וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלונן על הדיאטה וגילה גידול במשקל 10 קילוגרם

קובי מנדל

11.11.2012 / 16:10

תושב הצפון טען כי למרות שפצח בדיאטה, הוא העלה במשקלו. רופא המשפחה הפנה אותו לבדיקה בבית החולים "בני ציון" בחיפה, שבה התגלה גידול בקוטר 35 ס"מ. הגידול הוסר בשלמותו

גידול במשקל 10.5 קילוגרם הוצא בניתוח מבטנו של תושב הצפון, בן 60, במרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה. הגבר התלונן בתקופה האחרונה בפני רופא המשפחה שלו על כך שלמרות הדיאטות הרבות שניסה, לא רק שלא הצליח להשיל משקל מיותר מגופו, אלא אף עלה במשקל. בבדיקה ראשונית גילה הרופא גוש נוקשה בבטנו והפנה את המטופל לסדרת בדיקות. במהלך הבדיקות התגלה גוש סרטני גדול בגופו, בקוטר 35 סנטימטרים. גוש נוסף התגלה באזור הכליה. מבית החולים נמסר כי מדובר במקרה נדיר שבו נמצא גידול בממדים כאלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הצליח לרזות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניתוח מורכב שבוצע על ידי צוות מומחים במחלקת אורולוגיה במרכז הרפואי "בני ציון" וצוות כירורגי, הצליחו הרופאים לכרות את הגידול בשלמותו, מבלי לפגוע באיבריו הפנימיים של המטופל. הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ להתאוששות ולאחר מכן שוחרר לביתו. מנהל מחלקת אורולוגיה במרכז הרפואי "בני ציון", פרופ' עופר נתיב, אמר בעקבות הניתוח המוצלח כי "אין ספק שמדובר במקרה רפואי נדיר מאוד בשל ממדי הגוש. הניתוח המורכב עבר בהצלחה".

מקרה דומה אירע בחודש יוני השנה אז הוסר גידול טרום סרטני במשקל 15 קילוגרמים מבטנה של מטופלת בצפון. האישה, בת 49 תושבת אחד היישובים באזור, הגיעה לבדיקה שגרתית בבית החולים פוריה ליד טבריה, והתלוננה שבטנה תפחה באופן משמעותי בשנה האחרונה. בבדיקה התגלה גידול טרום סרטני שמילא את חלל הבטן ואשר נפחו כשל שלושה עוברים. האישה הובהלה לחדר ניתוח ובתהליך שנמשך כחמש שעות, הוצא הגידול הענק בשלמותו, דרך חתך בגודל סנטימטרים בודדים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully