וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 אלף סטודנטים עדיין לא פתחו את שנת הלימודים

יום שני לשביתת המכללות הטכנולוגיות להנדסה ולא נראה פתרון באופק. פורום המכללות דורש העברה מיידית של 40 מיליון שקלים: "לא נפסיק את ההשבתה עד שנקבל את מענק החירום"

צילום: יקי צימרמן, עריכה: מיכאל ברגמן

22 אלף הסטודנטים במכללות הטכנולוגיות להנדסאים המשיכו גם היום (שני) בהשבתת שנת הלימודים האקדמית, שנפתחה אתמול. ההשבתה היא במחאה על אי העברת תקציבים שהובטחו להם, לטענתם, על ידי משרד התמ"ת. אלפי סטודנטים מחו על היעדר התקציב והפגינו אתמול במכללות שנקר, תל חי ובאר שבע, תוך קריאות להתערבות במשבר מצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

פורום המכללות הטכנולוגיות קיים היום ישיבת חירום בניסיון להחליט על המשך הצעדים, משם נמסר כי נציגי האוצר והתמ"ת הציעו היום לראשי הפורום להיכנס למשא ומתן תמורת הפסקת השביתה. אולם ראשי הפורום הבהירו להם כי "עד שלא יועבר מענק חירום בסך 40 מיליון שקלים, ההשבתה תימשך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למרות הביקוש העולה, התקציב נשחק". סטודנטים מפגינים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע שעבר החליט פורום המכללות הטכנולוגיות על השבתת הלימודים, לאחר שלא הועברו למכללות התקציב הדרוש לפתיחת השנה. המכללות הטכנולוגיות טוענות כי "למרות הביקוש ההולך וגובר להנדסאים בשוק העבודה, במהלך השנים נשחק התקציב של המכללות והדבר הוביל אותן למצב בו הן אינן מסוגלות לפתוח את שנת הלימודים".

"התעלמותה הממושכת של ממשלת ישראל כפתה עלינו לפתוח בהשבתה עקב חוסר מענה לצרכים הבסיסים שדרושים להפעלת המכללות הטכנולוגיות להנדסאים", אמרה היום יוכבד פנחסי-אדיב, יו"ר ועדת ההיגוי של המכללות הטכנולוגיות. "למען עתיד ההשכלה הטכנולוגית בישראל, אנו מוכנים להיכנס בכל רגע למשא ומתן אינטנסיבי קצוב בזמן מול משרד התמ"ת והאוצר, אך לא נפסיק את ההשבתה עד שנקבל את מענק החירום הנדרש ואת אימוץ מודל התיקצוב על פי מתווה דו"ח סלבין. אנו קוראים לראש הממשלה להתערב מיידית במשבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully