וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה תכה בלילה: הערכות בחברת החשמל וברשויות

קובי מנדל ורמי שני

25.10.2012 / 19:35

לקראת הגשמים שהחלו לפקוד את הארץ, מנסים בחברת החשמל וברשויות להתכונן בהתאם. אבל אפשר גם לקוות לגשמי ברכה: חסרים 4.6 מטרים עד לקו העליון של מפלס הכינרת

סוף חודש אוקטובר מתקרב, ואיתו העונה הקרה שעומדת להפגין נוכחות כבר הלילה כאשר גשמים מקומיים החלו לרדת במספר מוקדים בארץ. לקראת הגשמים וסופות הרעמים שצפויות בימים הקרובים, נערכים לבאות הרשויות המקומיות, חברת החשמל, וגם החקלאים, שכמו כולם מקווים שמפלס הכינרת יצליח לעלות ולהגיע לקו העליון במהלך החורף הזה.

כרגע נמצא מפלס הכינרת בגובה של 213.40 מטרים מתחת לפני הים, ירידה של 2.15 מטרים ממפלס השיא אליו הגיע בחורף הקודם, אז היה בגובה של 211.25 מטרים מתחת לפני הים. כדי להגיע לקו העליון, חסרים 4.60 מטרים. אבל מלבד גשמי ברכה, החורף עלול להביא עמו גם נזקים, כמדי שנה.

אחרי שבימים האחרונים הורגש מזג אוויר סתווי ומעט גשום, הלילה צפוי גשם מקומי בצפון הארץ ובמישור החוף וייתכנו סופות רעמים בודדות. מחר צפויים ממטרים מקומיים בצפון הארץ ובמרכזה, מלווים בסופות רעמים בודדות. קיים חשש משיטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה ואזור ים המלח. בצפון הנגב ייתכן גשם קל.

הטמפרטורות ינועו בתל אביב בין 19 מעלות ללילה ל-26 מעלות ביום, בירושלים בין 15 ל-22, בבאר שבע בין 15 ל-27, בחיפה בין 18 ל-23, בטבריה בין 20 ל-27, בצפת בין 16 ל-24 ובאילת בין 21 ל-31. בשבת יהיה מעונן חלקית עם עליה קלה של הטמפרטורות. בבוקר עדיין ייתכן גשם מקומי. ביום ראשון יהיה נאה עם התחממות קלה נוספת ובשני יהיה נאה עד מעונן חלקית בעננות גבוהה. הטמפרטורות יעלו עוד ויעשה חם ויבש מהרגיל לעונה.

גשם בחדרה, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
זאת רק ההתחלה. גשם בחדרה, החודש/שלומי גבאי

חברת החשמל נערכת כבר חודשים ארוכים לקראת החורף. במהלך חודשי הקיץ ועד לתחילת החורץ מתבצע גיזום של עצים וענפים הסמוכים לקווי החשמל – כדי למנוע פגיעה שלהם בקווים במקרה של סופה, ומתבצעות עבודות תחזוקה ואחזקה מקיפות ברשתות ובמתקני החשמל והכנתם לקראת החורף: החלפת ציוד ישן בחדש, שטיפת מבודדים שצברו אבק, בדיקת ציוד ועוד. למרות זאת, בחברה מדגישים כי רוחות חזקות, פגיעות ברקים, הצפות ומזג אוויר סוער – גורמים לעתים לתקלות ולפגיעות במערכת החשמל - גם אם בוצעו כל ההכנות הנדרשות לקראת החורף.

החקלאים אוספים את יבולי הסתיו, בחיפה מנקים את מערכת הניקוז

עיריית חיפה נערכה מבעוד מועד לקראת חודשי החורף. דוד לוריא, ראש מנהל תפעול בעיריית חיפה, מסר לוואלה! כי העירייה ביצעה מספר פעילויות נרחבות הכוללות בין היתר ניקוי של כל מערכות הניקוז . "טיפלנו בתחומים שעלולים להיות נקודות תורפה במקרים של סופה, כמו עמודי תאורה חלשים שעלולים לקרוס והוחלפו", אמר לוריא. "כמו כן, ביצענו טיפול וריבוד כבישים ראשיים ברחבי העיר בסכום של 15 מיליון. ביצענו בקרה והכנת מערכת בקרת הרמזורים וכן הוכנו תכניות מגירה למקומות שעלולים להיות בעייתיים כדי לתת מענה מידי במקרה הצורך".

החקלאים מתכוננים גם הם לעונת החורף, יבולי הסתיו כבר נאספו ועתה מוכנים השדות לקלוט את זריעת התבואות. בארגון עובדי הפלחה אומרים כי על פי המודלים המוכרים של מזג האוויר, צפויה להיות שנת גשמים ממוצעת. "שטחי הגידול צפויים בשל כך להיות דומים בהיקפם לשנה החקלאית הקודמת", הסביר מנכ"ל הארגון, אורי נעמתי. "בשנת 2012 נזרע חיטה בהיקף של מיליון דונם וחצי, מתוך זה 200 אלף דונם לגידול תחמיץ לבהמות. לקראת האביב, נזרע 83 אלף דונם של כותנה. מדובר על כמות דומה לזו שהייתה בשנה שעברה וכפולה מזו של לפני שנתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully