וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרגיל המשותף עם ארה"ב: פטריוט יירט "טיל אירני"

12.11.2012 / 12:51

בתרגיל ההגנה האווירית המשותף שוגרו טילים שדימו טילים אירניים וסוריים, אותם יירטו הצבאות באמצעות סוללות פטריוט. "מדובר בחיזוק ההרתעה של מדינת ישראל"

צה"ל ערך היום (שני) תרגיל הגנה אווירי משותף עם צבא ארה"ב, במסגרתו שוגרו ארבעה טילי פטריוט שיירטו ארבעה טילים אחרים, שמטרתם הייתה לדמות טילי אויב - מסוריה ומאירן. הטילים שדימו טילי אויב שוגרו מבסיס פלמחים לכיוון הים, שם יורטו בידי סוללות פטריוט משני הצבאות. במסגרת התרגיל ביצעה מנהלת חומה של משרד הביטחון סימולציות באמצעות מערכות חדשות למול איומים עתידיים על ישראל בתחום הבליסטי.

שר הביטחון, אהוד ברק, מתרגיל שיגור של פטריוט בפלמחים, נובמבר 2012. תקשורת שר הביטחון, משרד הביטחון
"ביטוי לשיתוף פעולה עמוק עם האמריקאים". ברק במהלך התרגיל/משרד הביטחון, תקשורת שר הביטחון

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס לתרגיל המשותף עם הצבא האמריקאי, ואמר כי "זהו ביטוי קודם כל לשיתוף הפעולה העמוק בינינו לבניהם והתאמת המערכות לקראת מבחנים אפשריים בעתיד וגם הוכחה שהמערכות הוותיקות והישנות עדיין עובדות כמו שצריך ומספקות את התוצאות".

"מדובר בחיזוק ההרתעה של מדינת ישראל"

ברק התייחס להסלמה בדרום, באומרו כי מערכת כיפת ברזל "מיירטת פעם אחר פעם כל טיל שמכוון לתוך יישוב, בתוך שכבת ההגנה שלהם. אלה ימים חשובים מאוד, גם להתקדמות של שיתוף הפעולה שלנו בהגנה על טילים מול מבחנים עתידיים וגם פעולה רצופה נגד חמאס וארגוני הטרור בעזה, שעשויה גם להחריף ולהתרחב".

גורם ביטחוני בכיר שיבח את תוצאות התרגיל במרכז הארץ מול חופי ישראל. לדבריו, ארבעת הטילים שמדמים אויב שוגרו באזור התרגיל ומולם זיהו מכ"מים של סוללה ישראלית וסוללה אמריקאית את האיומים - ויירטו אותם בהצלחה רבה. "מדובר בחיזוק ההרתעה של מדינת ישראל ובחיזוק השותפות הביטחונית בין צה"ל לבין צבא האמריקאי. אין יותר קרוב וחזק מזה". יצוין כי מדובר בסט ראשון של תרגיל ההגנה האווירי הגדול ביותר שנעשה בישראל, וצפויים מטווחים בליסטיים נוספים בימים הקרובים. במהלך התרגיל דימו הסוללות ואמצעי הגילוי והזיהוי של צה"ל והצבא האמריקאי להפיל טילים מסוגים שונים במטרה לבחון את המערכות, השיפורים בסוללות הפטריוט ואת הקישוריות בין הצבא האמריקאי לצבא הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully