וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכנה האמיתית לכלכלה הישראלית

חזי שטרנליכט

12.11.2012 / 8:37

אתם שומעים את הדממה? המחנה הסוציאליסטי, שמתמודד בבחירות האלה על כמה מפלגות, מילא פיו מים. כמעט כל צעד כלכלי שעשתה או לא עשתה הממשלה זכה לקיתונות של ביקורת מפי האנשים ה"חברתיים". טוב שיש ביקורת. אבל בשבוע שעבר, בדיוק ברגע שחיכינו לתגובה הולמת ושוצפת, נדם הטלפון. הס פן תעיר. למה השתתק השמאל הסוציאליסטי, ועוד בנושא חברתי אמיתי? לרגע אחד נחשף ה"בור" לפני כולם. קודש הקודשים של הכלכלה הישראלית ניצב עירום ועריה. זהו הבור של חברת החשמל. זאת הסכנה האמיתית לכלכלה של מדינת ישראל. מדינה שלמה היא בת ערובה של חברה מסואבת, מסובכת ומטורללת. חברה שנמצאת לכאורה בבעלות המדינה, בבעלות הציבור, אבל בפועל היא בבעלות ועדי העובדים.

לוועדים האלה כבר אין אלוהים. הם מזמן החליטו שאלוהים גם עובד בשבילם. הם משחקים בחברת החשמל כמו שהם משחקים במריונטות, וכיוון שכולם צריכים חשמל, הם בעצם משחקים במדינה, במשרד האוצר ובמי לא. כשמשרד האוצר מצליח להוציא כמה מיליארדים מהרווחים הכלואים בחברות הטובות, החברות הנקיות, החכמות, שמנוהלות לפי ספרי החוקים - אינטל, טבע, צ'ק פוינט - איזו סערה נרשמת במפלגת העבודה. הסוציאליסטים לא בוחלים במילים הקשות. איזה רשע הוא שר האוצר שטייניץ. כמה נוראים הם פקידי האוצר, שעושים עוול לציבור.

אבל כשחברת החשמל צריכה רק עוד 1.4 מיליארד שקלים מהקופה הציבורית, להעברה באופן מיידי, לפתע נרשמת שתיקה ארוכה. כשמבקר המדינה מוציא דו"ח חמור המסביר כיצד עומד הציבור לסבסד מיליארדים על מיליארדים של שקלים לאנשי חברת החשמל, אומרת יחימוביץ' שזאת התנהלות גרועה של נתניהו. מה הקשר? כשיש את החברים בהסתדרות, לא צריך בדיוק קשר לוגי בין העניינים. יש כל כך הרבה גופי ענק מסואבים, והם רק משיגים לעצמם עוד כוח פוליטי. הם שמאיימים להפוך אותנו ליוון. כן, הסיפור היווני, זה שאמרו שאנחנו "רחוקים" ממנו, הוא הסיפור של ועדי העובדים החזקים והמקושרים.

קל לתקוף ולהגיד שישראל מעניקה הטבות מס לחברות בינלאומיות, ושזה לא צודק ושזה ממש נורא ואיום שהן תשלמנה פחות מסים ממה שמשלם כלל הציבור. אבל מי יוריד מאיתנו את מס השררה הלא נגמר של נמלי הים, של חברת החשמל ושל מונופול הוועדים, שסירבל את כל הכלכלה שלנו לרמת צפיפות של סיר חמין? האפליה הזאת אינה מובלטת ממש במערכת הבחירות הנוכחית. השמאל לא רוצה להדגיש אותה כי הוא גם שבוי של הוועדים החזקים. אבל מה עם הימין? צריך לקוות שנתעורר לפני הקריסה, כי זאת הסכנה האמיתית לכלכלת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully