וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חיילים נפצעו בהתהפכות ג'יפ: "התרענו על הסכנה"

4.11.2012 / 17:27

חיילי המילואים נפצעו באורח קל-בינוני במהלך סיור בגבול ירדן, וחבריהם לפלוגה ממש לא מופתעים: "הנסיעה בצירי הגבול היא סכנת מוות. זה גיהנום, לא מבינים עד שלא רואים"

שלושה חיילי מילואים נפצעו באורח קל-בינוני בהתהפכות ג'יפ צבאי היום (ראשון) סמוך למושב עין יהב שבערבה. מסוק ועליו לוחמי יחידת החילוץ 669 הוזעק למקום בשל פציעה בראשו של אחד החיילים, שפונה יחד עם חבריו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. מחקירה ראשונית של נסיבות האירוע, עולה כי הנהג איבד שליטה על הרכב במהלך סיור בגבול ירדן. "הנסיעה בגבול היא גיהנום", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות חייל מילואים שמשרת בגזרה. "סופות החול מכסות את צירי התנועה ואפילו את גדר המערכת, מקיבוץ יעל ועד קיבוץ לוטן. זו סכנת מוות".

דוגמה נוספת התקבלה בניסיון לפנות את הפצועים מהשטח, אז נתקע בדרכו אחד האמבולנסים, בשל החול הרב שהצטבר על הכביש. כוחות חילוץ נוספים נאלצו להגיע למקום רק כדי לסייע בגרירתו של רכב החילוץ הראשוני. לדברי חייל המילואים, הכתובת נמצאת על הקיר, ותלונה בנושא הועברה לאחראים, אך דבר לא נעשה. "העברנו דיווח בנושא לעוצבת אדום וביקשנו להימנע מנסיעה בגזרה הזו בגלל התנאים, כדי שישקלו פעולות הגנה אחרות, אך נאמר לנו להמשיך בביטחון היישובים שם באופן הזה - ואלו הן התוצאות". עוד הוסיף חייל המילואים, כי התשתיות לאורך הגבול משובשות וישנות ולא עומדות בקריטריונים לבלימת פעילות טרור.

"עד שלא רואים את זה בעיניים לא מבינים"

חייל מילואים נוסף מפלוגת יטבתה סיפר כי הנהגים המנוסים בפלוגה מתקשים בנסיעה בגבול. "עד שלא רואים בעיניים, לא מבינים במה מדובר. הכביש מכוסה בחול, ואתה פשוט נוסע על דיונה. פעם אתה מחליק ופעם כמעט מתהפך", הסביר. גורם צבאי שמשרת בעוצבת אדום הסביר כי קצין ההנדסה בעוצבה ער לבעיות שנוצרו בשטח והן מטופלות בהתאם, אך למרות זאת לא ניתן להימנע מסיורים בשטח שתפקידם להגן על הגבול הירדני שדרכו מנסים להבריח מסמים ואמצעי לחימה ועד בני אדם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי במהלך פעילות שגרתית של כוח צה"ל סמוך לישוב עין יהב, התהפך ג'יפ סיור של הכוח וישנם ארבעה פצועים באורח קל. שניים מהפצועים פונו לבית החולים יוספטל ושני הפצועים האחרים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. "כמקובל בצה"ל נסיבות האירוע יתוחקרו באופן סדור על בסיס תחקיר מבצעי", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully