וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצבעה בעיצומה: מרצ בוחרת את נציגיה לכנסת

11.11.2012 / 17:30

17 נציגים מתמודדים על קולותיהם של 935 חברי ועידת מפלגת השמאל. לראשונה, לא ישוריינו מקומות לערבים, אך יהיה ייצוג שווה של נשים וגברים. "תהיה נבחרת מצוינת, מרצ תתחזק"

הבחירות המוקדמות במרצ יצאו לדרך: חברי ועידת מפלגת השמאל החלו אחר הצהריים (ראשון) לבחור את נציגיהם לכנסת ה-19. ההצבעה בקלפיות הממוחשבות החלה בשעה 15:00 בגני התערוכה בתל אביב וצפויה להסתיים בשעה 21:30. התוצאות צפויות לזרום לאחר השעה 22:00. נכון לשעה 18:00, עמד שיעור ההצבעה על כמחצית מתוך 935 חברי הוועידה המורשים להצביע. יו"ר המפלגה, זהבה גלאון, והמתמודדים העיקריים כבר הצביעו.

17 נציגים מתמודדים על קולותיהם של חברי הוועידה, שידרגו אותם בשיטת החמישיות. המתמודדים הגישו מועמדות לחמישייה הראשונה או השנייה, וחברי הוועדה ידרגו את הנציגים על פי ניקוד מצטבר לכל אחת מהן. מפלגת השמאל קבעה ייצוג שווה לגברים ולנשים, כך שבמקומות הרביעי והשישי יוצבו נשים. ברשימה אין שריון למועמדים ערבים.

פתיחת קלפיות מרצ. יותם רונן
"במרצ אין ועדה מסדרת, אין קבלני קולות ואין בחירות בסגנון ולא בסגנון צ'אושסקו כמו אצל לפיד וליברמן". גלאון/יותם רונן

בין המתמודדים ניתן למצוא את חברי הכנסת אילן גילאון וניצן הורוביץ שמתמודדים על המקומות הראשונים. אחריהם מתמודדות לראשונה גם חברת מועצת העיר תל אביב, תמר זנדברג ומנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל, מיכל רוזין. עוד ברשימת המועמדים: הרב אהוד בנדל, לשעבר נשיא התנועה הקונסרבטיבית, רו"ח עיסאווי פריג', ח"כ לשעבר אבשלום (אבו) וילן והח"כ לשעבר מוסי רז.

יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, שמקומה כבר משוריין בראש הרשימה, מסרה לפני תחילת ההצבעה: "מרצ בוחרת היום את רשימתה לכנסת. אצלנו זו לא ועדה מסדרת, לא קבלני קולות ולא בסגנון צ'אושסקו כמו אצל לפיד וליברמן. אני מאחלת הצלחה למתמודדים". חבר הכנסת ניצן הורוביץ הביע אופטימיות לגבי סיכוייו להיבחר. "אני בטוח שתהיה נבחרת מצוינת, צריך לעבוד קשה אבל אנשים פה יודעים לעבוד קשה", אמר, "אני בטוח שאנחנו נתחזק".

"מפלגת השמאל היחידה"

"אנחנו יוצאים למערכת בחירות מאוד מעניינית", אמרה לוואלה! חדשות זנדברג, המתמודדת על מקום בחמישייה הראשונה, "אנחנו חודשיים לפני בחירות ועדיין אנחנו לא יודעים מי המפלגות המתמודדות. אבל אנחנו כן יודעים דבר אחד, והוא שמרצ היא מפלגת השמאל היחידה". זנדברג התייחסה לכל "המועמדות והמועמדים הצעירים" המתמודדים ברשימה, וציינה כי "אין ספק שמרצ זקוקה לרענון הזה ולדור שלנו שכמעט וויתר על הפוליטיקה ועכשיו חוזר בהמוניו. רואים את זה בכל המפלגות וגם אצלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פתיחת קלפיות מרצ. יותם רונן
"מרצ זקוקה לדור שלנו שכמעט וויתר על הפוליטיקה". זנדברג/יותם רונן

האווירה הנינוחה בה מתנהלות הבחירות לא הפתיעה את נציג הקיבוצים, חבר הכנסת לשעבר וילן. "זה סגנון מרצ אופייני, בשקט, בנעימות ובשלווה, אף אחד לא הולך מכות וכולם חברים של כולם", אמר וילן, "זה לא אומר שאין מאבקים - יש מאבקים פוליטיים אכזריים, אבל כמו שאני תמיד אומר: הכל נעשה לצלילי מוזיקה קלאסית". וילן, שסירב להעריך את סיכוייו להיכנס למקום ריאלי ברשימה, אמר כי "חלק ייבחר וחלק לא, אבל יש לנו תרבות שיודעת לתעל את המאבקים האלו לתוך כללים סבירים, ובסופו של דבר כולנו מתיישרים על פי התוצאות".

עיסאווי פריג', המתמודד גם הוא, הביע אמון בכוחה של מרצ לקראת הבחירות הקרובות: "אני מאמין שהחל ממחר האווירה הקיימת כאן תקבל ביטוי ב-22 בינואר, ושנגדיל את כוחו של מרצ והשמאל במדינה. הדמוקרטיה והמדינה זקוקות למרצ חזקה בכנסת". הנוגע לסיכוייו להיבחר, אמר "אני איש אופטימי. חברים מחבקים אותי ואני מרגיש שהגיע הזמן".

בבחירות הקודמות זכתה מרצ לשלושה מנדטים. במהלך הכנסת ה-18 העבירה הסיעה 11 הצעות חוק בקריאה שנייה ושלישית, שלוש הצעות חוק בקריאה ראשונה, 13 הצעות חוק בקריאה טרומית ויזמה כ-50 הצעות אי-אמון בממשלה בנושאים מדיניים, חברתיים, כלכליים, חקיקה אנטי דמוקרטית, דת ומדינה ועוד. כמו כן, הסיעה הגישה 153 שאילתות, 337 הצעות דחופות לסדר ודיונים מהירים והניחה כ-440 הצעות חוק.

לקריאה נוספת:
הפריימריז בדרך: מי הח"כים החברתיים ביותר בשמאל?
שרה סילברמן קוראת לכם להצביע בבחירות בישראל

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully