וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירת צוללנים טבעה מול תל אביב, הצפות בצפון

11 צוללנים חולצו במצב של אפיסת כוחות לאחר שסירתם טבעה מול חופי תל אביב. בחיפה ונהריה גרמו הגשמים להצפות במספר רחובות. אך החורף עדיין לא כאן: ממחר, תורגש התחממות

צילום: שלומי גבאי, באדיבות שיטור ימי ישראל עריכה: טל רזניק, יותם בן-דוד קריינות: אביב אברמוביץ'

החורף בקושי הציץ, אבל קצת גשם הזכיר לנו שאנחנו מדינה שערוכה לימי הקיץ. באזור הצפון דווח היום (שישי) על מספר הצפות, כאשר בחיפה ירדו בשעה האחרונה 9 מילימטרים של גשם ובאזור נהריה 12.5 מילימטרים. השירות המטאורולוגי מזהיר מחשש לשיטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה ואזור ים המלח. בעכו דירת מגורים הוצפה ובחיפה פונתה דיירת בשל הצפה גם בביתה.

מול חופי תל אביב, גרמו הרוחות העזות לסירת צוללנים לטבוע. צוותי שיטור ימי ופיקוח של עיריית תל אביב הבחינו בזיקוקי מצוקה שנורו ויצאו למקום. הם חילצו בשלום 11 צוללנים מבית הספר לצלילה "אוקטופוס" שהיו במצב של אפיסת כוחות. "הים הבוקר היה הסוער ביותר זה שלושה חודשים", אמר ראש צוות החילוץ, רס"מ רוי בן שאול, לוואלה! חדשות. הוא הוסיף כי אין מניעה לצאת לים, אך יש יש לנקוט אמצעי זהירות.

צוללנים חולצו מול חופי תל אביב. חטיבת דובר המשטרה
רגעי החילוץ/חטיבת דובר המשטרה

"לקראת השעה 9:00 שמענו קריאות מצוקה ממכשיר קשר אזרחי שנמצא על אחד מכלי השיט ששהו בים", סיפר בן שאול. "היה לנו קשה לתקשר איתם בגלל הבהלה שאחזה בהם ובשל בעיות קליטה". לדבריו, "הגלים הגיעו לגובה של שני מטרים עם רוחות חזקות. זה מזג האוויר הסוער ביותר שנתקלנו בו בשלושת החודשים האחרונים. ערכנו סריקות בים והבחנו בזיקוקים באוויר". הצוות שהבחין בכלי שיט הפוך ובצוללנים סביבו. אנשי הצוות חילצו את הצוללנים בסיוע מצילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גשם בחדרה, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
רחוב מוצף בחדרה, הבוקר/שלומי גבאי

בבוקר שבת עדיין ייתכן גשם מקומי, אף עם זאת הטמפרטורות יעלו במקצת. הגשמים צפויים להימשך היום, אך כבר מחר תחול התחממות, שתורגש גם בתחילת השבוע – תזכורת לכך שהחורף עדיין לא באמת כאן.

גשם בשדרות רוטשילד בתל אביב אוקטובר 2012. דרור עינב
הגשם הגיע גם לשדרות רוטשילד בתל אביב/דרור עינב

הטמפרטורות החזויות להיום: בצפת ינועו הטמפרטורות בין 18 בצהריים ל-12 במהלך הלילה, בטבריה בין 27 מעלות ביום ל-18 בלילה, בחיפה מ-23 מעלות ביום עד 17 מעלות בלילה, בתל אביב מ-26 מעלות ביום עד 19 מעלות בלילה, בירושלים מ-22 מעלות ביום עד 14 בלילה, בבאר שבע מ-27 מעלות ביום עד 16 בלילה ובאילת מ-31 מעלות בצהריים עד 19 בלילה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגולשת איריס גל תפסה אתמול רגע חורפי במיוחד ברמת ישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully