וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדריכל ינושל מהפרויקט הלאומי בגלל שהוא שמאלן?

31.10.2012 / 19:01

לובי בעיריית ירושלים מתארגן נגד זכייתו של רפי סגל במכרז לבניית פרויקט הספרייה הלאומית. התכנון לטענתם, "חייב להיעשות על ידי מי שנמצאים בקונצנזוס של העשייה הציונית"

גורמים בעיריית ירושלים מנסים לבטל את זכייתו של האדריכל רפי סגל במכרז לבניית פרויקט הספרייה הלאומית, בגלל שהוא נחשב לאיש שמאל. לוואלה! חדשות נודע כי בימים האחרונים מתארגן בעירייה לובי של אישים בכירים כנגד זכייתו של סגל במכרז לתכנון המבנה. סגל, בוגר תואר ראשון ושני של הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון ובעל דוקטורט מאוניברסיטת פרינסטון בארה"ב, נבחר מבין 12 אדריכלים שהגישו את הצעותיהם לפרויקט.

אנשי הלובי, הכוללים בין היתר את חבר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בעיר, יאיר גבאי, ומחזיק תיק התחבורה, דידי הרשקוביץ, אף מאיימים כי אם פרופסור סגל יתכנן את הפרויקט הם יערימו קשיים על אישורו בוועדות הבנייה השונות. "כחבר בוועדת התכנון המחוזית, לא אתן את ידי לדיון בתוכנית כל עוד מי שמתכנן אותה זה האדם הזה", אמר היום (רביעי) גבאי. פרויקט הספרייה הלאומית הינו פרויקט עתיר תקציבים הממומן על ידי המדינה וקרן "יד הנדיב".

סגל, המתגורר בארה"ב, נודע כאיש שמאל קיצוני והתפרסם לא אחת בהצהרותיו נגד מדיניות הממשלות הישראליות, בייחוד בנושא בניית ההתנחלויות בשטחים. ב-2003 אף פרסם ספר אשר דרש להעמיד לדין אדריכלים ישראלים השותפים לתכנון מיזמים מעבר לקו הירוק. הספר "הכיבוש האזרחי - הפוליטיקה של האדריכלות", יצא לאור בבריטניה לאחר שהוצאות לאור ישראליות סירבו להדפיסו.

דורשים לקיים הליך בחירה חדש

במעמד בחירתו של האדריכל על ידי דירקטוריון הספרייה הלאומית למכרז לפני כחודש, אמר יו"ר הדירקטוריון, דוד בלומברג, על הצעתו של סגל כי היא "משקפת הפנמה של המשמעות ההיסטורית של הספרייה הלאומית, היא רגישה למקומה המיוחד של הספרייה בירושלים והיא תביא לידי ביטוי את צרכי הספרייה בעידן של תמורות חברתיות וטכנולוגיות".

במכתב חריף ששלח היום גבאי לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרת התרבות והספורט לימור לבנת וליו"ר דירקטוריון הספרייה הלאומית דוד בלומברג, דרש גבאי לבטל את המכרז, למנוע מבחירת גורמים אנטי-ציוניים לגשת למכרז ולקיים הליך חדש ממנו יבחרו ישראלים המתגוררים בארץ: "הספר ממחיש את עומק הטירוף אליו שקעו אנשים מתוסכלים שמתוך שאינם מצליחים באמצעים דמוקרטיים בבחירות לממש את השקפת עולמם, פונים הם לדרך של הבאשת ריחה של מדינת ישראל בחו"ל... תכנון הספרייה הלאומית חייב להיעשות על ידי מי שנמצאים בקונצנזוס של העשייה הציונית ואינם חותרים תחת מדינת ישראל וזכויותיה. אני פונה אליך בדרישה לבטל את תוצאות המכרז ולקיים הליך חדש לבחירת מתכנן ראוי לספריה הלאומית".

כחלק מתחילת המאבק נפתחה קבוצה ברשת החברתית פייסבוק ובה יעודכנו פרטים חדשים מניהול המאבק. אנשי הלובי בעירייה שמנהל גבאי מתכוונים להיפגש עם הוועד המנהל של הספרייה ועם הנהלת קרן "יד הנדיב" על מנת "להעמידם על חומרת המעשה והשלכותיו". גבאי עצמו מבטיח מאבק נחוש במהלכו יגיע לכל הדרגים הנוגעים בדבר: "אני בהחלט חושב שהשרה לימור לבנת צריכה להתערב. לא יעלה על הדעת שמדינת ישראל תממן את העסקתו של מי שמפיץ את דיבת המדינה".

מהחברה לבניין הספרייה הלאומית בע"מ נמסר כי תוכן התלונה ילמד וצוות המשא ומתן של החברה יפעל לאור תקנון התחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully