וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי נתיבות נשלחים לביתם: "אין מקום במקלטים"

רמי שני

13.11.2012 / 16:39

הורי הילדים בנתיבות יעשו הכל כדי להגן על ילדיהם, אך מה הפתרון כאשר בתי הספר הממוגנים לא יכולים לאכלס את כל התלמידים? אב לארבעה ילדים: "העירייה צריכה לתת את הדעת"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן דוד,

(רגע פגיעת הרקטה במפעל בנתיבות, אתמול)

בצל ההסלמה בדרום והתגברות ירי הרקטות מרצועת עזה בימים האחרונים, מנסים בערים המופגזות לנקוט את מרב אמצעי הזהירות. הורים מנתיבות, אשר שולחים את ילדיהם לבתי הספר בתקווה שאלה יגנו עליהם בזכות מבנים ממוגנים, טוענים כי המקום במקלטים אינו מספיק לכל הילדים, ובשל כך נאלצו כמה בתי ספר להחזיר חלק מהתלמידים לבתיהם.

"קיבלנו הודעה בחמש בבוקר שהכיתה של הבן שלי בבית הספר 'נעם' בנתיבות, לא תלמד היום", סיפר איתן עטר, תושב העיר, לוואלה! חדשות. "כשביררנו למה זה, קיבלנו הסבר שאמנם יש מקלטים, אבל הגודל שלהם לא מספיק לאכלס את כל הילדים ולכן תלמידי הכיתה של הבן שלי ותלמידים בעוד כמה כיתות קיבלו הודעות להישאר בבתיהם. אבל הם לא היחידים. אשתי הורידה את הבת שלנו באולפנה לבנות ואחרי רבע שעה הודיעו להם לחזור הביתה מאותה סיבה".

תלמידי כיתה א' מתחבאים תחת השולחנות בזמן התראת צבע אדום, אשקלון. רויטרס, רויטרס
נשלחים הביתה. תלמידי הדרום בעת התראת צבע אדום/רויטרס, רויטרס

לדברי עטר, גם בגנים בהם לומדים שני ילדיו הקטנים המצב דומה. "יש מקלט אחד לשני גנים. בשעת הצורך יאלצו להידחס אליו 70 ילדים". המצב הזה מאלץ את ההורים להחליט מי מהם יעבוד רק בחלק מהיום. "אני מורה בבאר שבע ואשתי מועסקת במועצת שדות נגב. היא עובדת חלק מהזמן בבית וחלק מהזמן במועצה. אין לזה צורה. העירייה צריכה לתת על כך את הדעת".

עיריית נתיבות פרסמה באתר הבית שלה דף מידע לתושבים, ובו רשימת בתי הספר שבהם לא מתקיימים לימודים בשל היעדר מרחבים מוגנים. הרשימה כוללת שישה בתי ספר: נתיבי אור, יבוא ברינה, אוהל תמר, נווה חיה, תפארת יצחק וישיבת בני עקיבא. בית הספר "נעם" אינו כלול ברשימה, משום שההחלטה על סגירת חלק מהכיתות התקבלה בהנהלת בית הספר ולא בעירייה.

"נעשה את כל הנדרש כדי להשלים את שעות הלימוד"

ראש מנהל החינוך בעיריית נתיבות, ד"ר יוחנן דורון, פרסם בעמוד הבית של אתר העירייה איגרת לתלמידים ולהורים, ובה הסביר כי בימים אלו נעשות פעולות להגדלת השטח הממוגן במוסדות החינוך. "ההנחיות למנהלי בתי הספר ולגננות בגני הילדים הנן לקיים שגרת לימודים בכל מקום שבו ניתן ויש מיגון המאפשר לכנס את התלמידים בזמן סביר כשנשמעת האזעקה". עוד נכתב כי בימים אלה מבוצעות עבודות מיגון במספר מוסדות חינוך בעיר. "אנו מקווים שהן יסתיימו בזמן קצר. במקביל נעשה את כל הנדרש כדי להשלים את שעות הלימוד שאבדו ולקדם את תלמידנו לעבר המטרות שהצבנו", הוסיף.

פגיעת קסאם במפעל בנתיבות. דרור עינב
מפעל שנפגע מרקטה, אתמול בנתיבות/דרור עינב

מזכיר עיריית נתיבות, משה מימון, דחה את הטענות בדבר היעדר מקום במקלטים בגנים, וגם את הטענה כי תלמידות האולפנה שוחררו לבתיהן. "אנחנו בביקור כאן עם יושב ראש הכנסת וכל התלמידות נמצאות כאן. אולי כמה החליטו לחזור הביתה, אבל ההתייצבות היא רחבה". בהתייחסו לבית הספר "נעם", אמר מימון כי הם מודעים לנושא וכי החזרת הילדים לבתיהם נעשית בשל העובדה כי הם לומדים בכיתות יבילות בבית הספר. "הנהלת בית הספר החליטה שמי שלומד בכיתות האלה לא ילמדו, כדי לא לסכן את התלמידים" הוא הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully