וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת החלטה: אולמרט ייפגש עם לבני, מופז ורמון

פנחס וולף

13.11.2012 / 21:47

לאחר שבועות של התלבטות, ישוב מחר לארץ ראש הממשלה לשעבר ויקיים סדרת פגישות עם ציפי לבני, שאול מופז וחיים רמון. אם יחליט לחזור לפוליטיקה, צפויה לבני לא להתמודד

האם יגיע הקץ להתלבטויות? ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ישוב מחר בערב (רביעי) לישראל וצפוי לקיים סבב פגישות לקראת הודעתו הצפויה על שיבתו לחיים הפוליטיים, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות.

אולמרט ייפגש ביום רביעי עם שותפתו הבכירה לשעבר לממשלה, ציפי לבני, ביום חמישי עם השר לשעבר חיים רמון, אשר פועל בשבועות האחרונים להקמת מסגרת פוליטית מאוחדת, ובמקביל גם עם יו"ר קדימה הנוכחי שאול מופז. לאחר סבב הפגישות צפויה להכריע גם לבני על עתידה הפוליטי, בהתאם להחלטתו של אולמרט – במידה ויתמודד, לבני צפויה לוותר על ההתמודדות בבחירות הקרובות; במידה ולא יתמודד, לבני כנראה תחליט לרוץ בבחירות. על פי ההערכות, באם אולמרט יחזור לחיים הפוליטיים הוא יתמודד בראשות מפלגת קדימה, בה כיהן כיו"ר עד פרישתו מראשות הממשלה, בתיאום עם היושב ראש המכהן מופז, אשר יהיה מספר 2 ברשימת המפלגה לכנסת וימשיך לכהן כיושב ראש המפלגה.

כפי הנראה בימים האחרונים, אולמרט ניהל מגעים עם מספר דמויות ציבוריות מוכרות בכדי לצרף אותם לשורותיו, בהם גם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ושגריר ישראל באו"ם לשעבר, דני גילרמן.

בחירתו של אובמה היוותה שיקול נכבד

עד לפני מספר שבועות ההערכה הרווחת הייתה כי ציפי לבני תחזור לפוליטיקה ואילו אולמרט, שותפה לשעבר בממשלה, יבחר שלא לעשות כן. ההערכה השתנתה כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן הודיעו על החלטתם לאחד את רשימותיהם ולרוץ יחדיו בבחירות לכנסת הבאה.

אולמרט, שמבקש להחליף את נתניהו בשלטון, הבין כי סיכוייו של הגוש הנגדי לנתניהו להציב אלטרנטיבה משמעותית בבחירות פוחתים, ועל כן נטה לשקול מחדש את החלטתו שלא להתמודד. אולמרט ביקש לדחות את החלטתו עד לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית, כאשר אם מיט רומני היה מנצח, אולמרט היה מחליט לוותר על ההתמודדות. אולם עם היבחרו של ברק אובמה - שיחסיו עם נתניהו נחשבים רעועים - לכהונה נוספת, גברו סיכויי ההתמודדות של אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully