וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר עולם לשעבר שזו?כה תובע מהמדינה חצי מיליון

קובי מנדל

9.11.2012 / 6:22

חמאד זינתי, שריצה ארבע שנות מאסר על רצח שלא ביצע, תובע מהמדינה חצי מיליון שקלים. "אין סכום כסף שיכול לפצות על העוול", נכתב בתביעה. "הוא הפך לצל האדם שהיה"

מחיר החופש: חאמד זינאתי, שהורשע ברצח, ריצה ארבע שנות מאסר וזוכה תובע כעת מהמדינה פיצויים בסך 550,755 שקלים. זינאתי ריצה עונש מאסר בפועל של 4 שנים לפני שזוכה לפני שנה מכל אשמה על ידי בית המשפט העליון. הוא זוכה לאחר שערער על הרשעתו ברצח יוסף עלי שגופתו נמצאה בחודש יוני 2007. בית המשפט קיבל את הערעור פה אחד ושלושת שופטי בית המשפט העליון קבעו כי מדובר בהרשעה שיסודה בטעות, כאשר אין ראיות להוכחות אשמתו של זינאתי, ובוודאי לא ברמה הנדרשת בפלילים.

זינאתי הגיש את תביעת הפיצויים באמצעות הסנגוריה הציבורית לבית המשפט המחוזי בחיפה, בה נאמר בין השאר כי הוא "הזיכוי הגיע לאחר שהמבקש ריצה למעלה מארבע שנות מאסר מאחורי סורג ובריח בתנאים קשים של אסיר עולם". בבקשה נכתב כי במשך השנים בהן היה במאסר, לא היה לזינאתי קשר רציף עם משפחתו שהתקשתה לבקר אותו בבתי הכלא המרוחקים בהם שהה. "מצבה של המשפחה התדרדר קשות, מצבו הבריאותי והנפשי של זינאתי הידרדר קשות והוא הפך לצל האדם שהיה לפני המאסר", נכתב עוד.

בבקשת התביעה נאמר גם כי זינאתי הוציא כספים רבים על ייצוג משפטי פרטי בבית המשפט המחוזי עד אשר בשלב הערעור לא יכול היה יותר לממן הוצאות הגנתו והסניגוריה הציבורית מונתה לייצגו. "זו אמנם קלישאה, אך זו גם האמת במקרה זה. אין סכום כסף שיכול לפצות על העוול שנעשה לו", נכתב בבקשת התביעה. "לא ניתן להחזיר לזינאתי ארבע שנים מחייו. אך ניתן לפצותו פיצוי חלקי. חייו לעולם לא יחזרו להיות כפי שהיו. מתן פיצוי חלקי כמבוקש בבקשה זו הינו חובתה החוקית והמוסרית של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully