וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה במשטרה: ירי בצפון - נקמה על רצח באותו ערב

קובי דוד

24.10.2012 / 16:50

חקירה ראשונית מעלה כי בני משפחת ההרוג שנרצח בכפר מרר הגיבו בירי מכוון בכפר בו הוא מתגורר. יצוין כי בין המשפחות קיים סכסוך והן מוכרות למשטרה על רקע פשיעה פלילית

חיסול חשבונות: מפקד הימ"ר הצפוני, ניצב משנה מיכאל שפשק קיים הבוקר (רביעי) הערכת מצב לשני אירועי הירי החריגים שבוצעו אמש. לדבריו, אירוע הירי שבוצע בכפר ראמה הגיע בתגובה לרצח של תושב הכפר בשנות ה-30 לחייו, שנורה מוקדם יותר ונהרג לעיניי ארוסתו וחמותו.

אמש, כאמור, נרצח תושב הכפר ראמה שהסיע את ארוסתו ואימה אל ביתם בכפר מרר. מפרטי החקירה הראשונית עלה כי רעול פנים פתח בירי לעבר רכבו של הנהג וגרם למותו. זמן קצר לאחר מכן, התקיים אירוע ירי נוסף, בכפר בו מתגורר ההרוג. על פי החשד, שני רעולי פנים חמושים בנשק ארוך שדדו משני גברים את רכבם הפרטי, ובאמצעותו נסעו לכיוון מסעדה בכניסה לכפר ופתחו באש לעברה. כתוצאה מהירי נפצעו באורח קל שני גברים שעליהם ירו, ועובר אורח נוסף.

זירת רצח בה נורה צעיר במכוניתו בכפר מרר, 23 אוקטובר 2012. פאנט
שתי המשפחות מוכרות למשטרה על רקע פלילי. זירת הרצח, אמש/פאנט

בהערכת המצב שקיים ניצב משנה שפשק, יחד עם כוחות גדולים של שוטרים מהמחוז הצפוני, הוא הדגיש כי קיים חשד לקשר ישיר בין שני האירועים. "הסמיכות של שני האירועים מעלים את החשד כי אכן מדובר בשני מקרים שהתרחשו זה בתגובה לזה". הסביר ניצב משנה שפשק בשיחה עם וואלה! חדשות. "להערכתנו מדובר בתגובה של משפחת הנרצח שהחליטה לבצע ירי בכפר ראמה לאחר שבן המשפחה נהרג". כמו כן, הסכסוך המשפחתי בין שתי המשפחות מכפר מרר וראמה מוכר היטב למשטרה. לדברי שפשק, מדובר בשתי משפחות המוכרות היטב למשטרה על רקע פשיעה פלילית. "מפקד המחוז הצפוני, ניצב רוני עטיה, הנחה את כוחות המשטרה לפתוח בפעולות נרחבות על מנת לתפוס את חשודים".

"מפחדים לצאת מפתח הבית"

אין זה הרצח הראשון שאירע בכפר מרר בשנים האחרונות, בחודש מרץ בשנה שעברה נורה למוות תושב עין אל אסד בן 23 בעת שרכב על אופנוע במרכז הכפר. תושבי השכונה המערבית בכפר מספרים כי הם מתקשים לחזור לשגרה, לאחר אירוע הרצח. "אנחנו מפחדים לצאת מפתח הבית", סיפרה תושבת אחת השכונות שהייתה עדה לרצח. "ישבתי בחצר הבית ולפתע שמעתי יריות באוויר", שחזרה. "בהתחלה חשבתי שמדובר בזיקוקים, לאחר ששמעתי את הצעקות הבנתי שמדובר ברצח".

לדבריה, החשש לאירוע ירי נוסף גורם לבהלה עצומה בקרב התושבים. "אין לדעת מה יקרה בכל רגע. יכול להיות שבפעם הבאה אנחנו נהיה בקרבת מקום וניפצע מהירי. אף אחד לא הבטיח לנו שהסכסוך הזה מאחורינו", סיפר בעל עסק בכפר. "משעות הבוקר המוקדמות מגיעים אליי תושבים שמזועזעים מאירוע הירי. לכוחות המשטרה יש תפקיד חשוב ומשמעותי לשמור על ביטחונם ושלומם של תושבי הכפר".

סכסוכי משפחות בצפון: חיסול ונסיון חיסול באותו ערב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully