וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחמה אברהם-בלילא הודיעה על פרישה מהפוליטיקה

פנחס וולף

23.10.2012 / 8:39

מי שהיתה אחת מחברי הכנסת הראשונים של מפלגת קדימה הודיעה על פרישה זמנית כדי "לממש את עצמה במרחב הציבורי". לטענתה, אין קשר בין המהלך למצב הקשה של קדימה בסקרים

עוד פרישה מהחיים הפוליטיים: אחרי שהשר משה כחלון פרש מהליכוד, כעת אחת מאנשי השטח החזקים בקדימה - ח"כ רוחמה אברהם-בלילא, הודיעה על יציאה לפסק זמן מהחיים הפוליטיים ועל כך שלא תתמודד בבחירות הקרובות. הלילה (שלישי) היא הודיעה על החלטתה ליו"ר קדימה שאול מופז, שניצח בפריימריז לראשות המפלגה מול ציפי לבני, בין היתר אודות להתגייסות אברהם-בלילא עבורו.

"החלטתי לא להתמודד לבחירות בכנסת הקרובה ואני בוחנת עיסוקים אחרים, חדשים", אמרה אברהם-בלילא בשיחה עם וואלה! חדשות. "אחרי עשור מרתק שבו עבדתי עם ראשי ממשלה לשעבר, הגיע הזמן לקחת פסק זמן ולחפש דרך שונה, אחרת, שבה אוכל לממש את תפיסות העולם שלי במרחב הציבורי. אני אשת עשייה ואפנה לכיוון שאוכל לעשות יותר לציבור. אני נשארת בקדימה, חושבת שזו מפלגת מרכז שעדיין אלטרנטיבה יחידה לשלטון הנוכחי. היא מורכבת מנבחרת של חברי כנסת שיש להם ניסיון. כל מה שאדרש אסייע".

ועידת קדימה ,יוני 2012. דרור עינב
"נכון שקדימה לא במיטבה מבחינת הסקרים, אך עוד מוקדם להספיד אותה". בלילא-אברהם לצד יו"ר קדימה מופז/דרור עינב

לטענתה, פרישתה לא נובעת ממצבה הקשה של קדימה בסקרים, או מחשש להתברגותה ברשימת קדימה לכנסת. "כל הסוגיה של הסקרים בעייתית", קבעה, "אנחנו רק באמצע הדרך ומוקדם מדי לצפות את התוצאה. זה נכון שקדימה לא במיטבה מבחינת הסקרים, אך עוד מוקדם להספיד אותה. אני לא מאוכזבת מאיש כזה או אחר. ממש בימים האחרונים חשבתי על זה והלילה הודעתי למופז. החלטתי שבגילי אני לא רוצה לעשות פשרות עם עצמי. מקומי בכנסת היה מובטח, יחסיי גם עם השטח וגם עם מופז בסדר גמור. אני לוקחת קצת חופש".

אברהם-בלילא, בת 49, החלה את דרכה הפוליטית בראשית שנות ה-90' כעוזרת למנכ"ל הליכוד דאז - אביגדור ליברמן. לאחר מכן עברה לעבוד כמזכירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עד שהפסיד לאהוד ברק בבחירות 99'. היא נכנסה לכנסת ברשימת הליכוד בבחירות 2003 ומספר חודשים לפני בחירות 2006 כיהנה כשרת הפנים בפועל. עם פרישת אריק שרון מהליכוד, בנובמבר 2005, היא פרשה עמו והיתה ממקימי קדימה. בכנסת ה-17 כיהנה כיו"ר ועדת הכנסת והביאה לביטול של כרבע מסעיפי חוק ההסדרים. לאחר מכן מונתה לשרה בלי תיק ושרת התיירות, והיתה ממונה על חגיגות שנת ה-60 למדינה. בכנסת היוצאת היא היתה רכזת האופוזיציה בוועדת הכספים והעבירה מספר חוקים, כמו חוק למועצה לביטחון תזונתי וחוק הארוחה החמה לכל ילד שאפשר לכ-200 אלף תלמידים לקבל ארוחה חמה בבתי ספר.

בחירות 2013 - עוד כתבות:
הביטחוניסט הגיע: אורי שגיא מצטרף למפלגת העבודה
לבני בדרך לעבודה? נפגשה הבוקר עם עופר עיני
מופז: "יש רבים טובים מנתניהו, גם אולמרט ולבני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully