וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל כלבי הנשיא: בו אובמה משתתף במירוץ

6.11.2012 / 8:26

מערכת הבחירות הצמודה גרמה לשני המתמודדים להשתמש בכל מה שיש להם. בו, הכלב הנשיאותי התגלה כנכס אסטרטגי לקמפיין, אבל עדיין לא קיבל רשות לעלות על המיטה

הכירו את הנשק המתוחכם של קמפיין הבחירות של נשיא ארה"ב ברק אובמה: בו אובמה, כלב מים פורטוגזי בן ארבע ששימש את בעליו להתנגחות במועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני.

באפריל השנה, לאחר שהתגלה שלפני כעשרים שנה הסיע רומני את כלב הסטר האירי שלו שיימוס, על גג מכונית למשך 12 שעות, כשמשפחת רומני הייתה בדרכה לקנדה, נכנס בו הכלב לתמונה. יועצי הנשיא שזיהו את הפוטנציאל של השערורייה, מיהרו להעלות לטוויטר תמונה של בו ישוב בלימוזינה הנשיאותית על ברכיו של הנשיא אובמה עם הכיתוב: "כך צריך להסיע כלב". תגובתם הנזעמת של מיליוני אמריקאים כלפי רומני לא איחרה לבוא, ובמטה אובמה פתחו בקמפיין הפונה אל קהל אוהבי החיות באמצעות בו הכלב, ואפילו פתחו לו בלוג משלו.

בו אובמה. AP
הצבעתם לאבא שלי? בו אובמה/AP
בו אובמה הכלב הנשיאותי. AP
בדרך לשליחות חשובה. בו על מדרגות המטוס הנשיאותי/AP

גם משפחת סימפסון לא שוכחת את שיימוס רומני

לפני כשלוש שנים היו אלה אובמה ורעייתו מישל שעמדו בפני החיצים של ארגוני זכויות בעלי החיים, לאחר שאימצו את בו הגזעי באפריל 2009, ולא לקחו כלב מאחד המקלטים כפי שהבטיחו. להגנתו אמר אובמה כי כלבי מכלאה הם אמנם כמוהו "בני תערובת" , אבל לבני הזוג לא הייתה ברירה אחרת אלא לקחת כלב מגזע היפו אלרגני שאינו משיר שיער, מכיוון שביתם מאלייה סובלת מאלרגיות קשות. לאחר הביקורת שנשמעה, וכדי לזכות בעוד כמה נקודות, החליטה משפחת אובמה לבצע תרומה כספית למקלט לחיות נטושות בעיר וושינגטון.

בו אובמה, הכלב הנשיאותי הראשון. AP
רצים לנשיאות. בו וברק אובמה במסדרונות הבית הלבן/AP
בו אובמה, הכלב הנשיאותי הראשון. AP
משפחה בהרכב מלא. בו ומשפחת אובמה בהופעה הראשונה במדשאות הבית הלבן/AP

בו אובמה בכלל נולד בשם צ'ארלי במדינה הרפובליקנית, טקסס. הוא ניתן למשפחת אובמה כמתנה מהסנאטור המנוח טד קנדי, שקנה אותו ואת אחיו מבית גידול. בו, צ'ארלי דאז, נקנה על ידי משפחה מטקסס, והוחזר לבית הגידול לאחר כחצי שנה מפני שלא הסתדר עם כלב נוסף שהיה בביתם.

בסרטון שפירסם דובר הבית הלבן לפני כחודש, ביום הולדתו הרביעי של בו, מספר הנשיא שהבוסית האמיתית של בו היא מישל, שמתייחסת אליו כמו אל ילד נוסף במשפחה. "מישל היא הרכה מבין שנינו. אני מרשה לו לעלות רק על הספה אבל לא על המיטה", אמר הנשיא. "כשאני לא נמצא בבית לעומת זאת, מישל מרשה לו לעלות ואפילו מתכרבלת איתו".

הבחירות היום יכריעו לא רק את זהותו של הנשיא האמריקאי הבא, אלא יקבעו אם בו יקבל את מדשאות הבית הלבן הנרחבות לעוד ארבע שנים מפנקות.

בו אובמה, הכלב הנשיאותי הראשון. AP
מטקסס לוושינגטון. בו יורד מהמטוס הנשיאותי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully