטנים מתפתחים במהירות, ובגיל 3 חודשים כשיוכלו ללכת ולעזוב קצת את אמהותיהם, הם יוכלו לשחק יחדיו בחצר. בספארי מעריכים כי בבוא היום הם יעברו לגני חיות אחרים כדי לסייע לעוד גרעיני רבייה.

עוד בנושא:

מבול בספארי: שלושה קופים נדירים נולדו בחודש אחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully