וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים יגנבו את הזרקורים מהפריימריז בעבודה?

טל שלו

13.11.2012 / 20:44

צירוף מקרים מפתיע בכ"ט בנובמבר הקרוב: התאריך ההיסטורי יפגיש את יום הבחירות המקדימות במפלגת העבודה יחד עם הגשת הבקשה הרשמית של אבו מאזן לשדרוג מעמד הרשות באו"ם

בעוד עשרות פריימריסטים במפלגת העבודה מתכוננים במרץ ל-29 בנובמבר, יום הבחירות המקדימות לרשימת הכנסת, נראה כי חלק מתשומת הלב התקשורתית תוסט באותה עת דווקא אלפי קילומטרים מעבר לים – אל מטה העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. אתמול (שני) הודיע יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, סופית ורשמית, כי בחר בתאריך הסמלי של כ"ט בנובמבר כמועד הפנייה הרשמית של הרשות לשדרוג מעמדה לכדי מדינה משקיפה במוסדותיו; כך, בשעה שבעבודה מתכננים "חגיגה דמוקרטית" ובונים על יום הפריימריז כמפגן לעוצמתה המתחדשת של המפלגה בראשותה של יחימוביץ', עיניים רבות - ברמאללה, ירושלים, העולם הערבי והקהילה הבינלאומית כולה - יישאו לעצרת האו"ם בניו יורק, שם מתכננים הפלסטינים חגיגה משל עצמם.

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אבו מאזן יו"ר הראשות הפלסטינית נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. רויטרס
התלבטו בין יום אישור תכנית החלוקה לבין יום הכרזת העצמאות הפלסטינית. אבו מאזן מול עצרת האו"ם, בספטמבר האחרון/רויטרס

צירוף החלטות ונסיבות הוא שקבע את גורל התאריך הסמלי, ולמעשה הכל היה יכול להיות אחרת; הבחירות המקדימות בעבודה תוכננו במקור להתקיים יומיים לפני כן, ב-27 בנובמבר, אך בשבוע שעבר החליטה ועדת הבחירות של המפלגה לדחות את המועד המתוכנן ביומיים, כדי ללמוד מהטעויות בפריימריז בליכוד, אשר נקבעו ל-25 בנובמבר. חברת המחשוב האחראית על ביצוע הליך הבחירות הממוחשב היא זו שמפעילה גם את הבחירות לרשימת הליכוד, ובעבודה רצו לאפשר מספיק זמן להפקת לקחים, הכנה מקדימה ועמידה בלוח הזמנים, ועל כן הוחלט לדחות את תאריך הבחירות ל-29.

גם הרשות בחרה בכ"ט בנובמבר לאחר התלבטויות ארוכות בין שני תאריכים אפשריים: 15 בנובמבר (יום הכרזת העצמאות הפלסטינית מ-1988) וה-29 בנובמבר – "כ"ט בנובמבר" – יום אישור תכנית החלוקה של האו"ם משנת 1947. בסופו של דבר נבחר התאריך 29 בנובמבר, המסמל את החלטת האו"ם לחלק את שטחי הארץ למדינה יהודית ומדינה ערבית - תכנית שנדחתה אז על ידי ההנהגה הערבית בארץ.

83 מועמדים יתחרו על המקומות הריאליים

בעבודה עמלים בשבועיים האחרונים על ההכנות ליום הבחירות, בו יבחרו כ-60 אלף חברי המפלגה בלמעלה מ-450 קלפיות ממוחשבות אשר ייפרסו ב-70 אתרי הצבעה ברחבי הארץ, ובגיבוי מערך ניידות הצבעה שיעברו ביישובים נוספים. ההצבעה תתבצע על מסך מחשב מאחורי פרגוד, כשכל בוחר יתבקש לסמן 8-12 מועמדים, מתוך 83 המתמודדים על מקום ברשימה. בין המועמדים גם לא מעט "כוכבים" שהצטרפו למפלגה מאז בחירתה של יחימוביץ' - מיקי רוזנטל, איציק שמולי, סתיו שפיר, מרב מיכאלי, משה מזרחי, יוסי יונה ועוד.

בשבוע האחרון שבות ונשנות תלונות של חברים במפלגה על הצפה בדואר אלקטרוני ובהודעות סלולריות מצד המתמודדים במפלגה, וועדת הבחירות המרכזית אף פרסמה איסור על שיגור הודעות דואר אלקטרוני, זאת לאחר שהתברר כי חלק מהמתמודדים ניצלו את מאגר המידע של המתפקדים לצורך פרטי - בניגוד לחוק. במקביל, היום דווח בגלי צה"ל כי קבוצת מועמדים במפלגה, בראשות יו"ר מחוז המושבים דני עטר, המתמודד בבחירות, הגישה עתירה לבית הדין של המפלגה כנגד צמצום מספר הקלפיות, בטענה שמדובר בפגיעה בחברים ותיקים ומועמדים מהפריפריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully