וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יהיה סגן הרמטכ"ל? המועמדים מגיעים לראיונות

6.11.2012 / 16:17

שר הביטחון אהוד ברק החל בצהריים לערוך ראיונות לאלוף גדי איזנקוט ולאלוף אבי מזרחי המתמודדים על התפקיד. מקורבי ברק: עתיד איזנקוט תלוי בדו"ח המבקר על פרשת הרפז

מי יהיה סגן הרמטכ"ל? שר הביטחון, אהוד ברק, החל בצהריים (שלישי) לערוך שיחות שיחות עם שני המועמדים לתפקיד סגן הרמטכ"ל על פי המלצת רא"ל בני גנץ: אלוף פיקוד צפון לשעבר, גדי איזנקוט, ואלוף פיקוד מרכז לשעבר, אבי מזרחי. המרוץ לתפקיד סגן הרמטכ"ל החל עוד בשבוע שבו שר הביטחון החליט לבטל את מינויו של האלוף גלנט לתפקיד הרמטכ"ל וזימן את האלוף איזנקוט לשיחה בארבע עיניים, במהלכה הציע לו את תפקיד הרמטכ"ל למרות שמתח עליו ביקורת מאחורי הקלעים על כך שבחר להעלים ממנו את פרשת מסמכי הרפז.

האלוף גדי איזנקוט והאלוף אבי מזרחי המתמודדים על תפקיד סגן הרמטכ"ל. משרד הביטחון
המרוץ החל כשבוטל מינוי של גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. האלופים איזנקוט ומזרחי/משרד הביטחון

איזנקוט חשב מספר ימים ולבסוף השיב לברק כי ראוי ועדיף יהיה למנות את האלוף בני גנץ המנוסה ממנו. למרות המתח עם ברק, העריך איזנקוט כי הוא ימנה אותו לתפקיד סגן הרמטכ"ל. אולם, ברק התקשה עד כה להבליג על כך שאיזנקוט ישב מולו כמעט מדי שבוע ולא טרח לספר לו על פרטי הפרשה שטלטלה את המטכ"ל. בשל כך, סיכויו של איזנקוט להתמנות לתפקיד סגן הרמטכ"ל לא ברורים בשלב זה ומקורבי שר הביטחון טוענים כי עתידו תלוי בדו"ח הסופי של מבקר המדינה, על אף שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, טען כי מבחינה משפטית אין מניעה לבחור בו לתפקיד.

הגולנצ'יק שמבין את תהליך קבלת ההחלטות

איזנקוט, בן 52, החל את שירותו הצבאי בגולני בשנת 1978 ומילא בה שורת תפקידים, החל ממפקד כיתה ועד מפקד החטיבה. בשנת 1999 מונה לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה ושר הביטחון אהוד ברק ולאחר מכן של ראש הממשלה אריק שרון. שנתיים לאחר מכן הוא מונה למפקד עוצבת האש ובשנת 2003 קיבל את הפיקוד על אוגדת איו"ש. בשנת 2005 מונה לראש אגף המבצעים ולקח חלק משמעותי במלחמת לבנון השנייה. הוא היה בין הקצינים הבכירים הבודדים שהתנגדו לקונספציה האווירית בניגוד לרמטכ"ל דאז דן חלוץ. לאחר מכן מונה איזנקוט לאלוף פיקוד צפון וכיהן בתפקיד זה עד שנת 2011, אז יצא ללימודים והחל למלא תפקיד במפקדת חזית העומק.

האלוף איזנקוט בוגר תואר ראשון בהיסטוריה כללית באוניברסיטת תל-אביב ובוגר המכללה ללימודי צבא וביטחון בארצות הברית. הוא נשוי ואב לחמישה ילדים. הוא מוגדר כקצין דעתן, מתמחה בפוליטיקה ארגונית ומבין היטב את תהליך קבלת ההחלטות בין הצבא לדרג המדיני. קצינים בכירים המקורבים לרמטכ"ל טוענים כי חתול שחור עבר בינו לבין האלוף אבי מזרחי שהיה חברו הטוב עקב טענה של מקורבי מזרחי ל"בחישות מוגזמות במרוץ לתפקיד סגן הרמטכ"ל". אירוע אחר שהעיב על האווירה במטכ"ל היה ויכוח ומתח בינו לבין תא"ל תמיר ידעי שמונה לאחרונה בסיוע אלופים אחרים לתפקיד מפקד אוגדת איו"ש.

קצין במטה הכללי המקורב לאיזנקוט אמר להגנתו כי חלקו בפרשת מסמכי הרפז היה קטן מאוד - בדומה לחלקו של תמיר פרדו, ראש המוסד, שראה את המסמכים ולא דיווח. מקורבי ברק טענו מנגד כי מאחר ואיזנקוט היה מזכירו הצבאי של ובין השניים שררו יחסי קרבה הדוקים מאוד הוא ציפה שלא יסתיר ממנו את המידע הרגיש. מנגד טען קצין המקורב לאיזנקוט כי אם ברק חשב שהוא לא ראוי, לא היה מציע לו את תפקיד הרמטכ"ל לאחר הדחתו של גלנט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

השריונר שמוגדר כ"סוס עבודה"

מול איזנקוט מתמודד האלוף אבי מזרחי, בן 55, שזוכה להערכה מצד גנץ בשל היותו האלוף המנוסה ביותר אחרי סגן הרמטכ"ל הנוכחי, האלוף יאיר נווה. מזרחי החל את שירותו בחיל השריון אך מאוחר יותר מילא תפקיד סמג"ד בחטיבת "חרמש". בשנת 1982 הוא פרש משירות צבאי אך חזר בשנת 1988 כמג"ד בחיל השריון. לאחר מכן פיקד על שלוש חטיבות ביניהן חטיבת "עקבות הברזל". בשנת 1996 כיהן כנציג זרוע יבשה בארה"ב, הועלה לדרגת תא"ל, פיקד על שתי אוגדות ולקח חלק במבצע "חומת מגן". מזרחי מונה לראש מטה זרוע יבשה ולאחר מכן ביצע שלושה תפקידי אלוף ביניהם ראש לוגיסטיקה ומרכזים, מפקד זרוע יבשה ואלוף פיקוד מרכז. עם סיום תפקידו בשנת 2012 יצא ללימודים בארה"ב. הוא נשוי ואב לשלושה, בעל תואר ראשון במדעי המחשב ומנהל עסקים בארה"ב.

אופיו של האלוף מזרחי הוא ההיפך הגמור מזה של איזנקוט, שידוע בקשריו הענפים לא רק בצמרת הצבא. מזרחי מוגדר כ"סוס עבודה" והוא בעל היכרות עמוקה עם תהליכי בניין הכוח בצה"ל. הוא מתרחק מתקשורת ומצטייר כקצין שתמיד הולך בתלם. אחד מפקודיו סיפר עליו: "כשהתבקש לפרק את קוביות הבטון שהגנו על תושבי שכונת גילה בירושלים מפני ירי מחבלים פלסטינים לאחר שחזר השקט, דרש מהחיילים למספר את הקוביות לפי הסדר ולבצע רישום מדויק בשטח כדי שאם יידרשו להשיב אותן לגזרה בעתיד יידעו את מיקום הקוביות במדויק".

למרות ההחלטה לזמן את שני האלופים בלבד לשיחה עם ברק, לא מן הנמנע כי שר הביטחון יזמן קצינים נוספים להתמודד על התפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully