וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב בפארק הירקון: נוטריה נשכה רוטוויילר

תמר נהרי

23.7.2002 / 11:47

"זה היה כמו סרט של הנשיונל ג'יאוגרפיק", סיפרה עדת ראיה; הכלבה טיילה עם בעליה, כשלפתע הגיחה הנוטריה מהמים; הכלבה נזקקה לתפרים; וטרינר: מעולם לא נתקלתי במקרה כזה

מקרה נדיר בפארק הירקון בתל אביב: בבוקר יום שבת האחרון הותקפה כלבה על ידי נוטריה שהגיחה לפתע ממי אגם קטן בפארק. הכלבה, מסוג רוטוויילר מעורב, ננשכה בחוזקה, ונזקקה לתפרים במקומות שונים בגופה. בעל הכלבה אישר את הפרטים.

הנוטריה היא מכרסם מימי גדול, הנחשב לנפוץ מאד במקווי מים בישראל. מנכ"ל רשות נחל הירקון, דוד פרגמנט, מאשר כי הנוטריות נפוצות בנחל הירקון ובאגם הקטן הסמוך לו, אך מעיד כי מעולם לא שמע על כלב או בעל חיים אחר שהותקף על ידיהן. וטרינר רשות הטבע והגנים, ד"ר רוני קינג, מעיד אף הוא כי מימיו לא נתקל במקרה כזה.

גבי ברט, שהיתה עדה למקרה, סיפרה לוואלה! חדשות כי "הכלבה שלי והכלבה שהותקפה שיחקו סביב האגם הקטן בפארק הירקון, באזור הספורטק. הסתכלנו על קבוצה קטנה של נוטריות ששחו במי האגם, וגם הכלבים עקבו אחריהן. פתאום יצאה אחת מהן בריצה מהירה לכיוון הכלבה, ובתוך שניות הפך המפגש ל'קרב'. זה היה כמו סרט של הנשיונל ג'יאוגרפיק מול העיניים. בסוף הצלחנו להפריד ביניהן, והנוטריה חזרה למים. הכלבה איבדה הרבה דם מהאוזניים ומהפנים, והיתה לה פציעה חמורה ברגל".

"ייתכן שהנוטריה חשה מאוימת"

עמית דולב, מנהל מרכז היונקים של החברה להגנת הטבע, מוסיף כי הנוטריה היא מכרסם גדול ממדים, המצויד בשיניים חזקות וגדולות. היא יכולה להגיע למשקל 7-8 ק"ג, ולאורך של 80-90 ס"מ. גם דולב מעיד כי מעולם לא שמע על מקרה בו התקיפה נוטריה כלב. לדבריו, ההסבר האפשרי ביותר למקרה הוא האפשרות כי מדובר באמא לגורים, שחשה מאוימת מנוכחות הכלבה הגדולה ולכן תקפה אותה.

לדברי דולב, הנוטריות הראשונות יובאו לבריכות הדגים בארץ בשנות ה-40 מדרום אמריקה, בתקווה שידללו את צמחיית קני הסוף שבגדות הבריכות, הגורמת נזק לרשתות הדייגים. בשנות ה-50 יובא לארץ הגל הגדול של נוטריות, לשם גידולן כחיות פרווה. הענף לא צלח בארץ, אבל הנוטריות ברחו או "שוחררו" מכלוביהן, והתבססו בהדרגה במרבית בריכות הדגים והנחלים בכל הארץ. דולב מסביר עוד, כי מדובר באורחות לא רצויות, המסבות נזקים קשים לאיזון האקולוגי ולחקלאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully