וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון, נהג נכון - אל תרוץ

עוזי ברעם

11.11.2012 / 11:54

שמעון - אל תרוץ. אל תשמע בקול מבקשי טובתך וטובת המדינה. נכון, אני רוצה מאוד בהחלפת הממשלה הרעה הזאת. אני משוכנע שלטווח הארוך קיומה והמשכיותה מסכנים את העם ואת המדינה. אבל כל מי שפונה אליך ומבקש לרתום אותך לעגלת החילופין עושה עוול לך ולחברה הישראלית.

לעיתים קרובות לא ראינו דברים עין בעין, אבל ידעתי להעריך אותך, את תבונתך ואת מסירותך. אחרי שנים רבות שייצגת מחלוקת ועשית זאת בכבוד, נבחרת להיות נשיא מדינת ישראל. זכית לתמיכה מקיר לקיר של הציבור היהודי והערבי בישראל על כל גווניו. עצם היותך נשיא המדינה זהו נכס למדינה ולאזרחיה ומשביח את מעמדה של ישראל בעולם כולו.

איני יודע אם אפשר להשיג רוב בעם למען ממשלה אלטרנטיבית - ייתכן מאוד שלא. אבל כניסתך למירוץ לא תשנה את המגמה. אתה תהפוך שוב לראש מחנה של מחלוקת, וטעות לחשוב שיוקרתך כנשיא תקרין ישירות על מועמדותך להנהגה מדינית. אדרבה - שנוסף על שלי יחימוביץ', יאיר לפיד וזהבה גלאון, תרוץ גם ציפי לבני בראש מחנה מוגדר. ייתכן שהכוח המשולב ימנע את הקו הפוליטי והמדיני הנקוט היום. אבל יתרונותיו של נשיא שבע-ימים ברורים ונכוחים הם.

מועמד לראשות ממשלה צריך לשכנע בתכונות אחרות - של כשירות מוחלטת, פיזית ומנטלית ושל יכולת להיכנס למכבש הלחצים וההחלטות, שהן שונות מאלו של נשיא המדינה.

פגישת נשיא המדינה ורמטכ"ל צבא ארה"ב מרטין דמפסי. עומר מירון
הרצון לעצור את נתניהו-ליברמן מובן ולגיטימי אבל הוא חייב להתנהל באופן דמוקרטי ומושכל. שמעון פרס/עומר מירון

אל תרוץ, שמעון, ואל תיכנע ללוחצים שמאמינים שאם ירתמו אותך להנהגה ירעדו אמות הסיפים. נאבקת כל חייך על דרכך - לעיתים טעית, לעיתים צדקת. נטשת את מפלגתך שלא בטובתה ולא בטובתך. היום כולם מאוחדים מאחוריך. הרצון לעצור את נתניהו-ליברמן מובן ולגיטימי. אבל הוא חייב להתנהל באופן דמוקרטי ומושכל.

הבעיות של חזרה לשלטון אינן וירטואליות. הן אמיתיות. העם לא עבר מטמורפוזה עמדתית - הוא פשוט השתנה. יותר מגוון, עם ימין-דתי שגדל והולך באורח דמוגרפי.

מאידך גיסא, האתגרים החיצוניים והפנימיים מחייבים מאבק על שינוי. המאבק יצליח או ייכשל לא על הבאת דמות אב יוקרתית אלא על שינוי עמדות, גם כתוצאה מראייה אחרת של המציאות וגם מבנייה של מנהיגות חדשה.

הימין שצבר תנופה בשנים האחרונות אינו צודק בדרכו, וההתנגדות לו חזקה ותקפה ובאה ממניעים של אמונה בדרך ולא מתחושות של ייאוש. בעם מפעמות רוחות חדשות. המחאה החברתית אולי חלפה מהמאהל בשדרות רוטשילד, אבל היא חיה וקיימת בתודעה הציבורית והצמיחה אנרגיות חדשות.

דרך זו עדיפה על הטעות הקרדינלית של הצרחת נשיא מדינת ישראל להנהגת האופוזיציה לממשלה. ומכאן פנייתי - אל תרוץ, שמעון. אל תיסוג לאחור ותהיה תפארתך על הדרך הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully