וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עוטף עזה על ההחלטה למגנם: "הדרך ארוכה"

רמי שני

25.10.2012 / 10:57

בעוטף עזה לא מתרגשים מהבטחת נתניהו למגן את היישובים באזור. "זה ייקח עוד הרבה מאוד זמן וגם אז נמשיך לחיות עם הבומים האלה", אמרו התושבים, שמרגישים שקצת פחות נשכחים

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, דו"צ,, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(הרקטות במועצה האזורית שער הנגב, אתמול)

"אנחנו לא משלים את עצמנו. הממ"דים שהבטיח ראש הממשלה יתנו לנו כיסוי מעל הראש. לא שקט", סבור נועם מרק, חבר באחד הקיבוצים במועצה האזורית אשכול (עוטף עזה). הקיבוץ בו הוא מתגורר, ספג השבוע מספר רב של רקטות בתחומו ונזקים גדולים נגרמו לבתי תושבים: "עד שנראה את המיגון תעבור עוד דרך ארוכה", אמר, "צריך להחליט על תקציב, צריך לאשר את התקציב, צריך להעביר את התקציב וצריך לבנות את המרחבים. זה ייקח עוד הרבה מאוד זמן וגם אז נמשיך לחיות עם הבומים האלה בסביבה שלנו".

מטח רקטות בדרום, פגיעה ישירה בבית, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
"עד שנראה את המיגון תעבור עוד דרך ארוכה". פגיעה ישירה בבית בדרום/דייב בוימוביץ'

ביישובי המעגל השני – התחומים בשניים וחצי קילומטרים (בתחום שבין 4.5 ל-7 קילומטרים), קיבלו אמש בתחושה מעורבת את הודעת ראש הממשלה על כך, שטווח הישובים הממוגנים יתרחב. ההרגשה היא כי "נזכרו" בתושבים המתגוררים שם, גם עם קצת באיחור: "אנחנו יודעים שאנחנו נקבל מרחבים מוגנים. להגיד שזה בסדר? האמת היא שאנחנו מרגישים פחות מקופחים, אבל מאוימים באותה צורה", אמרה דינה ברנשטיין, מזכירת קיבוץ מגן. "פחות מרגישים ששכחו אותנו. יחד עם זאת, מנסים לסחוב אותנו לכך, שמדובר באמירות של בחירות. ממקום הכי אמיתי אני אומרת, שזה לא כך. נכון שזה היה צריך לקרות לפני שנים, אבל עכשיו זה נותן לאנשים את האופק. לדעת שהם ימוגנו כמו כל האנשים האחרים שנמצאים תחת איום".

חבר הכנסת שי חרמש, חבר קיבוץ כפר עזה, הביע ספקות נוכח הבטחת ראש הממשלה: "כדי לבצע את התכנית הזאת, צריך לאשר תקציבים. לממשלה אין עדיין תקציב לשנת 2013. על סכום של 15 מיליארד שקלים, הולכים לבחירות. להבטיח דבר כזה, פירושו לזרות חול בעיניים". חרמש, חבר ועדת הכספים של הכנסת הוסיף, כי החלטה על כך מחייבת המצאות מקור תקציבי של 250 מיליון שקלים לשם כך: "זה אומר לקחת מכל מיני מקומות ולממשלה אין היום מאיפה לקחת. כל התחייבות שאינה מעוגנת במקור תקציבי מסומן ומאושר על ידי ועדת הכספים, הוא בחזקת הבטחות באוויר".

ההחלטה קיימת. נותרה שאלת זמן הביצוע

בישובים יודעים, שההליך להקמת הממ"דים צפוי להיות ארוך, אך התושבים בטוחים כי ראש הממשלה לא ייסוג מהבטחתו: "יתקיים הליך שאנחנו לא שותפים לו, שעניינו אישור בממשלה והפעלת מנגנון לביצוע. מדובר בתהליך שיושלם בתוך תקופה של שנתיים. אנחנו יודעים שאין שום אפשרות לעשות את הדברים האלה באופן מיידי. קיבלנו מכתב בו התבשרנו על הבאת הנושא לממשלה ביום ראשון, לקראת תקציב 2012 ומבחינתנו זה בסדר. קשה לי להאמין, שאחרי הצהרה כזאת של ראש הממשלה, יש לו דרך חזרה. ההחלטה קיימת. יש שאלת זמן הביצוע. אנחנו מקווים שלא שקט זמני או ממשלה חדשה שתקום תשים את הדבר בסדר עדיפות אחר" אמרה ברנשטיין.

הישובים הכלולים בתכנית הם: רעים, מגן, עין הבשור, עמיעוז, מבטחים, ישע, דקל, אבשלום, תלמי יוסף ויבול שבמועצה האזורית אשכול; גברעם ומבקיעים שבמועצה האזורית חוף אשקלון; יכיני שבשער הנגב והמושבים שוקדה, כפר מימון, תושיה, שובה, זימרת, ותקומה שבמועצה האזורית שדות נגב. ההערכה היא כי הממשלה תאשר את התכנית ביום ראשון ותהליך הביצוע יארך כשנה עד שנה וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully