וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: היחסים עם יחימוביץ' טובים מאי פעם

טל שלו

13.11.2012 / 13:25

יממה לאחר שפורסם כי השלים עם עמיר פרץ, התייחס יו"ר ההסתדרות לברית בינו לבין יו"ר מפלגת העבודה. לדבריו, הברית איתה גם חברית וגם אידיאולוגית, ולכן היא איתנה

?יחסיי עם שלי יחימוביץ? טובים מאי פעם?. כך הבהיר היום (שני) יו"ר ההסתדרות עופר עיני, יממה לאחר שנודע על הפיוס בינו לבין חבר הכנסת עמיר פרץ. בראיון לקול ישראל התייחס עיני לפגישות שקיים באחרונה עם פרץ, לאחר שש שנות יריבות פומבית, ואמר כי ?עד כמה שזה נראה תמוה, אלה היו שיחות ברמה של לנקות שולחן. אולי לא תאמינו: לא עלה הנושא הפוליטי. אני מאמין שכשמנקים שולחן, לא מתעסקים בפוליטיקה?. עיני הוסיף כי ?ניקינו את השולחן ברמה האישית, ואני שמח שסגרנו את העניין?.

כל העדכונים, הניתוחים והדעות בוואלה! בחירות 2013

עם זאת, עיני הדגיש כי תמיכתו ביחימוביץ? איתנה והגדיר את הדיווחים על מתיחות ביניהם כ?ספקולציות של העיתונאים?. לדברי עיני, ?הברית ביני לבין שלי היא גם חברית, אבל יותר חשוב ברית אידאולוגית. שלי חרתה על דגלה לטפל בעובדת החלשה. זה מה שאני עושה, וזו ברית שקשה לפצל?. עיני הבהיר כי ?אם שלי הייתה מועמדת, שוב הייתי תומך בה. היא פועלת לתקן את החברה, לחזק את החלשים?.

פרץ: התגברנו על המשקעים

עמיר פרץ התייחס אתמול לפיוס בינו לבין עיני ואמר לערוץ 2: "ישבנו לפגישות אישיות שעסקו בעיקר במשקעים ובנסיבות שגרמו לקרע. הצלחנו להתגבר על המשקעים האישיים מהעבר, ניקינו שולחן ולחצנו ידיים".

היריבות בין פרץ לעיני הייתה לשם דבר בשנים האחרונות. פרץ אמנם סלל את דרכו של עיני להסתדרות בסוף שנות ה-90', אך מאז החלה כהונתו כיו"ר ההסתדרות, עיני - שנחשב לבעל עוצמה פוליטית רבה במפלגה ובעל השפעה על אלפי מתפקדים - תמך בעקביות במי שהתמודד מול פרץ על ראשות העבודה. ב-2007 הוא תמך באהוד ברק, וב-2011 תמך ביחימוביץ'. בשני המקרים נחשבה תמיכתו של עיני לזו שהכריעה את הכף, ופרץ היה זה שנפגע.

בשנה שעברה, כשיחימוביץ' תמכה במועמדותו של עיני לראשות ההסתדרות, תקף פרץ בחריפות את עיני ואמר בוועידת מפלגת העבודה כי "אומרים שעיני בשר מבשרה של המפלגה - נכס... אני שואל אתכם: מתי ראיתם את עופר עיני קורא לעובדים לתמוך במפלגת העבודה לכנסת? מתי ראיתם אותו משתתף באירועים מפלגתיים, אפילו בכאלה לזכר יצחק רבין? בהפגנות שלום? הוא משתמש במפלגת העבודה כצעצוע. הוא לא עשה דבר וחצי דבר למען המפלגה הזאת. אתם הולכים ליפול היום למלכודת של דבש אני קורא לכם: עצרו".

לקריאה נוספת:
הסתיים "סכסוך העבודה": פרץ ועיני השלימו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully