וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאנה: 3 הרוגים ועשרות לכודים בקריסת מרכז קניות

7.11.2012 / 17:57

מהרשויות בבירה אקרה נמסר כי כ-50 בני אדם היו בבניין בעת הקריסה, שאירעה זמן קצר בלבד לפני פתיחת המרכז ללקוחות. מד"א ופיקוד העורף נערכים לשיגור משלחות חילוץ והצלה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

עשרות בני אדם לכודים תחת הריסותיו של מרכז קניות רב קומות שקרס היום (רביעי) באקרה, בירת גאנה. לדברי גורמים רשמיים במדינה, שלושה בני אדם לפחות נהרגו כתוצאה מהתמוטטות הבניין, שהכיל סניף של רשת הסופרמרקטים "מלקום".

בעקבות קריסת המבנה, הורה הרמטכ"ל בני גנץ לפיקוד העורף להתכונן לקראת הוצאת משלחת לגאנה, שתעניק סיוע בחילוץ הלכודים. מטוס חילוץ ראשון ייצא הערב מישראל עם כוחות הצלה וסיוע, ובשעה זו מתבצעת בדיקה, בסיוע משרד החוץ, מול רשויות גאנה באשר לקליטת המטוס וצוות החילוץ של פיקוד העורף.

חילוץ לכודים מהריסות בניין שקרס באקרה, בירת גאנה, נובמבר 2012. רויטרס
הרמטכ"ל גנץ הורה על שיגור משלחת סיוע. אקרה, הערב/רויטרס

כמו כן, צפוי גם ארגון מד"א לשגר משלחת לסיוע בטיפול בפצועים. מדובר מד"א, זכי הלר, נמסר כי "בהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א, אלי בין, הוחלט כי הגורמים הרלוונטיים במד"א-הצלב האדום יעמדו בקשר עם גורמי הצלב האדום בגאנה וייערכו לשגר משלחת".

על פי דיווח רשת BBC, לפחות עשרה בני אדם חולצו עד כה מבין ההריסות כשהם בחיים, ומאמצי החילוץ נמשכים. נשיא גאנה, ג'ון דרמאני מהאמה, הקפיא את קמפיין הבחירות של בעקבות האירוע. כמו כן, הכריזה הממשלה על השכונה בה קרס המבנה כאזור אסון.

המבנה קרס כרבע שעה לפני שהחנות אמורה הייתה להיפתח. לדברי הרשויות, כ-50 בני אדם היו בתוך הבניין בעת ההתרסקות, ולקוחות נוספים המתינו בתור מחוץ לכניסה. "זה אירוע טרגי", נמסר בהודעה מטעם רשת "מלקום", "אנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת לוודא שסיוע ניתן למי שזקוק לו. ליבנו עם משפחותיהם של ההרוגים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully