וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיבותם של מבצעים "ללא חתימה"

ראובן ברקו

29.10.2012 / 5:45

עבד אלבארי עטוואן, עורך העיתון "אל-קודס" בלונדון, האשים את ישראל בפחדנות משום שבחרה, לפי דבריו, לפגוע בסודאן דווקא, ולא באיראן המסוכנת והחמושה בנשק הרסני. בעקבות ההפצצה האווירית "נטולת החתימה" טענו גם נשיא סודאן עומר אל-באשיר ונציגיו כי היחידות היכולות לבצע תקיפות בעלות יכולת אופרטיבית וטכנולוגית מסוג זה הן ארה"ב וישראל. בנאומו לרגל עיד אל-אדחא הבטיח באשיר - "הרוצח מדארפור" שנגדו יש צו הסגרה מטעם בית הדין הבינלאומי בהאג על פשעי מלחמה - כי לוחמי הג'יהאד וההקרבה של סודאן עוד ינקמו במבצעי הפשע.

פיצוץ במפעל "ירמוכ" בחרטום. סודן, 23 באוקטובר 2012. רויטרס
הפיצוץ בפמעל "ירמוק" בשבוע שעבר/רויטרס

וראה זה פלא, בדומה לתמיכתה ב"צדיק מדמשק" בשאר אסד, תומכת רוסיה ב"קוזאק הסודאני הנגזל" באשיר, המשתף פעולה עם האיראנים בייצור ובשיווק הטרור. שר החוץ הרוסי לברוב הדגיש לאחרונה כי באשיר חשוב יותר כנשיא בארצו וכמי שיביא לפתרון של שלום עם דרום סודאן, מאשר כנאשם ברצח עם בבית הדין בהאג. גישה זו באה לידי ביטוי גם בתמיכתה של רוסיה במשטר הסורי ובמניעת כל סיוע להכרעתו ולטובת המורדים. כזכור, הכור הגרעיני שיזם אסד, בעל בריתה של איראן, הופצץ אף הוא בידיים עלומות.

למעשה, מפעלי הנשק ב"אל-ירמוק" שבסודאן, שתוצרתם נועדה לפגוע בישראל, הם רק חלק מפעילותה הרב-מוקדית של איראן, שהחליטה לחזור לימיה האימפריאליים, לבנות פצצה גרעינית ולשווק את המהפכה האיסלאמית באמצעות טרור לעולם.

הסתגלות, יצירתיות ולקחים

סודאן מצידה, ממשיכה כמדינת טרור נחשלת לשמש צומת לייצור נשק ולהברחתו בנתיבי אותם מסתננים. התקשורת הזרה מדווחת על כמה מבצעים עלומים שבהם הפציצו אלמונים שיירות עמוסות חומרי חבלה בסודאן בדרכם לעבר ישראל ויוזמיהן שוגרו בכינון ישיר כ"שוהדאא" למועדון העינוגים השמימי. יש לזכור כי מעבר לתרומות (דוגמת זו של אמיר קטאר) וכספי "הצדקה" הנאספים במערב ומממנים את הטרור העזתי, מגיעים משלוחי נשק וכספי טרור נגד ישראל מארבע רוחות השמיים דרך סיני: מאיראן, מסוריה ומלבנון (באמצעות חיזבאללה) דרך הים, ומלוב, מסודאן וממצרים גם דרך היבשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
איסמעיל הניה עם אמיר קטאר, חמד בן חליפה אל-ת'אני, ברצועת עזה. 23 באוקטובר 2012. רויטרס
"כספי צדקה". אמיר קטאר מבקר בעזה, בשבוע שעבר/רויטרס

המאפיין הבולט בפעולות ארגוני הטרור השונים הוא ייחוס האחריות לביצוען לארגונים קיקיוניים ואי-נשיאה באחריות, בהנחה ש"מי שצריך להבין יבין". כך לדוגמה, הפיגוע המשותף בבורגס שבבולגריה התבצע "בלא חתימה", מה שאיפשר לאיראן ולחיזבאללה לצאת בהכחשה עולצת.

הלחימה בטרור מצריכה לימוד, הסתגלות, יצירתיות ולקחים. העובדה כי המערב אימץ את מודל "המבצעים ללא חתימה" היא בשורה רעה לטרור. מבצעים כגון חיסולם של עימאד מורנייה, מחמוד אל-מבחוח, הפצצת הכור בסוריה או ניטרול שיירות הנשק ומפעל התחמושת בסודאן, חיסול מדעני טרור, פיצוצים עלומים ולוחמת ה"סייבר" - כל אלה נושאים בשורת מוות לארגונים ולמדינות טרור ובהן איראן: למערב יש יכולת-על טכנולוגית, טווחי טיסה ורסק, ובעיקר נכונות אנונימית להכות באכזריות בחזרה ללא כתובת השולח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully