וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות באירופה על רקע חזרת החששות מגוש האירו

2.11.2012 / 12:16

המשקיעים ברחבי העולם מצפים לדו"ח התעסוקה לחודש אוקטובר, שיפורסם היום בארצות הברית. הצפי הוא לעלייה בשיעור האבטלה ל-7.9%, ולהתווספות של 125 אלף משרות חדשות

הבעיות ביוון ממשיכות להגיע. אתמול (חמישי) הזהיר ביוון בית המשפט כי הרפורמות בפנסיה עשויות להיות לא חוקתיות, ונוסף לכך פרש חבר בקואליציה מהממשלה במחאה על צעדי הצנע, לקראת הצבעת הפרלמנט על הרפורמות החדשות במדינה בשבוע הבא.

הפגנות באתונה במסגרת שביתה כללית של יממה. 18 באוקטובר 2012. רויטרס
הרפורמות בפנסיה ביוון עשויות להיות לא חוקתיות. מפגינים באתונה בחודש שעבר/רויטרס

אתמול התקיימה שיחת ועידה בין שרי האוצר של גוש האירו בנוגע האפשרות למתן ארכה של שנתיים ליוון בהחזר החובות שלה. פורום שרי האוצר של גוש האירו - היורוגרופ - העניקו הסכמה עקרונית למהלך, וזאת מהסיבה הפשוטה שאין להם אפשרויות אחרות לטיפול בנושא. אתמול פרסמה יוון את התחזיות שלה לגבי הגירעון התקציבי הצפוי בשנה הבאה והנתונים היו גרועים אפילו מהתסריטים החשוכים ביותר. הממשלה היוונית צופה שיחס הגירעון התקציבי לתוצר המקומי הגולמי יעלה בשנת 2013 ל-189% לעומת צפי של קרן המטבע הבינלאומית ליחס של 171%.

גם נתוני האבטלה בגוש האירו ממשיכים להשפיע על הסנטימנט. שלשום נודע כי שיעור האבטלה בגוש האירו טיפס בחודש ספטמבר לרמת שיא של 11.6%, בהשוואה ל-11.5% באוגוסט. נתוני חודש אוגוסט תוקנו מעלה לאחר שהקריאה הקודמת עמדה על 11.4%. אנליסטים באירופה ציפו כי שיעור האבטלה בספטמבר יעמוד על 11.4%, כך שהנתון בפועל היה גרוע מהציפיות המוקדמות.

ומעבר לים, דו"ח התעסוקה שיפורסם היום בארצות הברית יחשוף את נתוני שוק העבודה במדינה בחודש אוקטובר, יהיה הדו"ח הכלכלי החשוב האחרון לפני הבחירות ביום שלישי הקרוב ועשוי להטות את הכף לכאן או לכאן. כלכלנים צופים כי הדו"ח יציג יצירה של 125 אלף משרות חדשות, ובנוסף יצביע על גידול של עשירית האחוז בשיעור האבטלה ל-7.9%, לאחר שבחודש ספטמבר ירד שיעור האבטלה ל-7.8%, בפעם הראשונה מאז נכנס הנשיא אובמה לבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully