וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי הגישה מועמדות לעבודה: "אפשר לשנות את המדינה"

טל שלו

6.11.2012 / 0:02

העיתונאית והפעילה החברתית הגישה את הטפסים הרשמיים להתמודדות ברשימת המפלגה, וכעת היא תיאלץ להתחרות על מקום בכנסת הבאה מול ה"כוכבים" החדשים בעבודה: "באתי להרבה זמן"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

העיתונאית והפעילה החברתית מרב מיכאלי הגישה אתמול (שני) את הטפסים הרשמיים להתמודדות ברשימת מפלגת העבודה לכנסת. "אני מאוד שמחה וקצת מתרגשת להגיש את הטפסים האלה", סיפרה בבית מפלגת העבודה. היא הביעה את בטחונה במפלגה והסבירה כי בחרה לבוא למפלגת העבודה כי "אני באמת מאמינה שהיא האלטרנטיבה שיכולה לשנות את המדינה".

מיכאלי, שהודיעה על כוונתה לפני כשבוע, התבדחה גם על העלות הגבוהה הכרוכה בהתמודדות בבחירות המקדימות: "עשרת אלפים שקלים - הרבה כסף עולה להתמודד, וזה עוד לפני שאת רושמת משכורת לאלה שעובדות ועובדים איתך כדי לעזור לך". מיכאלי צינה כי המפלגה "צריכה ויכולה לייצר אלטרנטיבה אידיאולוגית ושלטונית, ובשביל זה באתי, כדי להיות חלק מזה להרבה מאוד זמן".

ממתינים להחלטה במוסדות המפלגה

מיכאלי, בת 46, החלה את דרכה העיתונאית בגלי צה"ל, ומחזיקה בקריירה תקשורתית ארוכת שנים. בשנים האחרונות היא כותבת בקביעות מאמרים ב"הארץ" והיא נכדתו של ישראל קסטנר, ממצילי יהדות הונגריה. "כל חיי הבוגרים אני פעילה חברתית ופמיניסטית, במקביל לעבודתי העיתונאית. בשני התחומים פעלתי לתיקון עוולות, לשוויון, להעצמה של נשים ושל מגזרים מוחלשים אחרים", כתבה מיכאלי בדף הפייסבוק שלה עם ההכרזה על כוונתה להתמודד. "עכשיו אני רוצה לעשות את זה בפוליטיקה, איפה שדברים נקבעים ותקציבים מחולקים. זה המקום שבו מעצבים את הדמוקרטיה הישראלית, זה המקום שבו מחליטים על מלחמה וצריך לנסות שיחליטו בו גם על שלום".

רשמית: מרב מיכאלי הגישה מועמדות לרשימת העבודה. טל אנגלנדר
"המפלגה צריכה ויכולה לייצר אלטרנטיבה אידיאולוגית ושלטונית, ובשביל זה באתי". מיכאלי, היום/טל אנגלנדר

מיכאלי תיאלץ להתחרות על מקום בכנסת הבאה מול חברי הכנסת המכהנים, כמו גם מול ה"כוכבים" החדשים שהצטרפו למפלגה לאחרונה - בהם איציק שמולי, סתיו שפיר, מיקי רוזנטל ואורי שגיא. התמודדותם תלויה בהחלטת מזכירות הלשכה, אשר תכריע האם לוותר על "תקופת האכשרה" בת חצי השנה, הנדרשת מכל אדם המבקש להתמודד בבחירות המקדימות במפלגה. לאחרונה דווח כי יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', מתנגדת להתמודדות של מיכאלי ותפעל כנגדה במוסדות המפלגה. מיכאלי, שבעבר הביעה תמיכה חזקה ביריבה הפוליטי של יחימוביץ?, עמיר פרץ, ציינה בנימוקיה להצטרפות כי "לא פחות חשוב בשבילי, אני באה למפלגת העבודה בתקופה שעומדת בראשה אישה".

חברת הכנסת לשעבר מלי פולישוק בלוך, המתמודדת גם היא על מקום ברשימת העבודה, קראה ליחימוביץ' לאשר את מועמדותה של מיכאלי. "כיושבת ראש איגוד נבחרות הציבור ברשויות המקומיות בישראל וכמי שפעלה ופועלת רבות למען קידום נשים בפוליטיקה המקומית והארצית, אני שמחה להיווכח שיש רצון וניסיון של יותר ויותר נשים מוצלחות ומובילות להיכנס למערכת הפוליטית ולנסות להשפיע על קבלת ההחלטות", אמרה אתמול פולישוק. "אנו צריכות לקדם יותר נשים במפלגת העבודה ובכנסת ישראל ולעשות למען שוויון ייצוגי בכנסת".

הפריימריז בעבודה נדחו ביומיים: ייערכו ב-29 לנובמבר
העיתונאית מרב מיכאלי מצטרפת למפלגת העבודה

(עדכון אחרון: 17:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully