וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאהר עאטף שהורשע באונס חיילת ישוחרר מחר

אלוף המשנה שהורד לדרגת טוראי לאחר שהורשע באונס חיילת ישוחרר כשנה לפני תום ריצוי עונשו, זאת לאחר שבקשתו לשחרור מוקדם התקבלה. "הנפגעת ממשיכה לשלם את המחיר"

זאהר עאטף, שהורשע בשנת 2007 בעשרה מקרי אונס ובחמישה מעשים מגונים, ונשלח לשש שנות מאסר, ישוחרר מחר (רביעי) מהכלא הצבאי. ועדת השחרורים החליטה לשחרר את עאטף כשנה לפני תום השלמת ריצוי עונשו מבלי שהביע חרטה על מעשיו, אותם הוא ממשיך להכחיש. עאטף, ששירת בדרגת אלוף-משנה, הורד לדרגת טוראי בעקבות הרשעתו. באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ביקרו בחריפות את השחרור המוקדם, וטענו כי הוא אינו מבין את הנזק שגרם לקרבנותיו, ולכן אסור לשחררו בטרם ימלא את כל תקופת המאסר שנגזרה עליו.

היועצת המשפטית של האיגוד, ליאת קליין, טענה כי ועדות השחרורים נוטות להעמיד במרכז הכובד את מצבו של האסיר במקום לבחון את השלכות השחרור על הנפגעת, על האינטרס החברתי ועל המסר לעברייני מין אחרים. "לכל החלטה על שחרור מוקדם יש השלכות ומשמעות עבור הנפגעת, היא ממשיכה לשלם את מחיר ההתמודדות שלה, שלא נגמרת עם ההליך הפלילי", מסרה קליין, "במקרה זה, מדובר בהליך שהסתיים בהרשעה והצדק הושג".

עאטף, שעמד בראש מנהל האוכלוסיות המיוחדות בצה"ל, הורשע באונס חיילת ששירתה תחת פיקודו. בראשית אוגוסט אשתקד, החליטה ועדת שחרורים צבאית, בראשות אלוף-משנה ארז פורת, לשחרר את עאטף בתוך 30 ימים, מרגע שייצא בעניינו צו פיקוח, שיפרט את תהליך השיקום שלו מחוץ לכותלי הכלא. בהחלטתה, התבססה הוועדה על כך שהקצין עזב את השירות הצבאי מבלי יכולת לחזור אליו, איבד את מעמדו ואת דרגתו, ריצה עונש ממשי ומעל לשני שלישים ממנו, ו"שילם מחיר יקר". עם זאת, בחודש פברואר השנה, קיבל בג"ץ את העתירות נגד שחרורו המוקדם של עאטף, וביטל את החלטת ועדת השחרורים הצבאית על הקלה בעונשו. לאחרונה הוגשה החלטה נוספת של ועדת השחרורים בעניינו, וזו התקבלה.

עוד בנושא:
בג"ץ ביטל שחרורו המוקדם של הקצין בכיר שאנס
אל"מ זאהר עאטף ישוחרר כשנה לפני תום ריצוי עונשו
זאהר עאטף: "מתבייש במעשיי. לא חשבתי שזה פלילי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully