וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדי טרפה את קלפי הבחירות

בועז ביסמוט

31.10.2012 / 8:17

אמריקה מתקשה לזכור מותחן כה מרתק כמו הבחירות בעוד פחות משבוע. העיתון "יו.אס.איי טודיי" סבור כי מדובר בבחירות הצמודות ביותר, על פי הסקרים, מאז בחירות 1960 - ואולי אפילו מאז תחילת הסקרים ב-1936. ואם זה לא מספיק, באה הסופה סנדי וטרפה, אולי, את הקלפים. לטובת מי? הנה לכם סימן שאלה נוסף בבחירות צמודות ומרתקות.

על פניו, אובאמה צריך לצאת נשכר. הוא הנשיא, הוא האחראי, הוא מי שזוכה לדקות שידור שבהן הוא נראה כמנהיג. הוא אפילו זכה לשבחים מצד יריב מר, מושל ניו ג'רזי הרפובליקני כריס כריסטי, ועוד ברשת פוקס. רק סנדי יכולה לסדר היום לאובאמה תוכנית של "שבחים שכאלה".

אובאמה מספיק מנוסה כדי לדעת שהסופה יכולה גם להזיק לו: באמריקה, להבדיל מישראל, לא ממהרים להאשים את הממשלה באסון טבע. הבעיות מתחילות בהמשך, כשהדברים לא תמיד מסתדרים. את האשמה אז יחפשו, כרגיל, בוושינגטון.

כמו פצצת אטום

סופת ההוריקן ההיסטורית השאירה אחריה מחזות קשים בניו יורק ובניו ג'רזי, כאילו חצי פצצת אטום נחתה עליהן. אובאמה מתרכז באותן מדינות ומבטל ביקורים במדינות המתנדנדות (פלורידה, קולורדו ואוהיו) שבהן - להבדיל מניו יורק ומניו ג'רזי - ניצחונו אינו מובטח. עוד בעיה לנשיא.

לסופה יש גם השפעה על 60 מיליון אמריקנים בימים של הצבעה מוקדמת. על פי הסקרים, ההצבעה המוקדמות מיטיבה עם הדמוקרטים. בימים הקרובים האזרח לא ימהר לקלפי, אם בכלל יש קלפי.

אבל גם לרומני העסק לא פשוט. מאוהיו הוא קרא לתמוך בנפגעי הסופה, כי קצת קשה לדבר פוליטיקה בימים אלה. רומני עזר עם שקי אוכל. אלא שהיום, להבדיל מאובאמה, הוא שוב יוצא לדרך.

מכון גאלופ אינו עורך סקרים יומיים בגלל הסופה. הסקר האחרון העניק לרומני יתרון 46-51 בקרב אלה שמתכוונים להצביע, ושוויון (48-48) בקרב הבוחרים הרשומים.

אלא שאז באה סנדי, וטרפה כל העומד בדרכה - גם סקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully