וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי בסבבה: הזמר שהפך את הכלבה שלו לטבעונית

א.ב.דן

14.11.2012 / 10:00

והפעם מארח מדור חי בסבבה את הזמר והיוצר עדי מדנס, שמלבד לגדל את איימי הלברדורית הוא גם מאכיל 20 חתולי רחוב בג'ונגל עירוני. כולם אגב מקבלים רק אוכל טבעוני

החיים מתקילים את כותב המדור כל פעם מזווית אחרת ובלתי צפויה, וכך לפני כשלוש שנים כשהלך לבקר את אביו בעבודתו נתקל לפתע בגלויה תלויה על הקיר. על הגלויה התנוסס ציור ולצידו מילות השיר "לבד" מאת עדי מדנס:

לבד
"הילד לא בסדר
כל היום יושב לבד.
אבד
הקשר עם הילד.
האם העצב
יימשך לעד?"

כששאל כותב המדור את אביו "למה?" התשובה הייתה: "כדי שלא יבואו אלי בתלונות, ושאם יבואו אלי אראה להם את השיר". הגלויה הזו שחילק מדנס הייתה חלק ממסע קידום יוצא דופן ליצירתו, שכן בימינו המלל הפך למשני ביצירה, או כל שכן כשהוא מיועד להעברת מסרים. אצל מדנס הטקסט הוא כלי נשק מושחז לאמירה, בייחוד כזו הנוגעת לבעלי חיים: "הנה דג/ הוא לא מדבר/ על זכות השתיקה הוא שומר/ בואו נהרוג אותו כי מה הוא שותק לו" (מתוך השיר "בואו נהרוג"). הוא כשלעצמו מאכיל חתולים בגינה ומטפל בכלבת לברדור העונה לשם איימי.

"אני מאכיל איזה עשרים חתולים פלוס בגינה. יש לי נשיונל גיאוגרפיק לייב כשאני פותח חלון. היו לי תמיד שני כלבי לברדור: רנדי ואיימי-בייבי. אחרי שרנדי זצ"ל, הלברדור האהוב שלי נפטר בגיל 14.5, נשארה רק איימי-בייבי."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תמיד היו לי כלבי לברדור". עדי, איימי ורנדי זצ"ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הופעה חייתית

על הבמה של הברבי השבוע הוא נתן מופע נפלא, מוקפד ומשעשע עם התייחסות לצד החייתי שבאדם ועם נגנים נהדרים כשיקו פלדמן, גלעד שפירא, אלעד סיקל ואורלי שפירא. במהלך המופע שתאם את אווירת הסתיו הוא ציין יומולדת 38, והתייחס לעובדה שלצד זה שהוא גדל בשנה, באותו היום גם נרצח רבין.

"נולדתי ברביעי לנובמבר , והש?פ?ל הרס לי את היום-הולדת. בשנים הראשונות לא יכולתי בכלל לחגוג באותו היום. כשישחררו אותו, אצטרך לסגור אתו חשבון. אתלה אותו על הנדנדה בגן הילדים של אימא שלו , ואשמיע לו את כל העצרות מאז הרצח. בהתחלה המוסיקה שם הייתה טובה, אח"כ זה התדרדר ..."

תן דוגמה לשיאי ההתדרדרות?

"נראה לי שבשי גבסו הוא כבר יתאבד. היה שי גבסו ? לא זוכר ..."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הופעה חייתית. עדי מדנס במועדון הברבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטיפ של עדי מדנס – להעביר את הכלבים והחתולים לאוכל טבעוני!

"הייתי בהרצאה של גארי יורופסקי (גורו הטבעונות) והוא הסביר איך מכינים אוכל רגיל לכלבים. מתברר שהוא תצפת על מפעל למזון יבש רגיל לכלבים, ומה שהוא ראה שם היה מזעזע. לפי מה שהוא אומר מכינים במפעלים האלה מזון מבשר של כלבים חולים. אם זה כך, אז בעצם זה אומר שאנשים נותנים לכלבים שלהם לאכול בשר של כלבים אחרים, וזה נשמע חולני מהסוג שרק בני-אדם יכולים להמציא. אז החלטתי לנסות מזון טבעוני, והופתעתי."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הכלבה מעדיפה אוכל טבעוני. מדנס ואיימי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז רגע, בעקבות זה החלטת שהכלבים שלך יוותרו על יצר הצייד והטרף?

"זה העניין שמזון יבש לא קשור לצייד וטרף, זאת סתם דרך נוחה להאכיל אותם. אני נותן להם מזון טבעוני יבש, שכנראה הרבה יותר מזין ונכון להם. ברור שזה עדיין מעובד ולא טבעי כמו ציד, אבל לפחות לא תרכובת של בשר לא מזוהה. אגב, מאז גם הכלבה וגם החתולים מעדיפים את המזון הטבעוני. תבין, יורופסקי גילה שלמפעל של המזון היבש שהוא תצפת עליו הביאו משאיות של כלבים מתים. לא נראה לי שאף חיה בטבע אוכלת את עצמה."

ואיך זה הולך, אתה מזמין במייל? קונה בחנות? בכמה השתנתה ההוצאה?

"מזמין בטלפון, פחות או יותר אותו המחיר."

הכלבה והחתולים טבעוניים ואתה לא מוריד סטייק?

"אני צמחוני מגיל 12 וטבעוני 13 שנים. כשהייתי בן 12 הכרתי בחורה בת 20+ צמחונית שיצאה עם חבר של הוריי בן 50+. היינו ביחד באילת. לצערי בימים היא הייתה איתי ובלילות איתו... היא שכנעה אותי להפוך לצמחוני.

לאתר הרשמי של עדי מדנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully