וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הצעיר שהחליק מסקייטבורד: "נתרום את איבריו"

24.10.2012 / 16:36

יותם מלמד בן ה-23 נפצע בראשו בתל אביב ופונה במצב אנוש לאיכילוב, אולם היום נאלצו הרופאים להודיע למשפחתו על מותו המוחי. "יותם גדל על ערכי אהבת הזולת, זה היה רצונו"

מת מפצעיו יותם מלמד, הצעיר בן ה-23 שנפצע שלשום (שני) לאחר שהחליק מהסקייטבורד בו נסע ברחוב בתל אביב. משפחתו הסכימה לתרום את איבריו להשתלות. "זה היה רצונו וצוואתו של יותם", הסבירו בני המשפחה.

התאונה אירעה בסביבות השעה 1:00 בלילה. מסיבה שאינה ברורה, מלמד החליק מהסקייטבורד עליו רכב ונפגע בראשו. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ראשוני ופינה אותו במצב אנוש, עם פגיעת ראש חמורה, לבית החולים איכילוב בתל אביב.

מלמד אושפז במחלקה לטיפול נמרץ, שם ניסו הרופאים להציל את חייו. כל העת שהו מחוץ למחלקה בני משפחתו ועשרות צעירים, חבריו של מלמד, אשר התייפחו, התחבקו וקיוו לנס. אך היום נאלצו הרופאים באיכילוב לקבוע כי מלמד מת מוות מוחי.

"היה ברור שנתרום את איבריו, זה היה רצונו של יותם"

עם קבלת הבשורה המרה נענו בני המשפחה לבקשת המרכז הלאומי להשתלות, והחליטו לתרום את איבריו של בנם, על מנת להציל חיים של אחרים. כמה בני אדם המחכים להשתלות קיבלו את הבשורה, ובשעות הקרובות יבוצעו הניתוחים השונים.

בני המשפחה הכואבים ביקשו למסור כי "יותם, נער יפהפה, רגיש ואהוב על הכול, חונך מגיל ינקות על ערכי העזרה לזולת והערבות ההדדית, בבחינת 'אדם לאדם - אדם'. מרגע שנחתה עלינו האיומה שבבשורות, היה ברור לכל אחד מבני המשפחה כי אבריו יתרמו להצלת חיים - ושזה היה רצונו וצוואתו של יותם".

בישראל ממתינים להשתלת איברים למעלה מ-1,000 ילדים ומבוגרים. כ-700 ממתינים להשתלת כליה, כ-150 ממתינים לכבד, כ-70 ממתינים לריאות וכ-120 ממתינים להשתלת לב. רק כ-250 מהממתינים יזכו להשתלה בשנה הקרובה וכ-100 ימצאו את מותם בהמתנה. ובכל שנה מתווספים עוד מאות חולים לרשימת ההמתנה.

  • עוד באותו נושא:
  • יותם מלמד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully