וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך "א-שרק אל-אווסט": ישראל מצילה את אסד

ניר יהב

13.11.2012 / 11:26

עורך העיתון הערבי הנחשב קרא במאמר להתערבות בינלאומית. גם גנרל בכיר בצבא הסורי טען כי ירי הפגזים מישראל לסוריה בוצע כדי "לגרום למתיחות במטרה לשמור על בן בריתה אסד"

צילום: שגיב דהן, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

"ישראל מנסה להציל את אסד" – זו הכותרת שניתנה היום (שלישי) למאמר המערכת בעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון ונחשב למשפיע ומוביל בעולם הערבי. במאמר נכתב כי "מהתגובה הצבאית הישראלית על כוחותיו של אסד בגולן, על אף שהייתה מוגבלת, ברור שישראל מנסה להציל את בשאר אסד ולהטביע את האזור בתוך אנרכיה מתמשכת על ידי סיבוך המשבר בסוריה".

המאמר התבסס על תגובת ישראל לפצצת מרגמה ששוגרה מסוריה ונפלה אתמול בשטח ישראל, סמוך למוצב תל חזקה שבמזרח רמת הגולן. טנק צה"ל השיב בירי פגזים לעבר שתי פלוגות של מרגמות בצד הסורי, וזיהה פגיעה. זוהתה פגיעה ישירה בעמדות הסוריות, והאש פסקה לאחר תגובת צה"ל. מדובר בזליגה נוספת של הלחימה הפנים-סורית לשטח ישראל, יממה בלבד לאחר שצה"ל השיב בירי ארטילרי - לראשונה מאז מלחמת יום הכיפורים - לשטח סוריה, בעקבות פצצת מרגמה שנפלה באותו מוצב, הסמוך לגבול.

טנקים במוצב חזיקה, רמת הגולן, נובמבר 2012. משה אסרף, ג'יליס
התחממות בגזרת הצפון? כוח צה"ל בגבול רמת הגולן/ג'יליס, משה אסרף

עוד נכתב כי "לישראל לא אכפת שהמשבר בסוריה יימשך עוד שנים ארוכות. אין לה בעיה שירדן, טורקיה ולבנון יוטבעו באנרכיה. בכל פעם שמדינות ערב חלשות, ישראל חזקה יותר. זה מה שישראל רוצה גם ממצרים". הכותב, עורך העיתון טארק חמיד, כתב בסיום המאמר כי הקהילה הבינלאומית, ובראשה ארה"ב ובריטניה, צריכות לנקוט עמדה ברורה בנושא הזה ולא לאפשר לישראל "לערבב את קלפי המהפכה הסורית ולאפשר בכך לאסד להציל את משטרו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"צבא סוריה החופשי לא מעוניין להתעמת עם ישראל"

בתוך כך, גם הגנרל מוסטפא שייח', מפקד המועצה הצבאית של הצבא הסורי החופשי, האשים את ישראל בסיוע למשטרו של הנשיא בשאר אסד. שייח' אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ישראל מסייעת למשטר הסורי ולבני-בריתו משום שהיא ראתה באסד ובאביו "שומרים נאמנים על הגבול". עוד טען כי ירי הפגזים שישראל מבצעת לתוך הגולן הוא "ניסיון לגרום למתיחות בגבול כדי לשמור על בן בריתה, אסד". לדבריו, צבאו אינו מעוניין להיכנס לעימות עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully