וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה מתפוררת: מופז סופג אש, הח"כים מחכים לאולמרט

5.11.2012 / 9:00

המפלגה הגדולה בכנסת היוצאת נלחמת על חייה: גל הנטישות נמשך, ובכירי המפלגה מקווים שאולמרט יושיע אותם. ח"כ שנלר: "קמפיין הפטרייה המתפוצצת מסמל את ההתפוצצות העצמית"

צילום: דניאל בוק עריכה: יותם בן-דוד

קדימה ממשיכה לדמם: המפלגה הגדולה בכנסת היוצאת נאבקת על חייה, לאחר שסקרי סוף השבוע הצביעו על כך שהיא אינה צפויה לעבור את אחוז החסימה. בכירי המפלגה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לשוב ולהנהיג את המפלגה, ובינתיים חלק מנציגי המפלגה בכנסת תוקפים את היו"ר הנוכחי שאול מופז.

קמפיין הבחירות של קדימה , אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
חברי קדימה מציגים את קמפיין הבחירות בשבוע שעבר/נמרוד סונדרס

חבר הכנסת עתניאל שנלר, שבחר להתפלג מקדימה, מתח על מופז ביקורת חריפה במיוחד. "ראיתי את קמפיין הבחירות שהשיקה התנועה", אמר שנלר לוואלה! חדשות. "ראיתי פוסטר של פטרייה מתפוצצת. קדימה מאחורי זה, והדבר הזה מסמל אולי יותר מכל את ההתפוצצות העצמית".

לדברי שנלר, "מדובר בקמפיין כל כך לא אינטליגנטי, ואני לא אתפלא אם התוצאות יהיו כפי שאנו רואים היום. למופז יש סתירה מהותית. מה הוא טוען? שראש הממשלה הבהיל את הציבור לגבי מלחמה?".

עוד טוען שנלר כי "באופן מעשי, כולם יודעים שראש הממשלה פעל ופועל על מנת לעצור את הגרעין, והוא מעדיף כמו כל אחד אחר שזה יהיה ללא מלחמה. מי שמפחיד את הציבור זה מופז והקמפיין שלו. אתה לא יכול להגיד 'ביבי מאיים על הציבור' כשאתה יודע שזה לא נכון רק כדי להרוויח רווח פוליטי". שנלר הוסיף, כי "הקמפיין הזה הוא ניסיון נואש ל'תמות נפשי עם פלשתים', אבל כאן מדובר במדינה, ומדינה לא תמות גם אם קדימה לא תהיה".

"שמעתי בכירים מקדימה, ביניהם את מופז, מספרים על תכני הפגישות בינו לבין נתניהו כאשר הוא היה אורח קצר מועד בממשלה", אמר שנלר. "אני חושב שזה דבר חמור מאין כמוהו. שר משתף את העולם בשיחות עקרוניות אסטרטגיות בין ראש ממשלה לבין סגן ראש הממשלה בשביל לקושש קולות לפוליטיקה? באופן אישי, אני חושב שקדימה תשיג הרבה יותר מנדטים אם הם פשוט יפסיקו לדבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"מחיר כלכלי קשה לאחר הבחירות"

לעומת שנלר, ח"כ אכרם חסון, הנמנה עם מחנה מופז, מאשים את חברי הכנסת של המפלגה במצבה העגום. לדבריו, "אין תחליף לקדימה. הבעיה היא בחלק מההתנהגויות של חברי הכנסת. הם צריכים לחרוש את כל המדינה". הוא הוסיף, כי "השאלה היא אם יש להם מוטיבציה לכך. חלקם מסתכלים על הסקרים ודואגים לעתיד האישי שלהם".

עוד אמר חסון: "אנו הולכים לשלם מחיר כלכלי מאוד קשה אחרי הבחירות. המצב המדיני בכי רע. אין מפלגה היום עם אג'נדה כל כך ברורה, גם מדינית וגם כלכלית, של אנשים עם ניסיון ששירתו נאמנה את המדינה כמו קדימה". חסון אף הוסיף ואמר כי "לקדימה יש הרבה אהדה בשטח, מאה אלף מתפקדים". לדבריו, "צריך רק לעורר את האנשים ולומר את האמת. יש לנו מנהיג כמו מופז שהוא אדם שקול ואחראי, ויש לנו ראש ממשלה שמרמה את כל העולם. אנו יודעים מי זה ביבי ואנו יודעים מה מחכה לנו".

בכל הנוגע לסקרים, לטענתו של חסון – האשמה מוטלת על התקשורת: "הסקרים האלה לא מיטיבים איתנו, משום שיש כמה אנשי תקשורת שרצים עם יאיר לפיד ועם שלי יחימוביץ', אבל לא שלי ולא יאיר יכולים להציל את עם ישראל מידי ליברמן ונתניהו", ציין חסון.

ח"כ רונית תירוש, אף היא ממחנה מופז, המשיכה את ההגנה על מנהיג המפלגה: "לדעתי הקמפיין צריך להתמקד בביטחון משום ששם לקדימה יש ערך מוסף", אמרה תירוש בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריה, "העומד בראש קדימה היה גם הרמטכ"ל וגם שר הביטחון. הוא היחיד שעומד מול נתניהו עם עשייה מוכחת בביטחון. שם אנו יכולים להוות אלטרנטיבה, מה שאין לא ליחימוביץ' ולא ללפיד ולא לשאר המועמדים".

שטרית ינהיג את הגמלאים?

תירוש הוסיפה, כי "אם נתמקד רק בחברתי, לא נבלוט על הרקע הזה, אבל גם שם יש למופז רקורד". לדבריה, "מופז כמנהיג הקים את פרויקט עתידים, שזה הפרויקט החברתי הכי מוצלח במדינה הזו. ישנם 20 אלף סטודנטים מהפריפריה שנמצאים היום בעמדות מפתח בגלל הפרויקט הזה. אני לא רואה שום מנהיג שיש לו את שתי התובנות (ביטחונית וחברתית - י"א) ואת העשייה המוכחת בשני התחומים".

לדברי תירוש, "יש כאן מצב אנומלי של אדם שיש לו את כל הנתונים, והדבר לא עובר כמו שצריך לציבור. הציבור לא הבין את הכניסות והיציאות שלו (לממשלה - י"א). התקשורת הדביקה לו את המושג 'מזגזג', למרות שהאדם שהכי מזגזג הוא בנימין נתניהו". לדברי תירוש, "גם כשיצאנו מהממשלה, זה היה בשל הבטחותינו לציבור בנושא קידום נושא השוויון בנטל הגיוס. סילוף הדברים והתדמית המעוותת שהדביקה התקשורת למופז הן מקור הבעיה".

וגם המשך דרכו של חבר הכנסת מאיר שטרית במפלגה עומד כעת בסימן שאלה. אתמול הודיע שטרית כי הוא שוקל לפרוש מהמפלגה, כדי לעמוד בראש מפלגת הגמלאים החדשה. הודעתו המפתיעה של שטרית - לשקול להצטרף למפלגה שנכון לעתה אינה עוברת את אחוז החסימה בסקרים - הגיעה לאחר שיו"ר המפלגה, השר לשעבר רפי איתן, פנה אליו והציע לו להנהיגה בהתמודדות לכנסת. שטרית אמר אמש לוואלה! חדשות כי יקבל החלטה בנושא בתוך שבוע, במהלכו יבדוק את סיכויי המפלגה להיכנס לכנסת. לדבריו, אם אכן יעבור למפלגת הגמלאים, תורחב האג'נדה שלה גם לנושאים חברתיים שאינם נוגעים אך ורק לציבור הגמלאים.

דליה איציק תרוץ לראשות העיר ירושלים?

ומה האופציות של "הקליברים החזקים" של המפלגה? חברי הכנסת דליה איציק ורוני בר-און צפויים להיות חלק מהוועדה המסדרת של רשימת קדימה לכנסת. לפיכך, איציק צפויה לקבל את המקום השני או השלישי ברשימה. אלא שגם הכללתה בחמישייה הפותחת אינה מבטיחה שהיא תכהן בכנסת הבאה, נוכח סקרי סוף השבוע שמנבאים שחורות לקדימה.

בינתיים מפעילה איציק, כמעט מדי יום, לחץ כבד על אולמרט, לשוב ולהנהיג את קדימה. למעשה, איציק וחברי הכנסת יוחנן פלסנר וישראל חסון פשוט מחכים שאולמרט יחזור ויציל אותם. בעבר עלתה אמנם האפשרות שפלסנר יצטרף למפלגת העבודה, אך נראה שהוא כבר "איחר את הרכבת", מה גם שהוא קרוב למפלגת העבודה רק במישור המדיני.

אם קדימה לא תעבור את אחוז החסימה, תוכל איציק להציג עצמה כמעומדת לנשיאות או להתמודד בבחירות לראשות העיר ירושלים. פלסנר וחסון צפויים במקרה הזה לחזור לעסקים ולהכין את הקרקע לריצה בבחירות הבאות. חסון, שהיה סגן ראש השב"כ, ידוע בקשריו הטובים עם מופז, וייתכן שצפוי לשניים שיתוף פעולה בתחום העסקים הביטחוניים.

בינתיים ניצב מופז בפני שתי אפשרויות לא מלבבות. אם אולמרט ולבני לא יתמודדו בבחירות הקרובות, הוא עלול לספוג אש נוספת מצד חברי כנסת שלא ייכללו בחמישייה הפותחת של רשימת קדימה לכנסת הבאה. לעומת זאת, אם לבני או אולמרט ייכנסו למירוץ, מופז יידחק למקום נמוך יותר ברשימה ויאבד את השליטה על המפלגה השסועה. לא ברור איזו אפשרות גרועה יותר מבחינת מופז: לא לעבור את אחוז החסימה, או לאבד את הבכורה לטובת לבני לאחר שהביס אותה בהתמודדות רק לפני כחצי שנה.

מקדימה נמסר היום לוואלה!: "בנימין נתניהו אחוז באובססיה לתקוף באירן באביב הקרוב ללא תמיכה בינלאומית. עובדה זו צריכה להדיר שינה מכל אזרח במדינת ישראל. תחקיר עובדה שישודר הערב מציג טפח מאופן ההתנהלות בנושא רגיש זה. קדימה מתייצבת לבחירות הבאות כדי להחליף את השלטון חסר האחריות הזה המונע מדחף משיחי לתקוף באירן. ביבי הולך לסבך אותנו בהרפתקה מסוכנת. לגבי הרכב הועדה המסדרת נמסר כי קדימה תעמיד את הרשימה המנוסה ביותר והאיכותית ביותר מבין כל המפלגות. הרכב הועדה טרם נקבע, ולפיכך גם הרכב הרשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully