וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלפיות נסגרו: מי יהיה המנהיג הבא של הבית היהודי?

יהושע בריינר

6.11.2012 / 22:04

בשעה 22:00 הסתיימה ההצבעה ב-168 הקלפיות ברחבי הארץ והחלה ספירת הקולות. גם זבולון אורלב וגם נפתלי בנט בטוחים בנצחונם, כשהתוצאות הסופיות צפויות להתפרסם לקראת חצות

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

לא רק אמריקה בוחרת היום: בעוד אזרחי ארצות הברית בוחרים את המנהיג הבא של העולם החופשי, גם מפלגת הבית היהודי בישראל בוחרת את מנהיגה הבא. 168 הקלפיות ברחבי הארץ נסגרו בשעה 22:00, והחלה ספירת הקולות, כשהתוצאות צפויות להתפרסם לקראת חצות. ועדת הבחירות של המפלגה הורתה על הארכת זמן ההצבעה בחצי שעה לארבע ישיבות.

בשעות האחרונות התקבלו תלונות מצד מספר מוסדות חינוך בציונות הדתית שטענו כי נמנע מתלמידיהם להצביע בקלפיות הסמוכות למוסדות במעטפות כפולות. בוועדת הבחירות של המפלגה דוחים את הטענות וטוענים שאפשרו לתלמידים מהישיבות וממוסדות החינוך הרלוונטיים להצביע במעטפות כפולות במקומות שהעבירו מבעוד מועד את שמות התלמידים. הדבר עשוי להוות פגיעה במועמד נפתלי בנט, שחלק ניכר ממצביעיו הם תלמידים מישיבות ההסדר.

כ-54 אלף מתפקדים יכולים להכריע בין חבר הכנסת זבולון אורלב לבין נפתלי בנט. מועמד שלישי הוא יהודה כהן, תושב ירושלים, אך סיכוייו להיבחר נמוכים. נכון לשעה 20:00, שיעור ההצבעה עמד על כ-40% מסך המתפקדים.

אורלב, שהצביע סמוך לביתו בירושלים, אמר: "אני מרגיש חיבוק אחד גדול מאנשי הציונות הדתית והתנועה, ואני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי בקלפי". בנט, שהצביע סמוך למקום מגוריו ברעננה, הצהיר: "אנשים רוצים שינוי, אנשים רוצים משהו אחר. אין לי ספק שמשהו חדש מתחיל היום".

פריימריז הבית היהודי, נובמבר 2012. עומר מירון
"מרגיש חיבוק אחד גדול מאנשי הציונות הדתית והתנועה". אורלב ליד הקלפי, היום/עומר מירון

בבית היהודי, כמו בכל בית פוליטי אחר, הסכסוכים נמשכים עד לרגע האחרון. ביום ראשון נשלח דואר אלקטרוני לכל מתפקדי המפלגה, אשר סומן כאילו הגיע מתנועת "ישראל שלי", שבראשה עמד בנט עד לאחרונה והכיל מידע נגד המועמד הצעיר. אתמול נאלץ אורלב להודות כי המייל יצא ממטהו וכי מדובר בטעות של אחד מאנשיו. המתיחות הרבה בין אורלב בן ה-67, איש מפד"ל ותיק שזכה לאחרונה ל"אות הפרלמנטר" מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה, לבין בנט בן ה-40, שצמח בצה"ל ובעולם ההיי טק, רבה מאוד – נוכח העובדה כי הם מייצגים תפיסות עולם שונות. אורלב, שאליו חבר גם השר דניאל הרשקוביץ, כבר הצהיר כי לא יישאר במפלגה אם בנט ייבחר. אמש הוא נשמע בטוח בניצחונו.

"אני מאמין באמונה שלמה שהתוצאות מחר יביאו לבחירתי", אמר אורלב, "אנחנו עשינו חריש עמוק בשטח, לא בזירה הווירטואלית אלא בזירת המציאות. בסופו של דבר לא סופרים בקלפי אימיילים או לייקים מכיוון שהמפלגה איננה כוכב נולד, ואני מאמין שנצליח מחר להביא את מספר הבוחרים הגדול ביותר. הצבנו לעצמנו שתי מטרות - האחת, שמירת צביונה הדתי של המפלגה בכדי שלא תהפוך לליכוד ב', והשנייה - שמי שיכול לעמוד בראש התנועה יהיה אדם בעל ניסיון, עם אחריות והישגים, ולא מי שהוא טירון פוליטי".

אורלב המשיך את המתקפה על בנט, באומרו כי "יש בכך אולי אפילו יהירות שאדם ללא כל ניסיון חושב שהוא יכול להוביל תנועה, דבר שכבר ניסו אחרים בעבר ונכשלו". לדברי אורלב, אם יזכה הוא יוביל את המפלגה לאיחוד עם מפלגת האיחוד הלאומי ועם תנועתו של חבר הכנסת חיים אמסלם. "עם רשימה שכזו בראשותי נצליח להגיע ל-12 מנדטים", מנבא חבר הכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בחירות למפלגת הבית היהודי, נובמבר 2012. דרור עינב
הביע ביטחון בניצחונו. בנט מצביע, היום/דרור עינב

באופן לא מפתיע, גם בנט מאמין שהתוצאות יהיו לטובתו. "אנחנו עובדים מאוד קשה כדי להביא את האנשים לקלפיות", הוא אומר, "אני מאוד אופטימי וחושב שהחל ממחר משהו חדש מתחיל. בשנים האחרונות המפד"ל הפכה להיות לא רלוונטית ולא נספרת על ידי ראשי המדינה". בנט הסביר כי בתכניותיו להחזיר את המצביעים אשר עזבו את המפלגה במערכות הבחירות האחרונות: "הציבור עזב את המפד"ל כי היא התנהלה בצורה סקטוריאלית. המהלך שלנו נועד להחזיר את כולם הביתה - החל ממאות אלפי המצביעים מהציונות הדתית ועד הקהל המסורתי והלאומי, ואנחנו מרגישים שזה מתחיל לקרות". בתגובה להאשמותיו של אורלב על חוסר ניסיונו, טען בנט כי "יש לנו נבחרת מגוונת. אני באופן אישי מביא איתי ניסיון מכהונתי אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו וממועצת יש"ע, אבל מה שחסר למפד"ל זה לא ניסיון אלא לחזור לציבור שלנו ולהחזיר אותו הביתה".

(עדכון אחרון: 20:37)

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

לקריאה נוספת:
הבחירות קרבות, הפילוג גובר: הציונות הדתית לאן?

עדכון ראשון: 15:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully