וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין קודש לחוף: מתנדבי איחוד הצלה הוכשרו כצוללנים

קובי דוד

3.11.2012 / 12:51

בשל ריבוי מקרי הטביעה במי הכנרת הוחלט בארגון ההצלה להכשיר מתנדבים חרדים כצוללנים, שיצמצמו את זמן התגובה לקריאות טביעה בכנרת. "זהו מרווח זמן קריטי שעשוי להציל חיים"

מקרי הטביעה הרבים שאירעו בחודשי הקיץ בחופי הכנרת, המחישו לאנשי ארגון "איחוד הצלה" את הצורך ביחידת צוללנים, שאנשיה יוכלו לתת מענה למתרחצים במצוקה בדקות הראשונות והקריטיות מרגע הטביעה, בהן הסיכוי להציל אותם גבוה. "מרגע הקריאה על מקרה טביעה ועד לבואם של יחידת הצוללנים לזירה, מדובר במרווח זמן קריטי שעשוי להציל חיים. במקום לצאת לשטח רק עם מכשור רפואי, מעתה יצטרפו הצוללנים לכוחות ההצלה", הסביר יו"ר מחוז צפון של הארגון, יוסי אוקנין. בין לימודי הקודש לשמירת השבת, שמונה מתנדבים חרדים ממחוז צפון בארגון "איחוד הצלה" לקחו בשבוע שעבר הפסקה משגרת חייהם, פשטו את בגדיהם המסורתיים ויצאו לקורס הכשרת צוללנים באילת. החל מעונת הרחצה הבאה תפעל יחידת הצוללנים, לצד סירת חילוץ וכן סיירת אופנועים, באזור הצפון.

הרעיון להכשיר את המתנדבים בקורס צלילה נולד מתוך זיכרון טראומתי של מתנדבי הארגון. בחודש אוגוסט 2010 טבע למוות נער באחד מחופי הכנרת, ולדברי אוקנין, ההמתנה לצוותי החילוץ שמשו את גופתו ללא רוח חיים, הדליקה אצלו נורה אדומה. באותם רגעים מורטי עצבים, אוקנין חש תסכול רב על כך שאין ביכולת המתנדבים למשות את הנער מהמים ולבצע בו פעולות החייאה מתקדמות. "הגענו תוך דקות ספורות לחוף הרחצה, אבל לא היה מי שימשה אותו מהמים במהירות האפשרית. עד שהגיעו כוחות החילוץ, לא נותר לו סיכוי לחיות", אמר.

מתנדבי איחוד הצלה עברו קורס צלילה. יוסי אוקנין איחוד הצלה, ספק 500
"פעם ראשונה באילת"/ספק 500, יוסי אוקנין איחוד הצלה

מתנדבי הארגון, שמרביתם ביקרו באילת בפעם הראשונה בחייהם, דאגו להצטייד באוכל כשר, כלי בישול מהבית וספרי קודש כדי ללמוד שיעור תורה לפני השינה. את עלות ההכשרה שילם כל מתנדב מכיסו הפרטי. "אני כבר סבא לנכד וזו הייתה הפעם הראשונה שביקרתי באילת", סיפר משה טרבלסי, בן 45, המתנדב בארגון מיום הקמתו. "בילינו שעות ארוכות מתחת למים, זו הייתה חוויה חד פעמית", אמר. חמשת ימי הקורס כללו לוח זמנים צפוף ומוקפד. כל בוקר החל בתפילת שחרית מוקדמת, המשיך לשעות צלילה רבות בחופי אילת, ארוחת צהריים קצרצרה ותפילת מנחה וערבית. בלילה, למרות העייפות הרבה, הם לא פסחו על לימוד תורה בחברותא.
"השתדלנו שלא להתעסק בדברים טפלים", סיפר טרבלסי. "ביום האחרון נזכרנו שלא קנינו כלום לילדים, כיוון שלא טיילנו בשום מקום, קפצנו לקניון כדי לא לחזור בידיים ריקות". בתום הקורס המזורז הוכשרו המתנדבים בקורס צלילה בדרגת שני כוכבים, המאפשר להם לצלול לעומק של עד 30 מטרים, וכן לצלול בשעות הלילה.

"עושים שלום, מצילים חיים"

מחוז צפון של "איחוד הצלה" הוקם לפני יותר מעשור והוא אחראי על טיפול בקריאות לעזרה מעמק הירדן דרך טבריה עד כרמיאל. כ-40 מתנדבים, בהם חרדים, חילונים, נשים, מוסלמים ונוצרים, פועלים במחוז. על כל מתנדב חלה החובה להיות בכוננות מלאה במשך מרבית שעות היממה וחלוקת העבודה מתבצעת בהתאם למקום המגורים.

בתקופה האחרונה הצטרפו לארגון מתנדבים מהמגזר הערבי, המתגוררים בכפרים באזור הצפון. "היו לי לא מעט חששות לפני שנכנסתי לארגון", סיפר נידל אבו יונס מסכנין. "לא ידעתי איך יקבלו אותי. בכל זאת מדובר בעיקר במתנדבים חרדים שלא רגילים לשתף פעולה עם המגזר הערבי".
עד מהרה אבו יונס הפך לחלק בלתי נפרד מהארגון. "אנחנו ממש כמו משפחה אחת גדולה. הכרתי כאן חברים מאוד טובים. אנחנו לא מדברים שלום, אלא עושים שלום דרך הצלת חיים של כל אדם באשר הוא, ללא הבדלי דת גזע או מין", הסביר.
בימים אלה מגייס הארגון מתנדבים מכל אזור הצפון, בעיקר מכפרים באזור הגליל. כל מועמד המעוניין להתנדב חייב להחזיק בתעודת חובש מוסמך. "מדובר בשליחות יקרת ערך", אמר אבו יונס. "זה לא מובן מאליו שיהודים וערבים מצילים את חייהם אחד של השני. חסרים לנו מתנדבים מהמגזר הערבי".
יו"ר מחוז צפון אוקנין הוסיף כי "יש לנו זכות גדולה להציל חיים בכל שעה ומקום. אנחנו עושים זאת באהבה גדולה וללא תמורה כספית. כעת לאחר הקורס אנחנו נוכל להציל חיים ביבשה וגם בים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully