וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשם כבד? "הכמויות אינן מבשרות על חורף גשום"

13.11.2012 / 10:00

הגשם שירד עד כה באילת "עקף" את כמות המשקעים הממוצעת השנתית, וגם במרכז ובצפון נרשמו כמויות משקעים שלא מביישות את אמצע החורף. והתחזית לימים הקרובים? יבש

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

(סוף שבוע סוער ברחבי הארץ)

שלושה ימים של גשם? זה נשמע מעט, והשמש כבר חזרה לזרוח בשמים, אך כמויות הגשם שירדו ברחבי הארץ הן משמעותיות ביותר ואף גבוהות מהממוצע השנתי לתקופה זו במספר מקומות. כך למשל, בכפר בלום שבצפון כמות המשקעים שנמדדה ביממה האחרונה היא 17 מילימטרים, ומאז תחילת החורף – 118 מילימטרים. בהשוואה לממוצע הגשמים לתקופה מדובר ב-244% של משקעים. באזור טבריה ירדו מאז תחילת החורף 64 מילימטרים של משקעים, כשביחס לממוצע לתקופה מדובר ב-190%. בתל אביב ירדו ביממה אחרונה 19 מילימטרים של גשם, ומתחילת החורף כ-80. ביחס לממוצע בתקופה מקבילה מדובר ב-122% של משקעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רחוב מוצף בחולון בימים האחרונים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההפתעה הגדולה ביותר נרשמה בעיר הדרומית אילת. כזכור, בסוף השבוע הוצפו חלקים נרחבים בעיר ושדה התעופה אף נסגר לחצי יממה בסוף השבוע. כמות המשקעים שירדה מאז תחילת החורף באילת עומדת על 24 מילימטרים, כשהממוצע השנתי לגשם באילת עומד על 22 מילימטרים. כלומר – הכמות שירדה עד כה באילת עברה את הממוצע השנתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנתונים המפתיעים ביותר, אילת מוצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואדים דימנשטיין, חזאי מרכז החיזוי של השירות המטאורולוגי בבית דגן, סיפר לוואלה! חדשות כי חודש נובמבר אכן היה גשום מהממוצע. "אנחנו רק מתחילים את העונה. טיפה איחרנו, אמנם, והגשמים היו אמורים להתחיל באוקטובר, שהיה חם מאוד ויבש מהממוצע, אך התחלנו את נובמבר בצורה טובה". עם זאת, דימנשטיין ציין כי אין הדבר מלמד על חורף גשום שלפנינו. לדבריו, כמויות הגשם הצפויות בחודשים ינואר ופברואר צפויות להיות רגילות לעונה, או מעט נמוכות וכי "שלושה ארבעה ימים של גשם חזק ואז עשרה ימים ללא גשם – זו לא התפלגות הכי טובה לחקלאים, למשל. הקרקע לא מספיקה לספוג את הגשם". החזאי הוסיף כי בחרמון ירדו עד כה 154 מילימטרים של גשם, וזהו נתון טוב מכיוון שהמים שיורדים מההר תורמים לעליית מפלס הכנרת. ומה לגבי הגשם הבא? החזאי רמז כי יתכן שנזכה לקבל אותו "אולי בעוד שבוע".

גשם חורף חדרה. שלומי גבאי
גם בחדרה היה רטוב/שלומי גבאי

למרות הנתונים המרשימים, ימי הגשם וסערה נרגעים לעת עתה, ולפנינו ימים נעימים עם עלייה קלה בטמפרטורות. עדיין יתכן גשם קל, בעיקר במרכז הארץ ובצפונה, וקיים חשש קל משטפונות בבקעת הירדן ובאזור ים המלח. גשמי הברכה האחרונים הביאו גם לעלייתו של מפלס הכנרת בסנטימטר נוסף. אתמול בבוקר עמד המפלס על 212.40- מטרים. 3.60 מטרים חסרים לקו העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully