וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זיו בכה כל הלילה על היד שאיבד בפיצוץ"

רמי שני

25.10.2012 / 12:48

סרן זיו שילון איבד את ידו וריסק את האחרת בפיצוץ מטען באזור גדר המערכת. כשביקר אותו אלוף רוסו, ניסה להצדיע לו ולא הצליח. לאחותו סיפר: "ידעתי שזה מה שאני צריך לעשות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

בבית החולים סורוקה בבאר שבע מוסיף להשתפר מצבו של סרן זיו שילון, קצין צה"ל שנפגע מפיצוץ מטען נפץ בעת פעילות מבצעית באזור גדר המערכת ברצועת עזה. אחותו של שילון, הילה, סיפרה כי אחיה בכה במהלך היממה האחרונה בשל אובדן ידו. היא הוסיפה כי בעת שביקר אותו אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, "הוא ניסה להצדיע לו עם היד המרוסקת שלו, ובקושי הצליח". כזכור, את ידו השנייה איבד שילון בפיצוץ המטען. "הוא בכה הרבה בגלל שכאב לו, ובגלל שאיבד את היד", סיפרה הילה, "אבל הוא גם מנסה לחייך. הוא מאוד התרגש מביקור המח"ט והאלוף".

סרן זיו שילון, שנפצע מפיצוץ מטען בגבול עזה בבית החולים סורוקה אחרי קטיעת ידו ,אוקטובר 2012. באדיבות המשפחה
"הוא גם מנסה לחייך. הוא מאוד התרגש מביקור המח"ט והאלוף". סרן שילון/באדיבות המשפחה

סרן שילון שחזר את האירוע הדרמטי לאחותו. "זה היה סמוך לשעה שתיים לפנות בוקר", סיפר לה, "זחלתי לשם לבד, כי חששתי שמישהו אחר ינסה לעשות את זה וייכשל. פחדתי להיפגע כי הם (המחבלים, ר.ש.) פועלים בחכמה, הם למדו לנצל את ימי הערפל כדי להניח מטענים ליד הגדר. הייתה לי תחושה שאני עומד להיפגע אבל ידעתי שזה מה שאני צריך לעשות". שילון, 24, זוכר את הרגעים שלפני הפיצוץ ואת אלו שאחריהם. לדברי אחותו, הוא זחל אל השער מבלי שהמקום יבחן תחילה בעיני כלב גישוש או גשש: "אלו דברים שנבדקים בתחקיר, אבל הוא הגיע לשם לבדו ואז אירע הפיצוץ. אחרי שהוא התעשת, הוא הרים את עצמו ורץ לג'יפ שלו כי חשש שמחבלים יחטפו אותו. הוא עשה את זה בלי יד אחת שנשארה שם, על הגדר וכשיד אחת מדממת. הוא צעק לחובש שנבהל למראה עיניו, שיפעל מהר כי הוא פצוע ואמר לו: תתעשת, שים עלי חוסם עורקים ותעיף אותי לבית חולים כי אחרת אני אמות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"אנחנו מקווים לטוב"

לאחר ביקורו של אלוף רוסו, ביקר גם הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, את שילון. גנץ שוחח עם בני המשפחה ולאחר מכן נכנס לחדרו של שילון ושמע ממנו על השתלשלות האירוע ועל מצבו הרפואי. הוא הדגיש הדגיש בפני בני המשפחה כי יעקב אחר תהליך השיקום של הקצין.

שילון למד בבית הספר התיכון מקיף ג' בבאר שבע ונחשב לכדורסלן מצטיין. הפגיעה בידיו העציבה אותו מאוד. אחותו, שישבה לידו כל הלילה שעבר סיפרה, כי הוא הרבה לבכות בשל כך ובשל הכאבים שפקדו אותו. "אנחנו מקווים לטוב, למרות שאין לדעת מה יהיה" היא אמרה בחיוך, "אנחנו בהחלט אופטימיים". שילון עבר אתמול ניתוח שני והוא עדיין מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע. במהלך יום אתמול, הוא נותק ממכונות ההנשמה, התעורר והחל לתקשר עם בני משפחתו וחברתו. עתה הוא צפוי לתקופת שיקום ארוכה.

מחקירה ראשונית של צה"ל עולה כי התקרית התרחשה במהלך סיור שביצע הכוח אליו השתייך שילון לאורך הגדר. הפיצוץ אירע בעת שעמד מפקד הפלוגה ליד אחד מהשערים. הוא פונה תחילה לבית החולים סורוקה כשהוא פצוע באורח בינוני, אולם מאוחר יותר הידרדר מצבו והוגדר קשה. ההערכה בצה"ל היא שבשבוע האחרון הצליחו ארגוני טרור להניח מטענים סמוך לגדר, מהם אחד התפוצץ לפני כמה ימים וגרם נזק קל לרכב צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully