וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גושים גדולים - עדיפים

דן מרגלית

29.10.2012 / 8:10

אין נתון המצביע על אי הוודאות ועל התהיות והספקות באשר להסכם בין בנימין נתניהו לבין אביגדור ליברמן יותר מהפער בין שני סקרי דעת הקהל שפורסמו אמש בערוצים 2 ו-10.

לפי האחד, תזכה סיעת הליכוד ביתנו ב-42 ח"כים. זה מספר הח"כים שלה עתה. לפי ערוץ 10, היא תיחלש ותחזור לכנסת הבאה עם 35 ח"כים בלבד. הכל עתיד להשתנות עד לבחירות בינואר 2013, אך נתוני הסקרים האלה גורליים ומעשיים כבר לגבי ההכרעה שתתקבל הלילה בוועידת הליכוד, אם לאשר את ההסכם, אם לדחותו.

לכך נוספו שני סימני שאלה. בעתירה לבג"ץ, המשתרעת על פני 127 סעיפים, ביקשו אתמול אליעד שרגא, צרויה מידד-לוזון וחי מיארה מהתנועה לאיכות השלטון להורות ליועץ המשפטי יהודה וינשטיין להכריע לפני הבחירות בסוגיית העמדתו לדין של אביגדור ליברמן. אילו חתם וינשטיין על כתב האישום או הודיע כי סגר את תיקו היתה התמונה מתבהרת, לטוב או לרע. לפי שעה היא עכורה.

גם אהוד אולמרט נותר בבחינת סימן שאלה. חדשות לבקרים משתנה התאריך שבו יודיע לאן פניו. עתה אומרים אנשיו כי לא יחליט לפני הבחירות בארה"ב שבהן יוכרע מי הנשיא הבא. המשך כהונתו של ברק אובאמה יעודדו להיכנס לזירה הישראלית. אבל האם יעלה בידו לצרף לרשימה כזאת את ציפי לבני? להערכתי, הסיכוי שיתמודד אינו גדול, ושהיא תצטרף אליו - עוד פחות מכך. הרי היא שתבעה ממנו להתפטר כאשר נחשד בעבירות, ומה עכשיו כשהוא כבר מורשע ונאשם גם יחד?

עדיף היה שנתניהו ימתין עם המיזוג עד לאחר הבחירות

לנוכח שלושה סימני שאלה זקוק חבר ועידת הליכוד למורה נבוכים. סביר שיאמר לעצמו כך:

עדיף היה שנתניהו ימתין עם המיזוג עד לאחר הבחירות. חששו שמא ליברמן יפנה לו עורף אינו סיבה מוצדקת לכפות על הליכוד הסכם, שעסקניו לא נשאלו בעוד מועד מה יחסם כלפיו. אם נכון הסקר של ערוץ 10, פגיעתו רעה. אם ערוץ 2 דייק - "אפשר לחיות עם זה".

ליברמן מרתיע בוחרים רבים. גם נטייתה החילונית של ישראל ביתנו ותביעותיה בתחום "ברית הזוגיות" ונטל השירות בצה"ל עלולות להרתיע בוחרים רבים. מנגד, עומדות לנתניהו שתי סיבות שבגללן יצביע חבר הוועידה המצוי בעד הצעת ראש הממשלה:

בעיקרון החתירה ליצירת גושים גדולים משרתת היטב את המדינה. אפילו אם לא זה היה המניע - מתוך שלא לשמה בא לשמה.

הסיבה האחרת היא שדחיית ההצעה עתה תכלים את פניו של נתניהו, אשר חברי הוועידה מתכוונים להפשיל שרוולים כדי לשכנע את הציבור כי הוא הראוי לעמוד בראש המדינה. לליכוד אין אינטרס להלום בו, גם לדעת מי שסבורים כי לא נהג כשורה.

בהצבעה גלויה או חשאית ישיג הלילה נתניהו רוב בוועידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully