וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לבחירות: מרצ בוחרת את רשימת המפלגה

11.11.2012 / 6:00

הסקרים מראים כי מבין עשרת המקומות, עליהם מתמודדים 17 מועמדים, רק חמישה או שישה יהיו ריאליים. לראשונה, לא ישוריינו מקומות לערבים, אך יהיה ייצוג שווה של נשים וגברים

אלף צירי ועידת מפלגת מרצ, שלפני כחודש פתחה בקמפיין לרגל הבחירות הקרבות תחת הסיסמה "שמאלנים הביתה", יגיעו היום (ראשון) לקלפיות ויבחרו את רשימת המפלגה לכנסת הבאה. על עשרת המקומות יתמודדו 17 מועמדים, מתוכם, כך על פי הסקרים, בין חמישה לשישה מקומות ריאליים. המצביעים יגיעו לביתן 10 בגני התערוכה בתל אביב החל מהשעה 15:00, ולקראת 22:00 יחלו התוצאות לזרום.

מפגש בכנסת של ראשי הקהילה הגאה לכבוד חודש הגאווה בהשתתפות רובי ריבלין וניצן הורוביץ, מאי 2011. עומר מירון
מתמודד על המקומות הראשונים. הורוביץ/עומר מירון

בין המתמודדים ניתן למצוא את חברי הכנסת אילן גילאון וניצן הורוביץ שמתמודדים על המקומות הראשונים. אחריהם מתמודדות לראשונה גם חברת מועצת העיר תל אביב, תמר זנדברג ומנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בישראל, מיכל רוזין. עוד ברשימת המועמדים: הרב אהוד בנדל, לשעבר נשיא התנועה הקונסרבטיבית, רו"ח עיסאווי פריג', ח"כ לשעבר אבשלום (אבו) וילן והח"כ לשעבר מוסי רז.

המתמודדים יגישו מועמדות לחמישייה הראשונה, השנייה או לשתיהן כאשר המקום הרביעי והמקום השישי משוריינים שניהם לנשים. השנה, לראשונה, מרצ לא משריינת מקומות למתמודדים ערביים, אולם הוועידה החליטה על שוויון מלא בין נשים וגברים ברשימה.

בבחירות הקודמות זכתה מרצ לשלושה מנדטים. במהלך הכנסת ה-18 העבירה הסיעה 11 הצעות חוק בקריאה שנייה ושלישית, שלוש הצעות חוק בקריאה ראשונה, 13 הצעות חוק בקריאה טרומית ויזמה כ-50 הצעות אי-אמון בממשלה בנושאים מדיניים, חברתיים, כלכליים, חקיקה אנטי דמוקרטית, דת ומדינה ועוד. כמו כן, הסיעה הגישה 153 שאילתות, 337 הצעות דחופות לסדר ודיונים מהירים והניחה כ-440 הצעות חוק.

"למרצ תפקיד ייחודי במערכת הפוליטית"

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי היא גאה ברשימת המתמודדים המצוינת. "מרצ תמשיך לשלוח מטעמה לכנסת נבחרת מצטיינת ערכית, חרוצה, ישרה ואמינה. יש לי קורת רוח מיוחדת מכך שברשימה יהיה ייצוג שווה לנשים ולגברים".

המתמודד עיסאווי פריג' הוסיף כי הוא "מבקש לזכות בקולות חברי הוועידה ולהיבחר בחמישייה הראשונה של מרצ לכנסת, כדי להביא אל בית המחוקקים קול ערבי ייחודי שרק מרצ יכולה לתת לו ביטוי: של זהות פלסטינית ישראלית מודעת לזכויותיה, שמחד לא מתנצלת על מי שהיא, על תרבותה ומורשתה, על ההיסטוריה וההשתייכות הדתית לאומית שלה ומאידך שאינה בדלנית לאומנית". פריג' הוסיף: "אני חושב שלמרצ, ולי בתוכה, יש תפקיד ייחודי במערכת הפוליטית להשמיע ולבטא קול זה. שמאל אמיתי חייב מועמד ערבי בקדמת הרשימה, ואני מאמין שזו תהיה הכרעתם של חברי הוועידה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully