וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פריימריז: מיהו הח"כ הימני ביותר בליכוד?

פנחס וולף

28.10.2012 / 8:42

טיוטת דו"ח שפרסם ארגון "מטות ערים" דרג את חברי המפלגה לפי "נאמנותם לאידיאולוגיית הימין". גלו מי עומד בראש הרשימה, מי מגרד את התחתית ואיפה מדורג ראש הממשלה נתניהו

מראה שעל הקיר, מי הכי ימני בעיר? לקראת הפריימריז בליכוד, פרסם אמש (שבת) ארגון הימין "מטות ערים" טיוטת דו"ח שבדק את פעילות חברי הכנסת של המפלגה בנושאים אידיאלוגיים. לצד הביקורת על כמה חברי כנסת ושרים מטעם הליכוד, הוא גם "קורץ" לחברי הליכוד להצביע למומלצים שלו בפריימריז. על כלל הסוגיות, בהן כאלה שנויות במחלוקת, העניקו בתנועה ניקוד משתנה – 0, 5 או 10, בהתאם להתבטאויות חברי הכנסת בעניין. הניקוד המרבי, על עשר הסוגיות בסך הכל – הוא מאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא בולגריה רוסן פלבנלייב, אוקטובר 2012. עומר מירון
מקום שלישי מהסוף. ראש הממשלה בנימין נתניהו/עומר מירון

עשר הסוגיות הנמנות ברשימה הן חוק ההסדרה, חוק השימוע לשופטי בית המשפט העליון, חקירת עמותות השמאל, חוק לשון הרע, ההקפאה ביהודה ושומרון, שלילת הזכויות לח"כ חנין זועבי, חוק לשון הרע, ההקפאה ביהודה ושומרון, חוק לשכת עורכי הדין, מינוי שי ניצן, חוק החרם ודחיית הבחירות למרכז הליכוד.

מי שמככב בצמרת הרשימה הם חברי הכנסת דני דנון ויריב לוין, שזוכים לציון 95, אחריהם ציפי חוטובלי עם 90 נקודות, זאב אלקין וציון פיניאן עם 85. בתחתית הרשימה נמצאים השרים גדעון סער ודן מרידור, שזוכים ל-20 נקודות בלבד, ומעליהם לא אחר מאשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שזוכה ל-30 נקודות בלבד על פעילותו לטובת האידיאולוגיה הימנית.

מלבד הדו"ח, במהלך השנה, "מטות ערים" שלחה גם מכתבי הוקרה לחברי הכנסת שלא הופיעו בצמרת הרשימה, בהם גם סגנית השר, גילה גמליאל, בגין פעולות שעשו למען קידום האידיאולוגיה הימנית בה הם מאמינים.

"המנצח", ח"כ דני דנון, מיהר להגיב על טיוטת הדו"ח. "חקיקה על פי ערכי המחנה הלאומי ופעילות שוטפת למען ההתיישבות ביהודה ושומרון, הם דרך הפעולה של הליכוד", אמר. "הליכוד יוביל את מדינת ישראל גם לאחר הבחירות הקרובות, ויפעל לבנות ביהודה ושומרון ולא להרוס ולהמשיך לחזק את ההתיישבות כחלק בלתי נפרד מערכי הליכוד".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
דן מרידור בכנס הכלכלי החברתי, אוקטובר 2010. אורי לנץ
לא פורש. מרידור/אורי לנץ

מרידור, שלאחרונה נשמעו דיווחים כי הוא שוקל פרישה מהחיים הפוליטים, לא הגיב על "ציונו הנמוך" בדו"ח, אך מלשכתו נמסר כי בכל הנוגע לדיווחים על פרישה "לא היו דברים מעולם". עם זאת, בליכוד מעריכים שגם מרידור וגם בני בגין יתנגדו לאיחוד רשימת הליכוד עם ישראל ביתנו. בגין צפוי להציג את עמדתו בעניין במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully